• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • Tittij
    Pinkgrape skrev 2011-03-12 16:56:18 följande:
    Hur lång tid tog det innan du fick din klänning från 1koo.com?
    Hur var dom att ha mejlkontakt med?, ifall du nu haft det.
    Jag har beställt från 1koo men inte fått klänningen ännu då det var förra veckan.
    Mailkontakten är jättebra, de svarar snabbt och utförligt.
  • Pinkgrape
    Tittij skrev 2011-03-12 20:19:39 följande:
    Jag har beställt från 1koo men inte fått klänningen ännu då det var förra veckan.
    Mailkontakten är jättebra, de svarar snabbt och utförligt.
    Okej, då förstår jag att du inte fått den :)
    Skönt att höra, jag skickade ett mejl idag, ska bli spännande och se vad jag får för svar :)
  • to die for
    Beställde min klänning från www.lightinthebox.com det kostade knappt 1500 kr inkl frakt, resegarderob och underkjol. Underkjolen kommer jag dock inte att använda då klänningen, i mitt tycke, ser bättre ut utan den. Det tog ungefär en månad från beställning till leverans. Jag valde att beställa en befintlig storlek som på pappret skulle passa med mina mått.

Klänningen är helt underbar, finare än på bilderna på hemsidan och den sitter helt perfekt (kanske något lång, står uppallad på några böcker på bilden, är 166cm lång). Klänningen är väldigt välsydd och ser mycket dyrare ut än den var. Enda jag noterade var att de glömt sätta i ett såntdär fäste för den lilla kroken som man brukar sätta ihop överst i dragkedjan (hoppas ni förstår vad jag menar) kroken fanns men inte öglan, detta är ju dock enkelt att fixa själv.

Jag kan absolut rekommendera andra att handla härifrån kommunikationen har varit bra, produktionstid och frakt har varit snabb och resultatet är fantastiskt. Jag är supernöjd.

• Ankis79

Hej alla!

Har en fråga:
    Vårt bröllop är den 28/5 och jag har inte ens provat någon klänning.. Är lite sugen på en empireklänning då jag kommer att vara gravid i femte-sjätte månaden då =). Vågar jag beställa från Kina? Vilken sida är snabbast? Jag tänkte inte skicka bilder och få en helt egen utan välja en 'standard´. Tror ni jag hinner?! Att man alltid ska vara ute i sista minuten... =)

• polkapinne
    to die for skrev 2011-03-13 14:25:38 följande:
    Beställde min klänning från www.lightinthebox.com det kostade knappt 1500 kr inkl frakt, resegarderob och underkjol. Underkjolen kommer jag dock inte att använda då klänningen, i mitt tycke, ser bättre ut utan den. Det tog ungefär en månad från beställning till leverans. Jag valde att beställa en befintlig storlek som på pappret skulle passa med mina mått.

Klänningen är helt underbar, finare än på bilderna på hemsidan och den sitter helt perfekt (kanske något lång, står uppallad på några böcker på bilden, är 166cm lång). Klänningen är väldigt välsydd och ser mycket dyrare ut än den var. Enda jag noterade var att de glömt sätta i ett såntdär fäste för den lilla kroken som man brukar sätta ihop överst i dragkedjan (hoppas ni förstår vad jag menar) kroken fanns men inte öglan, detta är ju dock enkelt att fixa själv.

Jag kan absolut rekommendera andra att handla härifrån kommunikationen har varit bra, produktionstid och frakt har varit snabb och resultatet är fantastiskt. Jag är supernöjd.
    Det var skönt att höra. För jag har hittat den mest underbara klänning hos dem och fundera på att beställa.
  • MaddeåMats

Jag lyckas inte med copy+paste, så jag refererar till min klänning i mitt bildgalleri.

Jag fick den uppsydd av Milly bridal och är jätte nöjd!
    Betalade 2100kr inklusive frakt och då sydde de upp klänningen från scratch då de inte hade den sedan tidigare i sitt sortiment.
    Jag behövde dock göra små förändringar som kostade 700kr att göra hos sömmerska, så totalt 2800kr

Just det, det tog ca 50 dagar att få den.

• Pinkgrape
    MaddeåMats skrev 2011-03-13 17:13:20 följande:
    Jag lyckas inte med copy+paste, så jag refererar till min klänning i mitt bildgalleri.

Jag fick den uppsydd av Milly bridal och är jätte nöjd!
    Betalade 2100kr inklusive frakt och då sydde de upp klänningen från scratch då de inte hade den sedan tidigare i sitt sortiment.
    Jag behövde dock göra små förändringar som kostade 700kr att göra hos sömmerska, så totalt 2800kr

Just det, det tog ca 50 dagar att få den.
    Vad roligt att läsa :) Jag funderar på att beställa min klänning därifrån. Har skickat dit två bilder på två klänningar som jag skulle vilja ha som en klänning :P
    Fick svar idag att 1500kr skulle det kosta att sy upp den, inklusive frakt.

När dom sydde din, blev det slutliga priset samma som det du fick från början?
  • Darling Daisy
    Ankis79 skrev 2011-03-13 16:59:08 följande:
    Hej alla!

Har en fråga:
    Vårt bröllop är den 28/5 och jag har inte ens provat någon klänning.. Är lite sugen på en empireklänning då jag kommer att vara gravid i femte-sjätte månaden då =). Vågar jag beställa från Kina? Vilken sida är snabbast? Jag tänkte inte skicka bilder och få en helt egen utan välja en 'standard´. Tror ni jag hinner?! Att man alltid ska vara ute i sista minuten... =)
    Jag tror att det borde gå, du har ju en och en halv månad på dig, men jag har inte beställt själv så jag har dålig koll på företagens tidsplaner.
    Kika in i 8:e Kinaklänningstråden o ställ din fråga, där hänger många kinaproffs!
  • MeahJ
    FriPhi skrev 2011-03-09 17:49:18 följande:
    Hej!
    Jag beställde min från www.lightinthebox.com och är jättenöjd. Tror att jag skickade beställningen i mitten av dec och den kom i början på januari.
    När den inte kostade mer än 1655 (inkl frakt) så kände jag att det var värt att chansa. Var lite generös i måtten för att jag tänkte att då kan man sy in, men tydligen var jag en stor m med amerikanskt mått mätt, fast jag har s på alla andra kläder ;)
    Blev possitivt överraskad av reglerbara insydda bh-band, har aldrig sett något sånt förut och då behöver man inte vara rädd att man råkar flasha tuttarna.
    jag funderar starkt på att köpa från www.lightinthebox.com.
    Får jag fråga vilken klänning du köpte?
  • MaddeåMats

Pinkgrape: Jepp, det blev det!

Lycka till med ditt inköp, jag är säker på att det kommer gå bra!
    Kommer själv ihåg när de första bilderna på test-dressen kom, så pirrigt och kul!

Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?