• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • marielleangelina
    Drömbröllop12 skrev 2011-07-29 14:20:30 följande:
    Åh det är ju "min" klänning!!! Beställer dock från annan leverantör.. Vad får du ge?

Va kul :) Berätta mer om var du beställt den och till vilket pris! Fick du prov på spetsen innan?
    Inte direkt så att man kan gå in i en brudbutik och köpa den.. Jim Hjelm säljer väl inte ens i Sverige och
    den är ju från 2009... En riktig pärla som jag bara måste ha!

På DragonOrient tar de 154 Euro, jättebilligt! Men jag har precis mailat Milly och Landy också för att se vad som skiljer i kvalitet/pris...

Jag har ett tag på mig.. Gifter mig i augusti 2012! (fast med tanke på allt som kan gå fel så kommer jag nog beställa så fort som möjligt)
  • Drömbröllop12
    marielleangelina skrev 2011-07-29 14:26:36 följande:
    Va kul :) Berätta mer om var du beställt den och till vilket pris! Fick du prov på spetsen innan?
    Inte direkt så att man kan gå in i en brudbutik och köpa den.. Jim Hjelm säljer väl inte ens i Sverige och
    den är ju från 2009... En riktig pärla som jag bara måste ha!

På DragonOrient tar de 154 Euro, jättebilligt! Men jag har precis mailat Milly och Landy också för att se vad som skiljer i kvalitet/pris...

Jag har ett tag på mig.. Gifter mig i augusti 2012! (fast med tanke på allt som kan gå fel så kommer jag nog beställa så fort som möjligt)

Var lite snabb när jag kollade på bilderna, det är inte samma klänning men våra är lika, här ser du min: www.littlecoral.com/wd09032-lace-wedding-dresssexy-bridal-gown_p14696.html

Jag fullkomligt älskar den :D

224 euro betalar jag om jag inte väljer en annan spets, väntar på prov :)

Jag med, nästan lika länge som du

• Darling Daisy

Ohh, Jim Hjelms klänningar är ju så uuuuunderbara!!  Jag önskar att jag hade haft "rätt kropp" för att bära upp en sån modell, då hade det nog blivit en sån!!

• Darling Daisy

Har ni sett att det kommit ännu än tråd där man ondgör sig om kinaklänningar (den heter Kinaklänningar)? Jisses, vad hetsiga och hätska en del blir när de diskuterar klänningar beställda direkt från fabriken i Kina!!! Att de orkar!  

• marielleangelina
    Annooo skrev 2011-07-29 14:24:16 följande:
    Hihi jaså? är det mitt förslag? Vad roligt att höra.. Den är ju hur vacker som helst. Jag kommer också beställa en spetsklänning & blir nog där ifrån men blir nog vänta ett par månader till när "extra" kilona är borta. Bröllopet äger ju inte rum förrens i slutet på maj. När är ert bröllop planerat?
    Jadå, det var ditt förslag :)
    Hehe ja jag är nog tidigt ute... 4/8 -12 är det preliminärt, men kyrka/lokal är inte bokat än..
    Ska nog ringa och boka nu i helgen och kolla om det går för sig, så isf kommer vi officiellt förlova oss på
    torsdag (4/8, ett år innan då...) Våra ringar har legat hemma och väntat sen februari.. är ganska så otålig på att låta dem graveras nu ;)
  • Just Me
    1700tal : Tack för ditt svar! Vilken tur  jag surfade in på Landys sida på en gång då, eftersom de är en av de mer pålitliga

Darling Daisy:  Hur tyckte du att kommunikatione var med fabriken? Tänkte på språket

Något jag tycker är svårt är och veta vilken modell som passar på min kropp... Tänk så beställer man en klänning o så är den heeeelt fel... :-S Hur har ni gjort med det?
  • marimekko86

Jag har beställt en klänning Landybridal, de svarar jättesnabbt på mejl och är noga med att de har fått rätt mått, information om eventuella ändringar osv.

Nu väntar jag bara på att få betala så de kan börja sy upp min klänning. Verkar ha gått galet med paypal...Landy har tydligen skickat mig en invoice så jag ska kunna betala, men jag har inte fått nån...så jag hoppas de snabbt skickar en ny och att den kommer fram så de kan börja sy nångång...gifter mig om 3 månader.!!!

Men de borde hinna hoppas jag...

• marielleangelina
    Drömbröllop12 skrev 2011-07-29 14:38:57 följande:

Var lite snabb när jag kollade på bilderna, det är inte samma klänning men våra är lika, här ser du min: www.littlecoral.com/wd09032-lace-weddi ng-dresssexy-bridal-gown_p14696.html

Jag fullkomligt älskar den :D

224 euro betalar jag om jag inte väljer en annan spets, väntar på prov :)

Jag med, nästan lika länge som du

Den är ju helt ljuvlig den med!

Du måste visa ditt prov när du fått det :)
    Darling Daisy skrev 2011-07-29 15:00:40 följande:
    Har ni sett att det kommit ännu än tråd där man ondgör sig om kinaklänningar (den heter Kinaklänningar)? Jisses, vad hetsiga och hätska en del blir när de diskuterar klänningar beställda direkt från fabriken i Kina!!! Att de orkar!  
    Vilken bov jag måste vara då som var i Shanghai i tre veckor över jul och nyår... Fy på mig som handlade kläder, teserviser och annat som producerats inhemskt..!
    Etikfrågan med designen, ok man ska väl inte kopiera rakt av, men vad ska man göra då när man hittat en klänning man vill ha och 1, den säljs inte i sverige eller ens produceras längre 2, den kostar dubbelt så mycket som man budgeterat hela bröllopet till..?
  • Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-07-29 13:22:07 följande:
    Bruden - suck!! (behöver jag säga mer?)

Pinki - kul att få titta på lokalen och börja planera mer i detalj! För oss var ju det ganska svårt eftersom vårt stall inte var klart förrän helgen innan bröllopet!
    Ja, det är verkligen skönt. Nu har vi koll på dukning, priser, tider osv. Nu kan vi äntligen sätta igång med att skriva klart festprogrammen, göra bordsplacering osv.
    bruden skrev 2011-07-29 13:44:38 följande:
    Bra fråga. Jag tror att säljaren gjorde fel när de lämnade in paketet. Ingen reagerade att det blev liggande i Shanghai i 6 dagar. Sen har de valt den långsammaste leveranstiden också. Men nu verkar det som att UK kan speeda på det hela så jag hoppas
    Aha okej, ja, då håller vi tummarna för det! :D
    Darling Daisy skrev 2011-07-29 15:00:40 följande:
    Jag säger bara SUCK!, att de orkar.. jaasi..
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    marielleangelina skrev 2011-07-29 16:21:29 följande:
    Vilken bov jag måste vara då som var i Shanghai i tre veckor över jul och nyår... Fy på mig som handlade kläder, teserviser och annat som producerats inhemskt..!
    Etikfrågan med designen, ok man ska väl inte kopiera rakt av, men vad ska man göra då när man hittat en klänning man vill ha och 1, den säljs inte i sverige eller ens produceras längre 2, den kostar dubbelt så mycket som man budgeterat hela bröllopet till..?
    De flesta syr ju inte heller klänningen exakt som på bilden, som orginalet alltså. De gör ofta små ändringar på klänningarna, så att de inte ska bli exakta kopior.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!