• Hoffsennanen Tottoplex

Visa mig era ringar! Blir småtokig här...

Hej!
    Har kolla på flera olika ringar som skall bli min vigselring men hittar inget som känns rätt!
    Min förlovningsring är ganska hög och bred så alla ringar jag provat ser så små och pluttiga ut. Och känns inte riktigt som att jag fått något riktigt bra tips från de som skall kunna sänt här...!
    Här är en bild på min förlovningsring med! Fast jag har inte den där stämplen på!

• Svar på tråden Visa mig era ringar! Blir småtokig här...
  • Helena Mikael
    In Love skrev 2011-03-09 23:36:50 följande:
    Mycket vacker ring! Helt i min smak... Var köpte du dina diamanter?
    Mallorca maj 2011 - då smäller det...
    TAck så mycket :)
    Jag köpte dem på Diamantia.com
    Super bra diamanter, snabb servide och framför allt... billigare! :)
  • Helena Mikael
    Junibrud skrev 2011-03-09 19:51:27 följande:
    Jag tänker göra om min förlovningsring men vet inte hur mycket det brukar kosta för handarbetet? Hur mycket fick du betala?

Tack 
    Hej
    Nu var det ju rätt mycker jobb med denna men runt 5000:- kostade arbetet för mig.
    Min vän gjorde en klassisk prinsses ring och betalade runt 2500:- för arbetet.
  • Pinkgrape
    S2011 skrev 2011-03-10 09:10:12 följande:
    Ja, precis!Skrattande

Nej, väntar och väntar.. Flört
    De borde dock dimpa ner i början av nästa vecka - jag ska se till att klämma och känna och knäppa kort på dem dåSkrattande
    Härligt :D Hoppas verkligen att de är superfina :)
  • Helena Mikael
    TheD skrev 2011-03-10 02:17:21 följande:
    Finns många såna ringar. Verkar vara något som blir mer och mer vanligt :)
    Jasså? Jag har aldrig sett nått liknande.
    Jusst denna är jag iaf ensam om än sålänge :)
  • MrsT2011

Vigselringen kom med posten igår! Specialbeställd för att passa exakt med förlovningsringen. Är så himla nöjd!!

• Janqvist

Oj vad mycke härliga ringar! Finns massor av fantastiskt vackra!

Här är min, från finska kulta keskus, med 75 små diamanter i!
  • TheD
    Helena Mikael skrev 2011-03-10 09:24:18 följande:
    Jasså? Jag har aldrig sett nått liknande.
    Jusst denna är jag iaf ensam om än sålänge :)
    Finns på flera sidor men och en sida visar även hur man tillverkar en sådan ring/liknande. Vissa har den smalare med tvåstenar, en sten ellerkanskemedan baguette.

Jag kan fortfarande inte hitta den jag vill ha vilket gör mig irriterad! Får nog göra en kombination...Ångestladdad djungerl. Men det gäller allt när ordet "bröllop" ingår  hahaha
  • Tiger Lou
    Helena Mikael skrev 2011-03-09 10:10:37 följande:
    Måste bara visa hur min ring tillslut blev! Köpte egna diamanter och guld, lämnade in det tillsammans med en bild till en Guldsmed (bästa guldsmeden!!)
    Kan inte fatta att resultatet blev så himla bra!! Den är så vacker :)

Återigen, du har lätt den finaste ringen!! Är den bekväm på? Eller har du börjat använda den än?
  • Emmilie87
    Humlan66 skrev 2011-02-19 09:10:57 följande:
    Denna ring älskar jag =) Fast jag ska göra en egen variant på det och ta cubiq zirkon istället för diamanter för att få ner kostnaden.Ingen som märker om jag har diamanter eller inte så ;)
    Jag ville också ha Virvla, men jag tyckte att den var för kantig för min förlovningsring. Så jag gick till en guldsmed som nu ska bygga upp en helt ny ring från grunden. Det vill säga: jag kommer få en likadan som Virvla men den kommer vara bredare och ha rundare kanter.

Känns jättekul att få precis den ring jag alltid önskat, men som ändå är unik!

Jag kommer ha den i rödguld.
  • Helena Mikael
    Tiger Lou skrev 2011-03-10 23:31:20 följande:
    Återigen, du har lätt den finaste ringen!! Är den bekväm på? Eller har du börjat använda den än?
    TAck så mycket :) Den blev så otroligt vacker i verkligheten! Den är jätte skön på, den är ju kupad på insidan just för att den blev såpass bred. Har inte börjat använda den men den känns bra på när jag provar den.... typ hela tiden :)
  • majflicka
    SposaRoma skrev 2011-02-21 14:21:31 följande:
    www.brollopstorget.se/hem/sposaroma/gallery/p...

Min ring är i platina och diamanter och en design från 1934. Ringen skulle ha varit från 1934 den med, men den blev stulen av UPS i Rom när den kom från Usa.
    Det var ju kanske hur kul som helst, eller inte.

Men det var därför gud uppfann juvelerare, resonerade jag. Åkte till Dubai och fick den gjord enligt spec, bytte ut stenen i mitten mot en princesscut istället. Helnöjd. Kommer ha slät platinaring bredvid efter bröllopet. 
    Galet vacker ring!

Gjorde också min ring i Dubai men det är en väldigt enkel enstensring med dock större diamant än jag hade kunnat få om vi köpt den i Sverige
  • NYC 2011

Måste fråga vad ni graverar i era ringar?

• MrsT2011

Vi har våra initialer och vigseldatumet:
    "E & T 4 juni 2011"

Hade varit kul om detta får plats i hans förlovningsring vid sidan om den gravyr han redan har, annars får det kanske bli "ET 110604".

• S2011

Vi graverar in endast vigseldatumet.

• NYC 2011

Vi har namn, plats och datum. I alliansringen blir det bara initialer och datum. Vi är inte förlovade men jag vill ha 2 ringar ändå Mannen ska ha 1 ring.

• Beslutsångest

Här är min solitär på 0,71 carat, wesselton, vs, excellent cut :) Handstorlek 4,5. Jag älskar älskar den!!

• JustMeAndMyLove

Vi har hittat den!!!! 
    M ska ha som på bilden, med hjärta. Istället för hjärta ska jag ha en prinsesslipad diamant på snedd som en ruter :)
    Gifteringen.no :)

Svar på tråden Visa mig era ringar! Blir småtokig här...