• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • Pinkgrape
    Pinkgrape skrev 2011-05-16 17:44:48 följande:

Såhär blev resultatet då, tänk er den på en människa och utan skrynklor ;P

Såhär ser den ut på en av tärnorna :)

Haha jag börjar inse att det är dags att införskaffa en annan kamera än mobilen :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

Idag kom den ena av mina brudklänningar och det är den "mindre" som jag ska ha på middagen/festen.

Den är från www.mylove-bridal.com

Närmate bestämt denna klänningen www.mylove-bridal.com/index.php&products_id=1183#review fast jag beställde den med svart band i midjan, utan blomman och med snörning i ryggen. Allt det stämde bra när klänningen kom.

Nu ber jag om ursäkt för den dåliga bilden, men klänningen är verkligen jättefin i verkligheten :)

Som en bonus fick jag med en matchande bolero, ett par örhängen och ett halsband som var jättefint :) Ja, plus blomman som ska sitta i midjan antar jag.

Jag betalade ca 630kr för klänningen, inklusive frakt. Det tog ca 4 veckor från beställning till att den var hemma. Jag rekommenderar företaget :) Det har inte varit något problem alls med beställningen.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • 2011Bride2b
    Varifrån beställde du? Sweeties

Hur lång tid tog det från beställning till leverans? beställde den 10 oktober, klänningen kom den 9 december, och då hade de problem med fabriken, de bröt Sweeties villkor om etisk tillverkning, så de bytte fabrik, och lyckades ändå få min klänning levererad inom 3 månader, vilket jag hade räknat med som leveranstid!

Är du nöjd? Absolut! 110%  Jättebra mailkontakt med Sweeties, och min klänning kostade 7100kr inkl insydd underkjol. (orginalklänningen som jag kopierade kostade ca 24000kr!!)  Dessutom ger Sweeties sina kunder 500kr trygghetsgaranti, vilket jag har utnyttjat för ändringar på klänningen då den var liiite för stor i bysten och aningen för lång. 

Rekommenderar du andra att använda företaget? Oh ja! Definitivt
    Jag vill även tillägga att jag fick välja från sju olika sorters spetsmotiv, och har ändrat lite på klänningens design, så att den passar min smak! Jag provade originalet i butik, och älskar "min" klänning tusen gånger mer!!
  • 2011Bride2b

Glömde lägga upp en bild

min brudklänning!!  

• apoolea
    to die for skrev 2011-03-13 14:25:38 följande:
    Beställde min klänning från www.lightinthebox.com det kostade knappt 1500 kr inkl frakt, resegarderob och underkjol. Underkjolen kommer jag dock inte att använda då klänningen, i mitt tycke, ser bättre ut utan den. Det tog ungefär en månad från beställning till leverans. Jag valde att beställa en befintlig storlek som på pappret skulle passa med mina mått.

Klänningen är helt underbar, finare än på bilderna på hemsidan och den sitter helt perfekt (kanske något lång, står uppallad på några böcker på bilden, är 166cm lång). Klänningen är väldigt välsydd och ser mycket dyrare ut än den var. Enda jag noterade var att de glömt sätta i ett såntdär fäste för den lilla kroken som man brukar sätta ihop överst i dragkedjan (hoppas ni förstår vad jag menar) kroken fanns men inte öglan, detta är ju dock enkelt att fixa själv.

Jag kan absolut rekommendera andra att handla härifrån kommunikationen har varit bra, produktionstid och frakt har varit snabb och resultatet är fantastiskt. Jag är supernöjd.

Jag älskar din klänning!! Precis sån jag tänk mej men lite kortare fram så man får se skorna ;)
  • Sörön10

Vad kul det är att se era klänningar och höra recensionerna! =)

Jag får lägga upp en bild på min milanoo-klänning senare, och millyklänningen om den behagar komma snart! 

• EMMA81
    Varifrån beställde du?  milanoo.com
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans? Beställde den 1 maj och beräknad leverans var den 29 maj, fick hem den idag, alltså en hel vecka tidigare än beräknat Glad. Hade fått den i förra veckan om inte DHL hade klantat sig.
    Är du nöjd? Riktigt nöjd, men jag skulle kunna klaga lite på att den blev lite för kort så jag kan inte ha klackar på skorna. Men det gör inget eftersom min blivande inte så mycke längre än mig.
    Rekommenderar du andra att använda företaget? Absolut 

Denna beställde jag

Resultatet blev

Precis packat upp den och försökt snöra själv vilket inte är den bästa kombinationen kanske Flört

• Bridezilla11

Varifrån beställde du?
     Milanoo.com
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans? Köpte en costum made den 25 April, beräknad leveranstid 31 Maj men den kom idag, alltså en vecka tidigare.
    Är du nöjd? Jag kan inte klaga på NÅGONTING! Helt perfekt, och verkligen EXAKT likadan som på bilden! Riktigt välsydd, fint tyg. Fick med en scarf som hörde till också, vilket jag inte trodde =)
     Rekommenderar du andra att använda företaget? Jag rekommenderar alla detta företag.
  • Lumys
    Aylas skrev 2011-05-16 17:10:30 följande:

Nu kan jag också lägga til min klänning

Varifrån beställde du?  Milly Bridal
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans? Ganska lång tid, beställde 28 feb, fick den 10 maj. BEställde inte ur urdinarie sortiment utan från bild.
    Är du nöjd? Absolut! Tror inte att orginalet är exakt samma material och att det är en mängd detaljer som skiljer, men jag är nöjd med helheten.
    Rekommenderar du andra att använda företaget? Det kan jag göra!

Orginalet vs slutresultatet

Älskade den hä klänningen..vad betalade du för den? :)
  • Aylas
    Lumys skrev 2011-05-24 17:35:58 följande:
    Älskade den hä klänningen..vad betalade du för den? :)
    drygt 300 USD inkl. frakt slutae kalaset på
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?