• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • förlovadflicka
    Humlan66 skrev 2011-03-09 18:18:29 följande:
    Jag är på väg att beställa en klänning från NÅGON uatv alla dessa kina what ever och måste säga att detta är JÄTTEBRA.Mycket bra tråd =)
    Jag har ju köpt 2 klänning från olika säljare via ebay ( kina ) men blitt blåst så jag törs inte handla där igen
    Helt plötsligt är dom bara borta från ebay och då går det inte att få tillbaka några pengar
    Åh nej, stackars dig!!! :( 
  • sunsey
    frallan skrev 2011-03-09 15:01:17 följande:

Beställde en klänning från www.mylove-bridal.com
    Hade inte hört något om dem, men bestämmde mig för att chansa. Har bra priser.
    Beställde klänningen 14 februari och fick hem den 7 mars, och då fastnade den i tullen så det tog typ 3 dagar längre. Tog alltså på dagen 3 veckor inklusive leveranstiden... riktigt snabbt!
    (har även beställt en annan från milanoo två veckor innan denna och den har inte kommit än)
    Beställde efter måttabell på sidan, alltså inte efter egen mätning.
    Den visade sig vara lite för stor när den kom, kommer behöva lägga in den 5 cm eller lite mer.
    Materialet känns påkostat och fint, tjock och fin satin och tunn och följsam tyll. Fina sömmar och fint fodrad. Snörningen i ryggen är också fint gjord. det är 4 laget tyll utanför satinklolen under och på bilden har jag ingen underkjol, vilket jag inte tycker behövs.
    Dom svarade snabbt på mail (om än på lite knackig engelska) och var alltid trevliga. Den lilla boleron på bilden följde också med, men den kommer jag inte använda, för det är inte min stil. Dom skickade även med ett smyckesset med halsband, örhängen, armband och ring... lite gulligt, men inget jag personligen kommer använda.

Totalt set så är jag mycket nöjd med den snabba processen och bemötandet och klänningen är verkligen välgjord och fin. Minus för att den är lite förstor, men det kan ju såklart lika gärna vara för att jag mätt lite galet

Bortse från en dålig bh och att klänningen är ganska skrynklig...
    Jätte fin!! Jag tyckte boleron var söt men kanske inte ihop med klänningen.. Jag är lite nyfiken på smyckerna du fick med. Kan du visa bild på dem ?? Va snällt av dem.
  • frallan
    sunsey skrev 2011-03-09 22:08:13 följande:
    Jätte fin!! Jag tyckte boleron var söt men kanske inte ihop med klänningen.. Jag är lite nyfiken på smyckerna du fick med. Kan du visa bild på dem ?? Va snällt av dem.
    Nä, jag vet inte om jag skall ha den boleron till, kanske, är lite överkänslig när det gäller mina armar och jag tycker att den boleron bäst trollar bort dom... funderade på en ivory, men vill inte se för mycket bröllop ut heller, det är helt enkelt inte jag, men vi får se hur det blir i slutändan

Ska försöka komma ihåg att lägga upp en bild på smyckena... men dom var ingen jätte höjdare, strass och såg lite billiga ut, men lite gulligt ändå
  • Gwennie

Min klänning kommer från www.dragonorient.com och de har varit kanonbra från start till mål.
    Det tog exakt en månad innan den hängde i garderoben och den ser ut precis som på bilderna. Den är lite stor upptill, så jag ska sy in den, men det var för att vi måttade medvetet generöst; hellre sy in, än få hem en för liten klänning som inte kan ändras. Jag valde medvetet en ganska enkel klänning för att det skulle vara lätt att justera den om det behövdes.
    I övrigt är det en välsydd och fin taftklänning som jag är jättenöjd med.

Servicen var jättebra. Jag beställde en underkjol lite senare, men det var inga problem att lägga till den till min tidigare order och deras kundkontakt var duktig på att informera och var supersnabb på att svara på mina mail.

Jag ångrar inte en sekund att jag beställde klänningen så här. Visst är det en chansning när man inte sett klänningen tidigare eller kunnat prova den, men de syr ju efter samma mått som ett företag i Sverige skulle göra det, så det är egentligen ingen skillnad. Priset gör att det utan tvekan är värt det; min landade på 1450 kr inklusive tyllunderkjol och frakt.

Något att tänka på är att måtta ordentligt (skicka gärna fler mått än de efterfrågar), välj en modell som är hyffsat enkel att justera, om det skulle behövas, var övertydlig i dina önskemål och fråga om allt du undrar, t.ex. tullkostnader och tidsåtgång.

Jag är helnöjd och kommer nog inhandla en och annan festklänning där i framtiden också :)

• TheD

Gklömde skriva att som de andra som har beställt från weddingdresses får men med underkjol, vantar, smycken, tiara och slöja.

Skall tillägga att jag provade klänningen igen idag och då kändes det bara bra :D

• Korallbruden

Beställde två klänningar.

En från 1koo.com som var i mycket fin kvalite och skick. Såg ut som en rejält dyr kvalitétsklänning samt en från shopindream.com som var ok men inte hälften av vad den andra var... när det kom till tyg och kvalité. De lyssnade inte heller på önskemål om korsettsnörning m.m. Tittar jag på riktiga bilder ( ej deras modellbilder) så sitter inte klänningarna 100% bra på och tyget ser ofta sladdrigt och lite "billigare" ut. Skulle jag göra om min beställning så skulle båda klänningarna tagets från 1koo.com.

• 1700tal

Kan inte ni som skrivit (och framtida informatörer) lägga in bilder på resultatet?

• Evur

Är det någon som har några erfarenheter av likesfashion .se? 

• Pinkgrape
    Gwennie skrev 2011-03-10 01:05:04 följande:
    Min klänning kommer från www.dragonorient.com och de har varit kanonbra från start till mål. Det tog exakt en månad innan den hängde i garderoben och den ser ut precis som på bilderna. Den är lite stor upptill, så jag ska sy in den, men det var för att vi måttade medvetet generöst; hellre sy in, än få hem en för liten klänning som inte kan ändras. Jag valde medvetet en ganska enkel klänning för att det skulle vara lätt att justera den om det behövdes. I övrigt är det en välsydd och fin taftklänning som jag är jättenöjd med. Servicen var jättebra. Jag beställde en underkjol lite senare, men det var inga problem att lägga till den till min tidigare order och deras kundkontakt var duktig på att informera och var supersnabb på att svara på mina mail. Jag ångrar inte en sekund att jag beställde klänningen så här. Visst är det en chansning när man inte sett klänningen tidigare eller kunnat prova den, men de syr ju efter samma mått som ett företag i Sverige skulle göra det, så det är egentligen ingen skillnad. Priset gör att det utan tvekan är värt det; min landade på 1450 kr inklusive tyllunderkjol och frakt. Något att tänka på är att måtta ordentligt (skicka gärna fler mått än de efterfrågar), välj en modell som är hyffsat enkel att justera, om det skulle behövas, var övertydlig i dina önskemål och fråga om allt du undrar, t.ex. tullkostnader och tidsåtgång. Jag är helnöjd och kommer nog inhandla en och annan festklänning där i framtiden också :)

Var in och kikade där, vad fina klänningar! Efter det du skriver, så kanske jag skulle våga mig på att beställa en därifrån. Det är helt klart i min prisklass.
  • Pinkgrape
    Korallbruden skrev 2011-03-10 08:40:21 följande:
    Beställde två klänningar.

En från 1koo.com som var i mycket fin kvalite och skick. Såg ut som en rejält dyr kvalitétsklänning samt en från shopindream.com som var ok men inte hälften av vad den andra var... när det kom till tyg och kvalité. De lyssnade inte heller på önskemål om korsettsnörning m.m. Tittar jag på riktiga bilder ( ej deras modellbilder) så sitter inte klänningarna 100% bra på och tyget ser ofta sladdrigt och lite "billigare" ut. Skulle jag göra om min beställning så skulle båda klänningarna tagets från 1koo.com.
    Hur lång tid tog det innan du fick din klänning från 1koo.com?
    Hur var dom att ha mejlkontakt med?, ifall du nu haft det.
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?