• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • Sörön10

Jag kan skriva:

Beställde min från www.shopindream.com förra året i början av februari och fick dem till slut i början av april!

Hade "otur" och fick paketet fast i tullen. Misstänker att de tog det pga att det var ett rätt stort paket som innehöll brudklänning, underkjol, bolero, tärnklänning samt en festklänning!

Kläderna är otroligt välsydda och i fin kvalitet. Dock var de lite stora men det kan ju bero på våra mätningar. Underkjolen var också lite kort för mig, standardstorlek, men den fixade jag själv genom att lappa lite mellan ringarna (jag är 175cm). 

Det enda som var dåligt var att boleron var för liten. Det kontrollmätte vi vid ankomst och det var "fel" mått, dvs inte de vi angivit. Vi klagade men hade då missat klagotiden med tre dar ,så håll koll på den ifall något blir knasigt.

Dock är jag jättenöjd med tanke på vilka pengar det handlade om. Tror min brudklänning gick på ca 1500 inkl. frakt och tull. 

• eigollet

Milly

45 dagar till leverans, men jag ljög om tiden för bröllopet. Jag uppgav 2 månader tidigare, just för att jag skulle hinna ha en plan B. De HÖLL på att försena leveransen med ett par dagar, men efter lite påtryckningar så kom den i tid till fejk-datumet.

Otroligt nöjd! Kvaliten var finare än på de klänningar jag tittat på i butik. Den gick fint att kemtvätta, trots broderier med pärlor och jag har sålt klänningen vidare här via BT.

Jag rekomenderar!

• 1700tal

Då fyller jag på med min klänning nr 1:

Beställde från Milly Bridal. Jag beställde första veckan i oktober och fick min i januari. Det dröjde över tiden eftersom jag gjorde ändringar på testklänning. Jag hade "satt ihop" den av 3 klänningar och dessutom ändrat sådant som längden på släpet och bad om extra lösa tygblommor m.m.

Någongång under produktionstiden beställde jag även en 3,2 m lång mantillaslöja efter en bild som de slulle kopiera.

Jag blev inte särskilt nöjd med klänning, särskilt baktill på kjolen. Draperingarna liknar inte alls de på den bild jag skickade och de använde för snålt med tyg (till draperingarna). Däremot var klänningen otroligt välsydd, rejäl, tjock och perfekt i måtten. Dessutom sprättade jag bort all spets (som såg billig ut) och sydde om draperingarna. Men nu har jag beställt 2 nya klänningar (och en ny slöja) som inte har kommit hem än.

Slöjans spetskant såg inte alls ut som på bilden men de skickade flera förslag med spetsprover innan de gjorde färdigt den. Den blev jag dock jättenöjd med, trots att den inte blev precis som den skulle.

• frallan

Beställde en klänning från www.mylove-bridal.com
    Hade inte hört något om dem, men bestämmde mig för att chansa. Har bra priser.
    Beställde klänningen 14 februari och fick hem den 7 mars, och då fastnade den i tullen så det tog typ 3 dagar längre. Tog alltså på dagen 3 veckor inklusive leveranstiden... riktigt snabbt!
    (har även beställt en annan från milanoo två veckor innan denna och den har inte kommit än)
    Beställde efter måttabell på sidan, alltså inte efter egen mätning.
    Den visade sig vara lite för stor när den kom, kommer behöva lägga in den 5 cm eller lite mer.
    Materialet känns påkostat och fint, tjock och fin satin och tunn och följsam tyll. Fina sömmar och fint fodrad. Snörningen i ryggen är också fint gjord. det är 4 laget tyll utanför satinklolen under och på bilden har jag ingen underkjol, vilket jag inte tycker behövs.
    Dom svarade snabbt på mail (om än på lite knackig engelska) och var alltid trevliga. Den lilla boleron på bilden följde också med, men den kommer jag inte använda, för det är inte min stil. Dom skickade även med ett smyckesset med halsband, örhängen, armband och ring... lite gulligt, men inget jag personligen kommer använda.

Totalt set så är jag mycket nöjd med den snabba processen och bemötandet och klänningen är verkligen välgjord och fin. Minus för att den är lite förstor, men det kan ju såklart lika gärna vara för att jag mätt lite galet

Bortse från en dålig bh och att klänningen är ganska skrynklig...
  • förlovadflicka

Alltså, en sjuk grej... Beställde en kinaklänning via tradera o säljaren kidoin för 125 kr+frakt. Den var inte särskilt väldsydd så ska inte ha den. Nu var det någon som lagt upp en likadan i köp och sälj här för 1600 spänn!!! Hoppas den är bättre och att inte hon gav lika lite som jag för då är det riktigt fult... :S 

• frallan
    förlovadflicka skrev 2011-03-09 15:03:09 följande:
    Alltså, en sjuk grej... Beställde en kinaklänning via tradera o säljaren kidoin för 125 kr+frakt. Den var inte särskilt väldsydd så ska inte ha den. Nu var det någon som lagt upp en likadan i köp och sälj här för 1600 spänn!!! Hoppas den är bättre och att inte hon gav lika lite som jag för då är det riktigt fult... :S 
    oooops, snacka om att tjäna sig en liten hacka! Nä, man skall aldrig sälja en klänning för mer än man själv la, tycker jag. 125 kr var ju riktigt billigt... vilken klänning var det? skulle va kul att se den.
  • förlovadflicka

www.brollopstorget.se/Annonser/

Den skiljer sig bara pyttepyttelite men det var precis en sådan här klänning jag skulle fått egentligen. Fick mattare tyg och annorlunda pärlmönster. 

• TheD

Jag mailade Anders "weddingdresses" om prisuppgifter och om klänningen jag ville ha var möjlig att sy i huvudtaget ;) Inga problem sa han ohc det var det inte heller.

Beställde: 7 februari
    Fick: 7 mars

Beställde brudklänniing och tärnklänning. Fodrade, formade kupor i fodret(!) ett stort plus. Ser mycket bra ut. Skulle jag få den klänningen uppsydd i Sverige skulle priset hamna på en massa tusenlappar till.

Rekommenderar jag andra?
    Jag det gör jag! Var tydlig med hur du vill ha det. En sak sa jag inget om för det var inget jag tänkte på, att det skulle ha varit ett ljusare champagne på bandet på höfterna... Men i det stora hela är det ett enormt arbete som de lade ner för nästan inga pengar alls :)

Jag har ingen bild när jag har den på mig. Ska försöka fixa det i veckan hoppas jag :)

• FriPhi

Hej!
    Jag beställde min från www.lightinthebox.com och är jättenöjd. Tror att jag skickade beställningen i mitten av dec och den kom i början på januari.
    När den inte kostade mer än 1655 (inkl frakt) så kände jag att det var värt att chansa. Var lite generös i måtten för att jag tänkte att då kan man sy in, men tydligen var jag en stor m med amerikanskt mått mätt, fast jag har s på alla andra kläder ;)
    Blev possitivt överraskad av reglerbara insydda bh-band, har aldrig sett något sånt förut och då behöver man inte vara rädd att man råkar flasha tuttarna.

• Humlan66

Jag är på väg att beställa en klänning från NÅGON uatv alla dessa kina what ever och måste säga att detta är JÄTTEBRA.Mycket bra tråd =)
    Jag har ju köpt 2 klänning från olika säljare via ebay ( kina ) men blitt blåst så jag törs inte handla där igen
    Helt plötsligt är dom bara borta från ebay och då går det inte att få tillbaka några pengar

Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?