• Hoffsennanen Tottoplex

Visa mig era ringar! Blir småtokig här...

Hej!
    Har kolla på flera olika ringar som skall bli min vigselring men hittar inget som känns rätt!
    Min förlovningsring är ganska hög och bred så alla ringar jag provat ser så små och pluttiga ut. Och känns inte riktigt som att jag fått något riktigt bra tips från de som skall kunna sänt här...!
    Här är en bild på min förlovningsring med! Fast jag har inte den där stämplen på!

• Svar på tråden Visa mig era ringar! Blir småtokig här...
  • lolinda

Jag har en liknande förlovningsring som TS och ha valt den här ringen, lagom stor....och nu är det snart dax, 20/3 =)
  • Helena Mikael
    lolinda skrev 2011-03-09 10:27:25 följande:

Jag har en liknande förlovningsring som TS och ha valt den här ringen, lagom stor....och nu är det snart dax, 20/3 =)
    Åhh va fin! :)
    Ja då är det nära för er! Spännande!!
  • lolinda

Tack!! =) Men din ring är ju helt fantastiskt! Måste vara roligt att ha en ring som ingen annan har. Hade också önskat att jag gjort det men hade inga som helst idéer. Har aldrig sett nån liknande ring som din...kul!

Ja nu är det nära...hihi...vi åker till thailand på söndag och söndan efter gifter vi oss på en strand i solnedgången med våra två barn bara...ska bli jättehärligt, speciellt när man tittar ut nu och det är snöstorm, brrr...

• MLWSWY

Vi var och beställde förlovningsringar igår och då fick jag testa förlovningsringen med den vigselring jag tänkt att ha sen. Tur de för den första ringen passade inte ihop alls med vigselringen. Nu när jag fick testa var de perfekt!

Förstår att folk kanske förlovar sig och sen gifter sig flera år senare och inte vet vad de vill ha för vigselring då. Eller så blir man överraskad och då har man ju inte haft möjlighet att testa innan. Jag kommer ha en slät ring och sen en enstensring :)

Ett tips till dig Hoffsennanen Tottoplax är att gå in i en butik och be dom hjälpa dig, och tetsta flera ringar annars blir de lätt fel. Glad

• Helena Mikael
    lolinda skrev 2011-03-09 11:14:57 följande:
    Tack!! =) Men din ring är ju helt fantastiskt! Måste vara roligt att ha en ring som ingen annan har. Hade också önskat att jag gjort det men hade inga som helst idéer. Har aldrig sett nån liknande ring som din...kul!

Ja nu är det nära...hihi...vi åker till thailand på söndag och söndan efter gifter vi oss på en strand i solnedgången med våra två barn bara...ska bli jättehärligt, speciellt när man tittar ut nu och det är snöstorm, brrr...
    Ja jag är helt kär i den! Hittade en animerad bild på ringen på nätet så det känns fantastiskt att ha något unikt :)
    Så tack så mycket för fina ord :)

Ååh va härligt! Verkligen perfekt tid att åka iväg nu :) Hoppas verkligen ni får en helt fantsstisk resa och att ert drömbröllop blir precis som ni vill! Härligt att få ha med sina barn också.
    Ska ägna er en tanke den 20:e.
  • NYC 2011
    Helena Mikael skrev 2011-03-09 10:10:37 följande:
    Måste bara visa hur min ring tillslut blev! Köpte egna diamanter och guld, lämnade in det tillsammans med en bild till en Guldsmed (bästa guldsmeden!!)
    Kan inte fatta att resultatet blev så himla bra!! Den är så vacker :)

Wow vilken fin ring, sån skulle jag kunna tänka mig. Får man fråga vad guldsmeden tog för arbetet?
  • Helena Mikael
    NYC 2011 skrev 2011-03-09 16:21:21 följande:
    Wow vilken fin ring, sån skulle jag kunna tänka mig. Får man fråga vad guldsmeden tog för arbetet?
    Visst e den vacker :)
    Dem tog runt 5000 tot för arbetet.
  • Junibrud
    Måste bara visa hur min ring tillslut blev! Köpte egna diamanter och guld, lämnade in det tillsammans med en bild till en Guldsmed (bästa guldsmeden!!)

Jag tänker göra om min förlovningsring men vet inte hur mycket det brukar kosta för handarbetet? Hur mycket fick du betala?

Tack 
  • Junibrud
    Junibrud skrev 2011-03-09 19:51:27 följande:
    Jag tänker göra om min förlovningsring men vet inte hur mycket det brukar kosta för handarbetet? Hur mycket fick du betala?

Tack 
    Såg ditt förra inlägg nu. Din ring blev väldigt fin. Men tror att 5000 för handarbete är lite för mycket för min del. Vilken guldsmed gick du till?
  • In Love
    Mycket vacker ring! Helt i min smak... Var köpte du dina diamanter?
    Mallorca maj 2011 - då smäller det...
Svar på tråden Visa mig era ringar! Blir småtokig här...