• vickanofilip

Varför fattar hon inte att det är barnfritt???

på inbjudningarna som kom ut i veckan står det:
     barn över 12 år samt ammande spädbarn är välkomna, de övriga älsklingarna får vara hos barnvakten denna kväll
     Det tycker jag är tydligt vad vi önskar..

Innan inbjudningarna kom ut så misstänkte vi att M2B.s syster skulle opponera sig mot detta. hon har 3 barn som är små men inte ammande. Mycket riktigt så försöker hon ge honom  dåligt samvetet genom att fråga hur hårda vi är på att tillåta barn , annars kanske hon och hennes man inte kan komma.
    .
    Det är vår dag, det är våra regler. vad är det som hon inte förstår?? Vi är inga barnhatare, vi har 3 barn själva som är så stora så de får vara med i brudföljet och på festen men det är ju en fest för vuxna och vi vill inte ha småbarn med!!! Vi har varit på bröllop där barn inte får följa med och då har vi ordnat barnvakt eller inte kommit-utan att för den skull ge brudparet dåligt samvete!
     varför har folk så in i helv...te svårt att förstå att det är våra premisser som gäller denna dag??
    Måste vara svårt att inte få bestämma..
    Det är ju en fest för vuxna utan barnskrik!

Hur skulle det se ut om HON fick ta med sina barn men ingen annan?? Ingen annan har föresten frågat detta då, det tycker jag framgått tydligt vad vi önskar!
    Jag kan inte se att det är vårt problem med hennes barnvakteri..
    om det inte passar så stanna för guds skull hemma!!

Det jag blir mest sur på är att M2B har så svårt att säga nej till sin syster VILKET resulterar i att vi blir irriterade på varann!! jag blir GAAAALEN!

Är vi ensamma om detta eller??

• Svar på tråden Varför fattar hon inte att det är barnfritt???
  • Lady o Lufsen

...och klubben för inbördes beundran har ALLTID funnits här på BT...jag har inte varit här på flera år men exakt samma mönster finns ifag som då...jag har bara funnits här i två timmar?
    :) :D Patetiskt!

• Sarah

Dumma telefon som skickar innan jag är klar! Till TS: Jag tycker att du skall strunta i att din sambos syster blir sur på er för' att hon inte får ha med barnen. Det är ert bröllop och ni betalar festen vilket borde ge er rätt att bestämma detta själva. Att sura för att ni inte planerat så att det passar henne är rent oartigt. Stå på dig!

• Sarah

Haha ja jo det kan jag hålla med om. Död åt den som har en avvikande åsikt

• BlackWIngedAngel
    Sarah skrev 2011-02-20 19:48:04 följande:
    Bra, det är ju så onödigt om folk tar plats i intressanta trådar med ointressant icke trådrelarerat gnabb..
    Point taken. Men det är så lätt hänt att man vill reda ut saker om något blir oklart, även när det inte riktigt hör tråden till. För att ha gått Off Topic ber jag TS om ursäkt.
  • GnuGS

Puh, denna tråd fick mig att räkna antalet barn som våra vänner har (en nackdel med att som vi gifta sig lite senare i livet -- ens vänner har hunnit yngla av sig). Det blev 38 stycken -- bara på min halva av gästerna, säkert ungefär lika många till på M2B’s. Som ni kanske kan gissa ska vi ha ett barnfritt bröllop, utom att vi möjligen tar med våra fyra syskonbarn...

• Amiharah

Vi har bestämt det så här:

På bröllopet är alla välkomna, vuxna samt barn.
    Middagenär alla välkommna vuxna som barn

MEN

Festen är det 15 års gräns på. Alla barn under får allt ta och lämna festen. Antingen får man åka med som förälder eller ordna barnvakt. Om man då väljer att lämna barnen hemma från början eller låter någon hämta barnen är upp till dem. Vi har själva barn under 10 och de ska sova kl 20 - 20:30. Vi kommer inte göra några undantag alls. Skrattande

• Wille Jr

Vi kollade runt bland alla våra vänner. Alla har barn.
    Ingen ville ta med. Det är ju en vuxenfest.
    Tänk på alla de som inte har barn. De har ännu tråkigare om barn springer runt och stör under middagen.
    Att äta 3 rätters och njuta av alla tal, spex m.m det gör man bäst utan barn.
    Ingen vågar släppa loss ordentligt om där är barn med.

• Sockersaken

With all do respect, hon verkar antingen retarderad eller komma från roten av allt ont. Förstår inte vad problemet är, stanna hemma om det nu inte passar! Varför göra det så svårt?
    Vi har ungefär samma problem, om jag inte bjuder mitt yngsta syskon, för att hon är 4 och ingen annan får ha sina barn där, så kommer inte hennes mor och då kommer inte min pappa. Om min blivandes systerson som är ännu yngre inte får komma så kommer inte varken systern eller mamman. Varför envisas folk med att stå ut såhär? Ingen annan bråkar ju om det. Finns miljontals anledningar till att inte ha barn med, även om jag vill, men det är ett par timmar, om din person inte kan vara utan sina barn ett par timmar så är det ju synd men det finns inget att göra åt det. Ni kan inte ändra er för att passa henne.
    Stör mig på sånt.  

• vickanofilip

svägerskan har inte sagt ett ljud ÄN.. men det lär nog komma mer  när det närmar sig så än så länge är jag lugn men jag lär nog behöva återkomma till tråden..

Jag har ju som sagt ändrat texten på inbjudan på webben för att förtydliga så vi får väl se vad som brakar löst.. men några barn blir det INTE!

Tack till alla som har synpunkter och ideér om hur vi ska bete oss. Det är skönt att inte vara ensam!

• Hiaia

Hmmm låter inge kul alls att folk ska bli "upprörda" över att man inte ska ha med sig sina barn... Vi ska inom kort skicka ut våra inbjudningar o antar att jag kommer att få för det...vi kommer att ha våra barn och deras kusiner på bröllopsfesten....jag älskar barn o har inget emot att ha barn med, men våra nära och kära har 2-3 barn var....så om alla barn skulle ha varit med så hade antalet gäster ökat rejält. Vi är inte heller så sugna på eventuella barnskrik....nu kommer säkert våran yngsta härja lite,,,men det är 1 och inte 10st ;)

Men jag har varit på bröllop med barn och utan barn....det är helt upp till var och en.

Sen kan jag tycka att det kan vara skönt för alla mammor och pappor att få ha en kväll utan sina barn :)

• MrsT2011
    Wille Jr skrev 2011-02-21 11:19:43 följande:
    Vi kollade runt bland alla våra vänner. Alla har barn.
    Ingen ville ta med. Det är ju en vuxenfest.
    Tänk på alla de som inte har barn. De har ännu tråkigare om barn springer runt och stör under middagen.
    Att äta 3 rätters och njuta av alla tal, spex m.m det gör man bäst utan barn.
    Ingen vågar släppa loss ordentligt om där är barn med.
    Kunde inte sagt det bättre själv! Och precis samma reaktion har jag fått från vännerna med barn!
  • Salat
    vickanofilip skrev 2011-02-20 00:15:26 följande:
     barn över 12 år samt ammande spädbarn är välkomna, de övriga älsklingarna får vara hos barnvakten denna kväll

Innan inbjudningarna kom ut så misstänkte vi att M2B.s syster skulle opponera sig mot detta. hon har 3 barn som är små men inte ammande. Mycket riktigt så försöker hon ge honom  dåligt samvetet genom att fråga hur hårda vi är på att tillåta barn , annars kanske hon och hennes man inte kan komma.
    .
    Det är vår dag, det är våra regler. vad är det som hon inte förstår?? Vi är inga barnhatare, vi har 3 barn själva som är så stora så de får vara med i brudföljet och på festen men det är ju en fest för vuxna och vi vill inte ha småbarn med!!! Vi har varit på bröllop där barn inte får följa med och då har vi ordnat barnvakt eller inte kommit-utan att för den skull ge brudparet dåligt samvete!
     varför har folk så in i helv...te svårt att förstå att det är våra premisser som gäller denna dag??

Hur skulle det se ut om HON fick ta med sina barn men ingen annan?? Ingen annan har föresten frågat detta då, det tycker jag framgått tydligt vad vi önskar!

Det jag blir mest sur på är att M2B har så svårt att säga nej till sin syster VILKET resulterar i att vi blir irriterade på varann!! jag blir GAAAALEN!

Vi skall bara ha ung
  • Salat
    vickanofilip skrev 2011-02-20 00:15:26 följande:

.

Vi skall ha fom 12 år och uppåt MEN min brors barn 5 och 8 är givetvis välkomna.
    Men vi är olika, det ni bestämmer är det rätta. Det får hon/dom akseptera!!
Svar på tråden Varför fattar hon inte att det är barnfritt???