• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minuz
    Red skrev 2011-07-14 09:35:36 följande:
    Visst är den! Min mb2 förstår inte riktigt vad jag skall ha den till, karlar Flört

Jag har nog missat något, varför vill ni avboka Kalmar slott? Var der för att det var för litet? 
    Precis, känner att Kalmar Slott är litet och mörkt, bänkarna är såååå höga när man sitter. Så det känns som jag och min klänning inte får plats *S* Men samtidigt känns det så otroligt häftigt att få gifta sig just där.

Här har vi en stor kyrka som också är bokad, den är ljus och pampig. Och det känns som att allt kommer bättre till plats där.
    När vi var där skolavslutningen så sa jag att jag hade bestämt mig för att vigas där, men slottet ligger lixom kvar i bakhuvudet på något sett....... Och är vi där så får vi låna församlingshemmet gratis, och det är nybyggt och en kanon fin lokal som passar perfekt för middag, dans och fest.
    Smidigast är nog att vara på hemmaplan iaf, och tror vår kyrka är "bättre" än slottet.......
  • Malin24
    Red skrev 2011-07-14 10:04:01 följande:
    Skönt att komma iväg efter bröllopet. Vi åker två dagar efteråt, tror att vi kommer behöva vila upp oss samt ha något att se fram emot efter bröllopet så att det inte känns helt tomt.

Vart åker ni i november?
    Vi har inte riktigt bestämt oss än...finns ju så många platser man vill seGlad
  • bruden

Är det någon som vet på ett ungefär hur lång tid det tar att få hem klänningen från att det skickats? Skickades idag, kan jag förvänta mig det till nästa fredag? Är det DHL som kommer med paketet?

• Pinkgrape

Ni skriver så mycket, hur ska man orka gå tillbaka och läsa igenom typ 10 sidor? :P haha Såg dock att ni pratade om jobb och hur det kommer sig att det nästan alltid är någon inne och skriver här. Själv har jag sommarlov :D Från 6 juni - 19 augusti, sedan börjar allvaret om. Jag tragglar på VUX. Någon gång ska man få det där jäkla slutbetyget.. och sedan? Ja, vad gör man sen då? :P

Callie - Okej, på det viset. Ja, den blir säkert bra lång också :) Jag är själv inte så lång och jag har väldigt korta ben. Tyckte trots det inte att jag ser kortare ut i klänningen alls. Tycker personligen att jag ser kortare ut i golvlånga klänningar. Därför jag har släp på den andra :P

Humlan - Jättefin frisyr, tummen upp för den :)

Malin24 - Låter ju väldigt mysigt med Rom. Känner bara min pappa som varit där, men han pratar alltid om att åka tillbaka. Han var där på jobbresa och hann inte turista så jättemycket. Hoppas att ni får det toppen :D

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-07-14 10:16:40 följande:
    Åhhhhh!!! Fick just meddelande att min klänning skickats idag! Nu ska jag bara väääänta och hålla koll på paketet JIIHAAAA!!!!!
    bruden skrev 2011-07-14 10:40:18 följande:
    Är det någon som vet på ett ungefär hur lång tid det tar att få hem klänningen från att det skickats? Skickades idag, kan jag förvänta mig det till nästa fredag? Är det DHL som kommer med paketet?
    Åh, vad spännande :D Har du fått ett trackingnummer? För mig har det tagit närmare 2 veckor att få mitt skickat från DH. Det har varit DHL som kommit med det båda gångerna. Stiliga karlar det där ;D
  • 120530
    bruden skrev 2011-07-14 10:40:18 följande:
    Det beror sig på hur det sas när när du beställde. För mig tog det 3 dagar med det var för att expressfrakt ingick i priset.
  • 120530
    Minuz skrev 2011-07-14 10:22:54 följande:
    Precis, känner att Kalmar Slott är litet och mörkt, bänkarna är såååå höga när man sitter. Så det känns som jag och min klänning inte får plats *S* Men samtidigt känns det så otroligt häftigt att få gifta sig just där.

Här har vi en stor kyrka som också är bokad, den är ljus och pampig. Och det känns som att allt kommer bättre till plats där.
    När vi var där skolavslutningen så sa jag att jag hade bestämt mig för att vigas där, men slottet ligger lixom kvar i bakhuvudet på något sett....... Och är vi där så får vi låna församlingshemmet gratis, och det är nybyggt och en kanon fin lokal som passar perfekt för middag, dans och fest.
    Smidigast är nog att vara på hemmaplan iaf, och tror vår kyrka är "bättre" än slottet.......
    Varför får ni inte avboka Kalmar? Har ni betalt någon bokningsavgift?
  • Amejuli
    Pinkgrape skrev 2011-07-14 10:43:27 följande:
    Ni skriver så mycket, hur ska man orka gå tillbaka och läsa igenom typ 10 sidor? :P haha Såg dock att ni pratade om jobb och hur det kommer sig att det nästan alltid är någon inne och skriver här. Själv har jag sommarlov :D Från 6 juni - 19 augusti, sedan börjar allvaret om. Jag tragglar på VUX. Någon gång ska man få det där jäkla slutbetyget.. och sedan? Ja, vad gör man sen då? :P
    Ge inte upp!! Jag hade tyvärr inte möjlighet att gå gymnasiet när det var tänkt. Läste in allt på vux i tre år och nu läser jag vidare och kommer om några år äntligen bli det jag har längtat efter. Du kommer fixa det. Det är aldrig försent! Ibland blir vägen krokig men kommer man fram spelar det ju inte så stor roll. Hur mycket har du kvar?
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-14 11:25:33 följande:
    Ge inte upp!! Jag hade tyvärr inte möjlighet att gå gymnasiet när det var tänkt. Läste in allt på vux i tre år och nu läser jag vidare och kommer om några år äntligen bli det jag har längtat efter. Du kommer fixa det. Det är aldrig försent! Ibland blir vägen krokig men kommer man fram spelar det ju inte så stor roll. Hur mycket har du kvar?
    Hehe nejdå, tänker inte ge upp. För min del, så fick jag barn när jag hade en termin kvar i gymnasiet. Hon föddes med hjärtfel, så fick aldrig tillfälle att slutföra. Jag hade dessutom en hel del betyg som saknade pga tidigare omständigheter osv. Förra vårterminen började jag, men fick hoppa av, för jag var tvungen att vara hemma med dottern. Hon klarade inte av dagis. I höstas gjorde jag ett försök till, men då blev jag sjuk (gallsten & bukspottskörtelinflammation), så låg hemma och kräktes och vred mig av smärta mest varje natt tills jag blev inlagd och tillslut opererad. Nu under våren lyckades jag dock läsa en hel termin och få betyg i alla ämnen jag läste, heltid. Funkade dock inte riktigt med heltid på dagis för dottern, så ska läsa 75% nu under hösten och 50% under kommande vårtermin, sedan är jag klar :) Precis i tid, för då börjar mina gymnasiebetyg att gå ut :P haha

Jag är mer oroad över vad jag ska göra sen, efter det. Läsa vidare på högskola är inte riktigt ett alternativ och jobb.. ja, det är ju tyvärr inte tvärenkelt :/

Men så skönt för dig att du fick det gjort och har kommit dig vidare! :D Vad läser du för något nu då?
  • 1700tal
    bruden skrev 2011-07-14 10:16:40 följande:
    Åhhhhh!!! Fick just meddelande att min klänning skickats idag! Nu ska jag bara väääänta och hålla koll på paketet JIIHAAAA!!!!!
    Hoppas det snart dyker upp och att det skickas med express! Skrattande

Nu har jag fått alla prisuppgifter från mamma, de är i Italien på semester och ska köpa hem all sprit (inte vin och öl för det står sig inte tills nästa år) på väg hem till bröllopet med våra 75 vuxna gäster. Kalaset landar på 3480 kr. Har räknat ut motsvarande priser på systemet baserat på deras allra billigaste varianter och räknat om priset till literpris (systemet har bara 700 ml) och det skulle då landa på 8848 kr!  Cool
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!