• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Humlan
    Red skrev 2011-07-14 07:57:14 följande:
    Jag är tekniskt ingejör och jobbar som projektledare. INGEN på mitt jobb förstår mina bröllopsplaner, så för att inte tjata hål i huvudet på mina vänner hänger jag härGlad 

På jobbet tycker de att det är väldigt konstigt att vi ens har planerat någonting när det är hela 6 månader kvar. Vadå planera? Det är ju bara att hyra närmat byggdegård och stället där vi köper lunchen kan nog svänga ihop en potatisgratäng till en billig peng. Och så lite kassler till det. Och klänning, någon i släkten måste väll ha gift sig? Någon moster eller svägerska eller så, då kan jag ju bara ta hennes klänning?! Tungan ute
    HAHAHA Åhhh vad jag känner igen det där. Preciis så är det här med. En tyckte att vi bara skulle köpa pot salland och slänga fram den i plastbyttan.. Håhå ja ja vad man kan bli trött på folk
  • Humlan

Igår vad jag iväg och gjorde testfrisyren =) .Det blir nog bra det där tror jag och kommer väl att ta 2 ½ tim ca med smink. Men igår skulle vi även ha gjort en test make , men det gtjorde inte. Men det kan ju bero på att jag fick vänta i 25 min då hon satt i telen med polisen. Hon hade blitt hotat till livet stackarn.. otäcka sms halva natten
     Otäcka människor det finns Rynkar på näsan

Nåväl.. Intresserad av en bild månne Tungan ute

Nu är det inte alls gjort riktigt som jag ska ha det på bröllopsdagen med mina strass hår nålar och så, men der ger ju ett hum iaf. Knuten i nacken kommer att sitta lite längre iaf

Vad tycker ni ?

• 120530
    Humlan skrev 2011-07-14 08:31:55 följande:
    Igår vad jag iväg och gjorde testfrisyren =) .Det blir nog bra det där tror jag och kommer väl att ta 2 ½ tim ca med smink. Men

Fint! Hur ser det ut där fram? Är allt uppsatt eller har du lugg? Hur långt hår har du? Är allt ditt eller har ni satt i lösahår?
  • 1700tal
    Amejuli skrev 2011-07-13 23:28:02 följande:

1700tal:

Kollade in dina klänningar! Herregud! Du har verkligen en hel drös fantastiska. Kommer det inte bli svårt att välja? :-P Underbara var dem iaf!!

Höhö, joo det kommer kanske bli svårt att välja... Just nu är jag inställd på den sista med svart bälte som kommer snart men jag är så förskräckligt ombytlig av mig. Slutar säkert med att jag har en superenkla första i galleriet som jag beställde veckan efter förlovningen!
    bruden skrev 2011-07-14 06:17:13 följande:
    Yes men INTE kommunalt (ryser)... Jag jobbar på en friskola och vi har semestertjänst men jag hade en hel del övertid som jag plockade ut. Det blev då totalt 7 veckor
    Vilken tur att du slipper kommunalt.. Har själv gott på friskola men det pratar vi inte högt om för svärisarna är kommunala lärare varav den ena rektor. Drömmer Det faktum att lärarna var fantasiska, engagerade och att de flesta lärde sig mer än nånsin och hade superbetyg måååste ju bero på fusk från skolans sida... Tyst
    Red skrev 2011-07-14 08:03:07 följande:
    GlamKapz Atmos Navy Blue Shower Cap
    HAHAHAHA, jag dööööör!  Bästa jag sett på länge...
    bruden skrev 2011-07-14 08:06:08 följande:
    HATAR dessa läskiga drömmar alltså!  
    Men det beror på att det är fullmåne nu! Fullmånen sätter elaka sprätt hos oroliga sinnen... Jag drömde oxå bröllopsmardröm inatt, sambon hade glömt boka kyrkan så vi fick ställa in allt när alla gäster stod utanför kyrkan finklädda och allt. Cateringen avbeställde vi (så där lite snabbt). Dååå kommer prästen och öppnar och säger "ok, vi kör väl en snabbisvigsel då, trots att det är min lediga dag". Så alla tar plats och jag vill inte för jag hade ju inte klänningen med mig eftersom det var inställt. Så jag börjar gå nedför altargången i jeans, t-shirt och solglasögon (?), halvvägs framme slänger jag av mig solglasögonen och ropar "Nej, jag vägrar gifta mig i jeans och utan mat efteråt!" och så rusar jag ut från kyrkan. Och så vaknade jag.

HUMLAN - finfin frisyr!! Är det du på bilden alltså? Ska du ha slöjan över ansiktet alltså? Skrattande
  • Minuz

Humlan - Älskar din frisyr.

Red - Gud vilken söt mössa.

Jobb - Jag jobbar som personlig assistent och bara natt.

Imorgon åker vi på en semestertripp över helgen, vi hade sagt att inbjudningarna skulle skickas idag. Men jag har inte ens börjat med dem. Så får se när det blir. Fortfarande INGEN som vet om våra planer. Och det är skönt. Tycker synd om er alla som har taskiga släktingar. Och jag kan ju tänka mig att även mina eller snarare sambons mamma vill komma att lägga sig i, därför säger vi inget förrän så nära som möjligt. Vi har ju dock 4 mån innan det är den stora dagen.......... Och absolut inget fastställt ännu, varken plats eller festlokal. Har lite svårt att avboka Kalmar slott nämnligen.....

• 120530
    Minuz skrev 2011-07-14 09:24:44 följande:
    Humlan - Älskar din frisyr.

Red - Gud vilken söt mössa.

Jobb - Jag jobbar som personlig assistent och bara natt.

Imorgon åker vi på en semestertripp över helgen, vi hade sagt att inbjudningarna skulle skickas idag. Men jag har inte ens börjat med dem. Så får se när det blir. Fortfarande INGEN som vet om våra planer. Och det är skönt. Tycker synd om er alla som har taskiga släktingar. Och jag kan ju tänka mig att även mina eller snarare sambons mamma vill komma att lägga sig i, därför säger vi inget förrän så nära som möjligt. Vi har ju dock 4 mån innan det är den stora dagen.......... Och absolut inget fastställt ännu, varken plats eller festlokal. Har lite svårt att avboka Kalmar slott nämnligen.....
    Visst är den! Min mb2 förstår inte riktigt vad jag skall ha den till, karlar Flört

Jag har nog missat något, varför vill ni avboka Kalmar slott? Var der för att det var för litet? 
  • Malin24

Nu har vi bokat resa till RomGlad Sticker dagen efter bröllopet, bara några dagar för att vila upp och komma iväg lite..den riktiga bröllopsresan blir tre veckor i november..sååå härligt Glad

• 120530
    Malin24 skrev 2011-07-14 09:54:52 följande:
    Nu har vi bokat resa till RomGlad Sticker dagen efter bröllopet, bara några dagar för att vila upp och komma iväg lite..den riktiga bröllopsresan blir tre veckor i november..sååå härligt Glad
    Skönt att komma iväg efter bröllopet. Vi åker två dagar efteråt, tror att vi kommer behöva vila upp oss samt ha något att se fram emot efter bröllopet så att det inte känns helt tomt.

Vart åker ni i november?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!