• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-07-26 18:51:41 följande:
    Mig har de aldrig ringt före, utan alltid bara åkt ut med paketet. Samma sak idag. Är man inte hemma, så ringer dom och frågar om de kan lämna paketet utanför dörren bara.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Jag får ofta försändelser via DHL och de ringer alltid dagen före för att kontrollera att nån är hemma. De FÅR INTE lämna ut paket utan fullmakt. Gör de så gör de fel. Kunden ska alltid kvittera ut försändelsen. Det är DHL's policy.
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-07-26 18:56:02 följande:
    Haha detta är skrattretande... min klänning kom idag! Woho! Jag kommer dock INTE använda den nya klänningen (nr.4) på bröllopet. Tussarna på kjolen såg för roliga ut, men i övrigt var den suuuuuuperfin! Överdelen var riktigt snygg, men de hade missat ca 1,5m på släpet och att jag inte ville ha organza. Nåja.. efter många om och men så lyckades min sambo övetala mig att pröva klänning nr.3 igen (en av de med dragkedja, den med längst släp och min favorit) och det visade sig att jag nästan kan ha den. Tidigare har jag trott att det saknas ca 15cm i ryggen, men det saknas ca 3cm. Jag tror att med en hel del motion, inge snask och gófika och med såna där håll-in-trosor, så passar den bra om 3 veckor :)
    BIIIIIIIIIIIIILDER!!!!! BIIIIIILDER!!!
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-07-26 21:06:14 följande:
    Jag får ofta försändelser via DHL och de ringer alltid dagen före för att kontrollera att nån är hemma. De FÅR INTE lämna ut paket utan fullmakt. Gör de så gör de fel. Kunden ska alltid kvittera ut försändelsen. Det är DHL's policy.
    Jahopp, då har DHL gjort en massa fel fleeeeera gånger då dom lämnat här. De har inte ringt före de kommer, utan bara knackat på dörren. Har ingen varit hemma har de ringt och vi har bett att dom lämnar paketet utanför dörren och då har de gjort det. Jag gnäller dock inte :)
    Minuz skrev 2011-07-26 19:58:47 följande:
    Pinkgrape - Hur såg den nya klänningen ut????? Klänning nr 3?
    Friska upp mitt minne med bilder, TACK!!!!! Gärna på dina klänningar irl

bruden - ska bli kul att se din klänning också!!!!!
    bruden skrev 2011-07-26 21:06:46 följande:
    BIIIIIIIIIIIIILDER!!!!! BIIIIIILDER!!!
    Jadu, den nya klänningen.. såg ut :P Nej, men den var rätt fint, bortsett från tjoffsarna på kjolen då. Har tyvärr ingen möjlighet till bilder då jag enbart äger en mobil och får inte till bilder med den riktigt. Kanske får försöka imorgon, men då blir det på galgen.

Jag har fyra klänningar nu, ska försöka visa bilder på alla fyra imorgon :)
  • Darling Daisy

Heja Pinki! Ut och spring så du får ha din favvoklänning till slut!!!!

• Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-07-26 22:07:36 följande:
    Heja Pinki! Ut och spring så du får ha din favvoklänning till slut!!!!
    Hoho springa... nedu, jag nöjer mig med att promenera och träna med vikter :P
    Blev en timme ikväll, men det får gott räcka då jag slipat, tvättat och målat en våningssäng hela dagen i fruktansvärd värme. Var så slut, hua.
  • S2011

gokväll tjejer!
    jag har slitit med de förbaskade festhäftena som saknades idag.... men nu är de klara!
    inhandlat passe-partout-ramar som vi ska göra bordsnumrering och stora bordsplaceringstavlan av.
    och så har jag strukit.... först best mans skjorta och m2bs kavaj (pressade kavajslag).

sen tog jag itu med min klänning. det har tagit strax under en timme.....
    började med en handduk och låg värme och tänkte "fan, det här går ju bra", så jag tog bort handduken.
    och vad hände då? jo, mitt strykjärn fräste och började spotta på klänningen.
    slet bort det och torkade med handduken (som jag hade i andra näven, på fall att) - så det blev tack och lov inga fula märken eller smuts. fortsatte med ett örngott emellan istället, för att vara på den säkra sidan.

får inte bort riktigt alla skrynklor, men det är inte så fasligt många kvar och de skarpa vikvecken på framvåden har jag lyckats stryka bort iaf...

imorrn ska jag ta itu med resten av pysslet (pp-ramarna) och så ska vi göra klart spellistan.

phew, nu tar jag mig några ostkrokar och andas ut lite... 

• Darling Daisy

Låter klokt, Pinkgrape! Promenera är himla mycket skönare än att springa
    Hoppas du får till lite bilder imorgon, ska bli kul att se en uppdatering på vilka klänningar du har köpt. 

• nica83

Hej tjejer!

Är tyvärr inte inne här så mycket nu när det är semester. Har dock ett problem med den vigselring jag har beställt. Total beslutsångest. Hoppas ni kanske kan lämna lite goda råd i tråden jag startat?!?!?

www.brollopstorget.se/Forum-1-30/m4030950.html

Snäääääälla Och som jag skriver ett riktigt I-landsproblem

• Tinzi
    S2011 skrev 2011-07-26 22:27:24 följande:
    gokväll tjejer!
    jag har slitit med de förbaskade festhäftena som saknades idag.... men nu är de klara!
    inhandlat passe-partout-ramar som vi ska göra bordsnumrering och stora bordsplaceringstavlan av.
    och så har jag strukit.... först best mans skjorta och m2bs kavaj (pressade kavajslag).

sen tog jag itu med min klänning. det har tagit strax under en timme.....
    började med en handduk och låg värme och tänkte "fan, det här går ju bra", så jag tog bort handduken.
    och vad hände då? jo, mitt strykjärn fräste och började spotta på klänningen.
    slet bort det och torkade med handduken (som jag hade i andra näven, på fall att) - så det blev tack och lov inga fula märken eller smuts. fortsatte med ett örngott emellan istället, för att vara på den säkra sidan.

får inte bort riktigt alla skrynklor, men det är inte så fasligt många kvar och de skarpa vikvecken på framvåden har jag lyckats stryka bort iaf...

imorrn ska jag ta itu med resten av pysslet (pp-ramarna) och så ska vi göra klart spellistan.

phew, nu tar jag mig några ostkrokar och andas ut lite... 
    ojjo full rulle! dax snart?
  • Tinzi
    Pinkgrape skrev 2011-07-26 18:56:02 följande:
    Haha detta är skrattretande... min klänning kom idag! Woho! Jag kommer dock INTE använda den nya klänningen (nr.4) på bröllopet. Tussarna på kjolen såg för roliga ut, men i övrigt var den suuuuuuperfin! Överdelen var riktigt snygg, men de hade missat ca 1,5m på släpet och att jag inte ville ha organza. Nåja.. efter många om och men så lyckades min sambo övetala mig att pröva klänning nr.3 igen (en av de med dragkedja, den med längst släp och min favorit) och det visade sig att jag nästan kan ha den. Tidigare har jag trott att det saknas ca 15cm i ryggen, men det saknas ca 3cm. Jag tror att med en hel del motion, inge snask och gófika och med såna där håll-in-trosor, så passar den bra om 3 veckor :)
    Hur såg den ut då? :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!