• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Amejuli
    Pinkgrape skrev 2011-07-14 11:44:43 följande:
    Hehe nejdå, tänker inte ge upp. För min del, så fick jag barn när jag hade en termin kvar i gymnasiet. Hon föddes med hjärtfel, så fick aldrig tillfälle att slutföra. Jag hade dessutom en hel del betyg som saknade pga tidigare omständigheter osv. Förra vårterminen började jag, men fick hoppa av, för jag var tvungen att vara hemma med dottern. Hon klarade inte av dagis. I höstas gjorde jag ett försök till, men då blev jag sjuk (gallsten & bukspottskörtelinflammation), så låg hemma och kräktes och vred mig av smärta mest varje natt tills jag blev inlagd och tillslut opererad. Nu under våren lyckades jag dock läsa en hel termin och få betyg i alla ämnen jag läste, heltid. Funkade dock inte riktigt med heltid på dagis för dottern, så ska läsa 75% nu under hösten och 50% under kommande vårtermin, sedan är jag klar :) Precis i tid, för då börjar mina gymnasiebetyg att gå ut :P haha

Jag är mer oroad över vad jag ska göra sen, efter det. Läsa vidare på högskola är inte riktigt ett alternativ och jobb.. ja, det är ju tyvärr inte tvärenkelt :/

Men så skönt för dig att du fick det gjort och har kommit dig vidare! :D Vad läser du för något nu då?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ja jag förstår. Bra att du kämpar vidare trots alla motgångar. Omständigheter är inte de lättaste att hantera. Jag blev själv sjuk under min gymnasietid så jag hann inte avsluta ens första terminen. Så det blev ganska många dagar på vux. Men som sagt, små steg i taget så kommer man fram till slut!

Jag läser till läkare nu. Det var den drömmen som motiverade mig att ta tag i gymnasiestudierna också men det kändes ju onekligen väääldigt långt att först gå tre år på vux och sen fortsätta med hela läkarprogrammet, men med lite uppmuntran från nära och kära så satsade jag och det gick vägen.

Varför är läsa vidare inget alternativ? Är det inte din grej eller är det för att det blir svårt med alla omständigheter? (Förlåt om jag är lite nyfiken) Jobb är ju inte de lättaste men ibland har man ju tur i livet också, vilket du ju minst sagt gjort dig förtjänt av! Det finns ju en del kortare yrkesutbildningar nu också (KY-utbildningar kanske det heter) det kanske vore något?

Hur gick det, fick du tag i my-love via chatten?
  • förlovadflicka

Alltså, det är helt otroligt hur populär den här tråden måste vara! :O

• Skumboll

Haha, jag dööööööör lite. Hade beställt ett sånt fint träd som gästbok..... och det står fel ÅR! CoolDrömmer
    Tack och lov är det inte jag som har gjort fel iaf så vi får väl se hur de löser detta. 

• Humlan

Tack alla . Och det är inget löshår i utan bara mitt eget. Hur långt har jag ?? Hmm Tja det går ner en bit under skulderblanden typ..

Min framtand gick sönder, en bit precis i nedre kanten av jäkla revbenSkrikandes och det finns nästan inga tider hos tandis, men idag kl 4 kanske jag får det fixat. En får hålle tummarna *S*.. Men jag har sån luuust att säga

Kan ni bleka lite med Skrattande fniss.. men Nä för dyrt .. dock försöker jag bleka lite hemma, men det blir sådär

• Humlan
    Skumboll skrev 2011-07-14 12:20:45 följande:
    Haha, jag dööööööör lite. Hade beställt ett sånt fint träd som gästbok..... och det står fel ÅR! CoolDrömmer
    Tack och lov är det inte jag som har gjort fel iaf så vi får väl se hur de löser detta. 
    Träd som gästbok ?? Hur ser dem och
    Och GÄSTBOK.. GAAAHHHHH det hade jag glöm.. herredjäävla ja DET måste jag ju köpa.. TIPS TAck ?? Skrattande
  • Skumboll
    Humlan skrev 2011-07-14 12:23:32 följande:
    Träd som gästbok ?? Hur ser dem och
    Och GÄSTBOK.. GAAAHHHHH det hade jag glöm.. herredjäävla ja DET måste jag ju köpa.. TIPS TAck ?? Skrattande
    Gästbok och gästbok.... men en sånhär....

www.etsy.com/listing/74891832
  • 1700tal
    förlovadflicka skrev 2011-07-14 12:15:40 följande:
    Alltså, det är helt otroligt hur populär den här tråden måste vara! :O
    Uppenbarligen.
    Nej men?? Förvånad Var hade du beställt den ifrån, med tanke på att reklamera? Var det etsy?

Och stackars Humlan!! Hoppas du får den lagad och inte blir alltför ruinerad på köpet...
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-14 12:24:56 följande:
    Gästbok och gästbok.... men en sånhär....

www.etsy.com/listing/74891832
    Jag fattar inte... Fyller gästerna i sig själva i trädet lixom? Efter ett särskilt system eller vad? Ser ju ut som enl släktträdsprincipen fast hur gör vänner och bekanta?
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-14 12:25:23 följande:
    Uppenbarligen.
    Nej men?? Förvånad Var hade du beställt den ifrån, med tanke på att reklamera? Var det etsy?
    Jepp, etsy..... ska nog inte vara några problem att få en ny, frågan är väl bara om jag hinner få hem den innan bröllopet. Buhuuuuu.

Tydligen gifte vi oss redan 2001!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-14 12:28:45 följande:
    Jepp, etsy..... ska nog inte vara några problem att få en ny, frågan är väl bara om jag hinner få hem den innan bröllopet. Buhuuuuu.

Tydligen gifte vi oss redan 2001!
    Men OM du inte hinner få en ny, kan du inte använda den du har och så har ni nåt att skratta åt i efterhand när ni tittar på/visar trädet om 10 år? Flört
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!