• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    MariaAlinde skrev 2011-07-13 16:02:51 följande:
    Generellt tycker jag att deras "real samples" verkar välsydda och ambitiösa då man tittar på sajten! Kjolen på din klänning är ljuvlig! Den ser härligt luftig och lätt ut, är det spets blandat med tyll? Eller organza? Det verkar som att de på Corals bridal är duktiga på spets, har läst positiva kommentarer på amerikanska forum om just spetsen från Corals och deras spetsklänningar ser onekligen fina ut, dock svårt att veta hur det ser ut på nära håll. Hur ser din spets ut på nära håll? Jag beställde på rush hour för att hinna göra eventuella justeringar inför bröllopet som är i början av augusti (nedräkning nu alltså ). Jag räknade med att det skulle ta cirka 3-5 veckor men klänningen var framme på lite drygt 2 veckor, så väldigt snabbt med andra ord!!! När gifter du dig? Behövde du justera din klänning?
    Asså, nu har jag inte beställd den svartvita blue by enzoaniklänningen ovan från coral utan från Milly Bridal men det kanske du hade noterat? Jag bara såg att de hade samma modell färdiguppsydd hos corals. Milly har inte den uppsydd så de skickar bilder till mig hela tiden under processen. Sist hade den kommit så här långt men det är en del moment kvar. Så jag har den inte hemma än med andra ord. Överdelen är satin 395 med spets över. Kjolen är satin underst och sen tyll. Jag såg att Corals hade använt tunn organza istället men jag tror faktiskt det här blir bättre. Ja, spetsen från coral såg onekligen fin ut, på alla spetsklänningar! Milly är oxå bra på spets men den enda klänning jag fått från milly med spets, sprättade jag bort. Spetsen var överöst med paljetter och skit, vilket jag inte hade tänkt... Men den här nedan blir bättre, spetsen är tät och slät utan bling.

Jag har inte behövt justera några klänningar, har beställt alla med snörning (du kan se dem i mitt galleri) och milly syr exakt. Men gifter mig inte förrän 2012 så jag har tid att välja och vraka (=vela)...

MariaAlinde skrev 2011-07-13 16:08:48 följande:
    1700: Den lilla partyklänningen i vitt med lite svart matchar ju helt galet bra brudklänningen, till och med tyget är ju liknande. Vill du ha en partyklänning och att den ska "hänga samman" med brudklänningen i stil och tema vilket kan vara klokt så kör säger jag! Kan bli en rolig grej att svida om till en mindre variant av den man burit under dagen!
    Eller hur!! Visst skulle den passa perfekt?? Förvånad Jag har övervägt det här med att ha en partyklänning förut och isf ville jag ha en som ser ut som en "modifierad" version av den första klänningen. Alltså inte en "annan" klänning, utan en mindre version av samma. Men så valde jag bort det... Men så dök denna upp! Och sen kommer man ju inte ifrån att vi gifter oss i aug och risken finns ju att man dör av värmeslag i den andra senare på kvällen... Dessutom har jag tänkt lite att vi ska kunna ha lite mer fest och kul med våra kompisar på kvällen efter alla "gamlingar" Flört har åkt hem. Och DÅ skulle det va perfekt att svida om till denna!! Dessutom är jag HELT såld på enaxlat! Om du ser i mitt galleri så är majoriteten med en axel.. (även den sista volangklänningen fast jag stoppat ner den i klänningen på bilden... Så den här känns ju sjuuukt mitt i prick!! Aaaah, blir alldeles till mig nu, måste nästan ha den...
  • 1700tal
    bruden skrev 2011-07-13 16:06:15 följande:
    WEIII!!! Senast fredag skickas min klänning och underkjol!! Jag är som ett barn som längtar till julafton
    Kommer bilder på den innan den skickas så när jag fått dem petar jag in dem så får ni kika
    Bröllopsresan är också spikad. Vi åker tillbaka till underbara Skottland nästa år. Ohhhh, bara älskar det!! Skulle kunna bosätta mig där direkt  
    Ååh, vad kul!!! Hoppas den skyndar sig hem!!

Och vad skoj att ni ska till skottland, det var ju där jag var bosatt under ett antal år! Det var det pendlandet med flyg jag gjorde som jag skrev om häromsidan! Älskar det oxå och vi hoppas de skotska gästerna kommer när vi gifter oss! Skrattande
  • bruden
    1700tal skrev 2011-07-13 16:29:27 följande:
    Ååh, vad kul!!! Hoppas den skyndar sig hem!!

Och vad skoj att ni ska till skottland, det var ju där jag var bosatt under ett antal år! Det var det pendlandet med flyg jag gjorde som jag skrev om häromsidan! Älskar det oxå och vi hoppas de skotska gästerna kommer när vi gifter oss! Skrattande
    Jag tycker mest synd om brevbäraren då han kommer med paketet
    Skottland är det mest fantastiska landet man kan besöka. Trolsk natur, underbara människor, härliga vyer, ljuvlig kultur och ja.. Allt är otroligt!
    Vi ska försöka se tatoon nästa år hoppas vi. Längtar! 
  • 120530
    1700tal skrev 2011-07-13 16:25:42 följande:
    Eller hur!! Visst skulle den passa perfekt?? Förvånad Jag har övervägt det här med att ha en partyklänning förut och isf ville jag ha en som ser ut som en "modifierad" version av den första klänningen. Alltså inte en "annan" klänning, utan en mindre version av samma. Men så valde jag bort det... Men så dök denna upp! Och sen kommer man ju inte ifrån att vi gifter oss i aug och risken finns ju att man dör av värmeslag i den andra senare på kvällen... Dessutom har jag tänkt lite att vi ska kunna ha lite mer fest och kul med våra kompisar på kvällen efter alla "gamlingar" Flört har åkt hem. Och DÅ skulle det va perfekt att svida om till denna!! Dessutom är jag HELT såld på enaxlat! Om du ser i mitt galleri så är majoriteten med en axel.. (även den sista volangklänningen fast jag stoppat ner den i klänningen på bilden... Så den här känns ju sjuuukt mitt i prick!! Aaaah, blir alldeles till mig nu, måste nästan ha den...
    Haha, du som inte skulle ha fler! Men det kanske är bästa att vänta tills denna sista kommit så du är säker på att det är den du vill ha (låter som en mamma!)
  • Callie

Herregud vad ni skriver! Hade mer än gärna kommenterat alla era inlägg bättre men jag blir helt vimsig över vem som skriver vad Skrattande.

Jättefina klänningar ni lagt upp här! Och den korta var jättefin! Och paraplyer skrev någon om. Ha ha, kanske skall köpa med mig ett gäng paraplyer härifrån och sälja hemma sen för de är verkligen urläckra här! Genomskinliga, vita med spets på, svarta med spets på och idag såg jag ett svart paraply med vit spets på.

Pinkgrape: Japp, det är samma klänning som du beställde. Fast min blev lång... Jag mailade dagen efter jag beställt den och angav min längd, ev missuppfattade de anledningen till att jag angav längden och trodde den skulle vara lång. Jag tror att min klänning ser ut som din med två lager tyll, men jag är inte säker. Får vänta tre veckor till innan jag vet säkert.

Dock är jag nöjd över att den blev lång konstigt nog va?! Har de senaste veckorna ångrat mig lite och tänkt att denna tealängd kommer göra att jag ser kortare ut och att denna typ av klänning passar bättre på längre tjejer. Alternativt att man skulle valt att göra den kortare, till knäna istället. Jag vågade inte beställa en lång för jag var rädd att längden skulle bli fel, så därför kändes en klänning i tealängd med snörning som ett säkert kort.

Hur lång skall en lång klänning egentligen vara när man har skor på sig? Hur många cm över marken är typ standard? Någon som vet?

Är så trött nu! Haft en heldag på Disney World och lillkillen var minst sagt i himmelriket. Hade tänkt lägga upp alla bilder på bloggen jag har men jag orkar bara inte. Natti natti.

• 1700tal
    bruden skrev 2011-07-13 17:00:14 följande:
    Jag tycker mest synd om brevbäraren då han kommer med paketet
    Skottland är det mest fantastiska landet man kan besöka. Trolsk natur, underbara människor, härliga vyer, ljuvlig kultur och ja.. Allt är otroligt!
    Vi ska försöka se tatoon nästa år hoppas vi. Längtar! 
    Ja, det är så fint. För lite sol dock, det är nog det enda riktigt negativa. 250 regndagar/år är ju liksom ingen hit när man bott där ett tag. Och piskande regn på vintern är rätt grymt. Obestämd Och de kalla stenhusen må va vackra men inte heller så roliga på vintern. Jag bodde i ett 1700-talshus med en meter tjocka stenväggar och en ladugårdsdörr som ytterdörr. Typ. Brevbäraren sköt in tidningen under dörren, need I say more? Centralvärmen sattes på 1 tim på morgonen och 1 tim på kvällen, temperaturen inne låg mellan 15-16 grader. Då kändes det mindre trolskt!

Har aldrig varit på tattoon faktiskt, trots att min ex bodde i Edinburgh. Undrar varför vi aldrig kom dit? Obestämd
  • 1700tal
    Red skrev 2011-07-13 17:23:15 följande:
    Haha, du som inte skulle ha fler! Men det kanske är bästa att vänta tills denna sista kommit så du är säker på att det är den du vill ha (låter som en mamma!)
    HAHA, jo men så hade jag faktiskt tänkt! Men tack för den mammiga omtanken. Du är så klok... Skrattande Ska se så jag godkänner den här svartvita först, den är ju inte ens färdig!
  • bruden
    1700tal skrev 2011-07-13 17:28:37 följande:
    Ja, det är så fint. För lite sol dock, det är nog det enda riktigt negativa. 250 regndagar/år är ju liksom ingen hit när man bott där ett tag. Och piskande regn på vintern är rätt grymt. Obestämd Och de kalla stenhusen må va vackra men inte heller så roliga på vintern. Jag bodde i ett 1700-talshus med en meter tjocka stenväggar och en ladugårdsdörr som ytterdörr. Typ. Brevbäraren sköt in tidningen under dörren, need I say more? Centralvärmen sattes på 1 tim på morgonen och 1 tim på kvällen, temperaturen inne låg mellan 15-16 grader. Då kändes det mindre trolskt!

Har aldrig varit på tattoon faktiskt, trots att min ex bodde i Edinburgh. Undrar varför vi aldrig kom dit? Obestämd
    Jag vet då vi har varit där både vinter (!!!) och sommar men fortfarande älskar jag landet Ingen av oss är soldyrkare eller gillar värmen speciellt så för oss är Skottland som hemma fast mycket mysigare 16-17 grader har vi också på vintern om vi inte ser till att hålla alla tre kaminer igång så vi vet hur det är. Det är bara nåt speciellt med Skottland helt enkelt. Tatoon ska jag uppleva innan jag trillar av pinn, det har jag lovat mig själv
  • Skumboll

Men shit, jag har jobbat några timmar och så kommer man tillbaka och ni har gafflat som fasen!!
    Orkar inte ens läsa igenom allt men guld vilken fantastisk kort klänning 1700, den bara MÅSTE du ha!  

• Darling Daisy
    Skumboll skrev 2011-07-13 18:39:32 följande:
    Men shit, jag har jobbat några timmar och så kommer man tillbaka och ni har gafflat som fasen!!
    Orkar inte ens läsa igenom allt men guld vilken fantastisk kort klänning 1700, den bara MÅSTE du ha!  
    Instämmer i allt (förutom att jag redan läst igenom allt!)
    1700tal - köp köp köp!!! (fast du kan ju vänta tills den långa svartvita kommer hem, du har ju inte lika ont om tid som vi andra har/har haft)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!