Varför fattar hon inte att det är barnfritt???
på inbjudningarna som kom ut i veckan står det:
barn över 12 år samt ammande spädbarn är välkomna, de övriga älsklingarna får vara hos barnvakten denna kväll
Det tycker jag är tydligt vad vi önskar..
Innan inbjudningarna kom ut så misstänkte vi att M2B.s syster skulle opponera sig mot detta. hon har 3 barn som är små men inte ammande. Mycket riktigt så försöker hon ge honom dåligt samvetet genom att fråga hur hårda vi är på att tillåta barn , annars kanske hon och hennes man inte kan komma.
.
Det är vår dag, det är våra regler. vad är det som hon inte förstår?? Vi är inga barnhatare, vi har 3 barn själva som är så stora så de får vara med i brudföljet och på festen men det är ju en fest för vuxna och vi vill inte ha småbarn med!!! Vi har varit på bröllop där barn inte får följa med och då har vi ordnat barnvakt eller inte kommit-utan att för den skull ge brudparet dåligt samvete!
varför har folk så in i helv...te svårt att förstå att det är våra premisser som gäller denna dag??
Måste vara svårt att inte få bestämma..
Det är ju en fest för vuxna utan barnskrik!
Hur skulle det se ut om HON fick ta med sina barn men ingen annan?? Ingen annan har föresten frågat detta då, det tycker jag framgått tydligt vad vi önskar!
Jag kan inte se att det är vårt problem med hennes barnvakteri..
om det inte passar så stanna för guds skull hemma!!
Det jag blir mest sur på är att M2B har så svårt att säga nej till sin syster VILKET resulterar i att vi blir irriterade på varann!! jag blir GAAAALEN!
Är vi ensamma om detta eller??