• Hoffsennanen Tottoplex

Visa mig era ringar! Blir småtokig här...

Hej!
    Har kolla på flera olika ringar som skall bli min vigselring men hittar inget som känns rätt!
    Min förlovningsring är ganska hög och bred så alla ringar jag provat ser så små och pluttiga ut. Och känns inte riktigt som att jag fått något riktigt bra tips från de som skall kunna sänt här...!
    Här är en bild på min förlovningsring med! Fast jag har inte den där stämplen på!

• Svar på tråden Visa mig era ringar! Blir småtokig här...
  • mamma41
    Lindahl skrev 2011-02-22 06:55:45 följande:
    jag kan rekomendera Darlings Guld utrolig duktig guldsmed , han har bra ider och gör den precis som du önskar till jätte bra pris
  • Tiger Lou
    Helena Mikael skrev 2011-02-21 07:26:04 följande:

Här är min ring :)
    Det är äkta kärlek mellan oss *hahahaha*
    Får man fråga vad din rinmg kostade sammanlagt? har kikat på den här från Anders Fors men det finns ju inga prisuppgifter på nätet. Du behöve rinte säga exakt men på ett ungefär? Den här är verkligen underbart vacker!!
  • Pendragon

Såhär, fast en safir i mitten och diamanter på sidorna istället.. Så tvärtsom alltså.
  • Igbe
    Lottie350 skrev 2011-02-18 23:10:51 följande:
    www.overstock.com/Jewelry-Watches/10k-White-G...   Här hittar du den, den har inte sån hög karat men jag älskar den ändå!
    Har du fått ringen än? Är det ngn annan som har erfarenhet ifrån den sidan? Funderar kanske på att beställa därifrån men....
  • Lottie350
    Igbe skrev 2011-02-22 21:40:32 följande:
    Har du fått ringen än? Är det ngn annan som har erfarenhet ifrån den sidan? Funderar kanske på att beställa därifrån men....
    Nej min syster har inte hört av sig ännu om den. Varför tvekar du?
  • Tiger Lou

är det någon som har ringar från anders fors? Är dom väldigt dyra i pris? Eller kan man jämföra med HAND?

• grodan80

Bahamas i vit guld pris ca 23.000 :- 0,75 ct lite dyr men man kommer ändå ha den resten av livet.

FÖRLOVNINGSRING +VIGSEL I SAMMAMODEL

fast med stenar på som ovan

Jag hade också problem med att matcha min förlovningsring med vigselring, men fick göra så att jag fick beställa en likadan ring som förlovningsringen fast lite bredare (förlovningsring 3 mm, vigsel 4 el 5mm) och sätta in stenarna i ringen precis som bahamas ringen ovan och vips så passar ringarna perfekt tillsammans.  Det du kan göra är gå och titta runt på ringar som du tycker är fina och sen bestämma dig för modell när det gäller stenar. köpa likadan som förlovningsringen och lägga in stenar i den. (guldsmeden så klart) Lycka till
  • Helena Mikael
    Tiger Lou skrev 2011-02-22 23:33:03 följande:
    är det någon som har ringar från anders fors? Är dom väldigt dyra i pris? Eller kan man jämföra med HAND?
    Du kan jämföra dem med Hand om inte än lite dyrare.
    Hans ringar kostar en HEL del, dock är han ju grymt noggran & extremt duktig!
    Men det passade inte min plånbok så jag tog bilden till en Juvelerare och köpte egna diamanter + guld på nätet.
  • frökenknopp

Ni som har "utstående sten/stenar" på era  ringar. Hur mycket står dt ut och hur fungerar det i det " vardagliga livet" e det besvärligt??

• Viktoria och Sebastian
    frökenknopp skrev 2011-02-23 09:03:33 följande:
    Ni som har "utstående sten/stenar" på era  ringar. Hur mycket står dt ut och hur fungerar det i det " vardagliga livet" e det besvärligt??
    Min förlovningsring har en diamant som är 0,27 ct och jag tycker inte att det är besvärligt. Jag har på mig den jämt, tar bara av den när jag ska baka eller göra något som kan skada ringen. 
    Dessutom har jag tänk byta ut min diamant mot en större innan bröllopet.

Är det någon som beställt ringar eller diamanter från bluenile.co.uk/
Svar på tråden Visa mig era ringar! Blir småtokig här...