• Johannaz

    hur blev ni ihop?

    Jag startade en tråd förut om hur er kille/man friade.
    och det är jätte kul att få höra!

    men en annan rolig sak att få höra är hur ni blev ihop från första början??

    så jag tänkte börja med att berätta min historia först...

    Jag var med min bästa kompis på en "fest" och så ser jag en ursnygg kille. men eftersom att jag är lite svårflörtad så vägrade ja ta kontakt först. låtsades som att jag inte sett honom.
    min plan funkar inte så bra eftersom att när jag står och pratar med min kompis sara, så kommer han emot oss och säger "SARAAAA!!! VAD LÄNGESEN"..... great tänkte jag. men de visar sig att dom är barndomsvänner och deras föräldrar känner varandra mycket väl!

    han bad iaf om mitt nummer. vi smsade väldigt mycket och blev superbra kompisar (då han bor 40 mil ifrån mig) och jag har alltid sagt att "man kan inte bli kär i någon över telefonen, det är som att vara ihop med en telefon".. men ja blev kär

    MSÅÅÅÅ efter ca ett halv år så skulle vi hälsa på några som jag känner som bor i närheten av honom.  då träffades vi, han lagade mat till mig och vi tittade på hans favorit film, vi gick en mysig promenad och de va jätte mysigt! de blev inte ens lite stelt när vi träffades, de va som att vi känt varandra hela livet..

    efter det så kom han och hälsade på mina bästa kompisar som han kände i två veckor och de ena ledde till det andra och nu två år senare sitter vi här! jätte kära och lyckliga:)

    hur gick det till för er?:D 

  • Svar på tråden hur blev ni ihop?
  • filibustern

    vi träffades när vi började karaten tillsammans. jag var 12 då och han... 21 blir det nog.. men det dröjde 2-3 år innan vi blev ihop. 

    vi skulle ner till umeå för att uppgradera oss, skaffa nya bälten alltså.. och vi åkte med en annan från gruppen. vi satt i baksätet och jag vart lite trött.. hade väl redan då blivit lite småförtjust i honom.. så jag "råkade" tippa mot hans axel.. och sen sov vi så hela vägen. på hemvägen blev det typ samma sak, men då tog jag hans hand.

    sen dagen efter tror jag det var hälsade jag på honom i hans lägenhet för andra gången. och DÅ kan jag väl säga att vi blev ihop. :) är 6 år sen nu den 16 dec. förlovad har vi varit i 2 år. <3 

  • CoG

    Jag träffade min blivande man på SF i vår stad den 15 mars 2009.


    Jag skulle på bio med en kille jag dejtade och hans kompis G skulle se filmen med oss. Ja blev presenterad för G och sträckte fram handen. Han skulle ta min hand i sin, men ändrade sig plötsligt och gav mig en kram istället!

    Det blev inte så långlivat med killen jag dejtade. Dels jobbade han natt, tränade alla dagar och sen "råkade" han säga att min dotter var ett hinder. Ingen ide att bygga vidare på det.

    Ett tag senare kommenterade jag en bild på fb som tillhörde G som jag hann träffa ett par gånger till innan det var helt slut med hans polare.
    Jag och G började att prata via fb och sedan msn.
    En regnig trist måndag frågade jag om han ville komma och se en film hos mig och det ville han!


    Efter det träffades vi mer och mer. Först på kvällarna då min dotter gått och lagt sig, sedan började vi att göra saker på dagen då hon var med.
    Den 27 juni var första gången vi var ut på stan bland folk alla tre och han hade min dotter på axlarna och jag höll hans hand.
    Det var första gången min dotter såg oss pussas också.
    Vi räknar det som att vi blev tillsammans den dagen.

    Ett år senare flyttade vi ihop i en femma och nu har vi en liten kille som kryper omkring här hemma.

    Kärleken är ljuvlig!
    Han är den mest omtänksamma och underbara man jag någonsin träffat och jag kan alltid lita på att han finns då då jag behöver honom.
    Han lättar på tunga bördor lika mycket som han lättar upp de som inte alls är lika tunga.


    Nästa sommar gifter vi oss :)

    ...jag kanske kan tillägga att hans kompis blev jätte upprörd då vi berättade (redan dagen efter) att G varit hem till mig och sett film.
    Vi hade inte gjort något annat än att se filmen och suttit och pratat så just då var det väldigt oskyldigt.
    Men kompisen som jag dejtat lite lätt innan tyckte att vi var de värsta människorna på jorden för att vi inte bett om lov innan vi hade träffats.
    Bett om lov?
    Vi är väl vuxna människor som får träffa vem vi vill?
    Vi sa ju till honom på en gång att vi hade träffats och det var just för att INTE gå bakom ryggen på honom.
    Det slutade med att G fick välja mellan att fortsätta ha kontakt med mig oavsett om det skulle leda till något eller inte, eller att ha kvar vänskapen.
    Han ansåg att en sån vänskap inte var särskilt mycket att hänga i julgranen eller midsommarstången så vi fortsatte att träffas istället och det är inget min älskade ha ångrat :D

  • Doofie

    Jag och min bliviande träffades ute på kåren när vi båda läste på universitetet. Han jobbade extra som bartender där och jag var ute och firade att min första tentaperiod var över.
    Jag skulle betälla i baren, min blivande stod och skulle hjälpa en annan kund som ville beställa en Pina Colada. Min sambo visste inte hur man blandade en sådan.
    "JAG VET!" ropar jag som hört dem prata (har gått bartenderutbilding själv).
    Så jag instruerade honom genom hela blandningsprocessen och jag ser hela tiden att han har ett litet lurigt leende på läpparna.
    När han har blandat drinkarna till den killen vänder han sig till mig: "Och vad vill DU ha då?" och ler så vackert. Så beställer jag och sen smög han med sitt visitkort med min växel ;)
    Jag gick tillbaka dit senare eftersom jag inte riktigt kunde släppa det som bara en kul grej. Bad att få beställa av just honom och skrev ner mitt eget nummer på visitkortet han gav mig, gav honom en puss på kinden och drog vidare.

    Tänkte inte så mycket mer på det (tyckte det var lite oskyldigt flörtande helt enkelt) utan åkte hem till min dåvarande sambo (jag var alltså inte singel).
    Men han ringde. VIlket jag verkligen inte trodde. Jag svarade inte eftersom jag stod på jobbet. Och sköt bort det. " Han kommer inte ringa igen" tänkte jag och var lite orolig för vad jag ställt till med.
    Men han ringde igen dagen efter. Och jag kunde inte låta bli att svara. När han frågade om vi kunde ses sa jag dock som det var, att jag inte var singel. Han tyckte det var helt okej och förstod. Vi sa hejdå och så var det inte mer med det.
    Men jag kunde inte släppa honom. Jag påbörjade en inre kamp. Ska jag, ska jag inte? Vad vill jag, hur vill jag ha det, hur vill jag leva?
    Till historien hör ju att mitt dåvarande förhållande inte var bra alls och jag mådde ganska dåligt i det. Önskade dagligen att min dåvarande sambo var någon annan, lite mer si och så.

    Med tanken att jag skulle ångra mig för evigt om jag inte gjorde det, tog jag kontakt igen. Och bad om en fika. Detta helt bakom ryggen på min dåvarande. Men jag hade helt enkelt bestämt att det var värt att ta den risken.
    Vi var och fikade. Han hade så mycket som jag saknade. Han verkade liksom vara någon jag alltid sett mig själv med. Han fick mig att inse att jag inte ville leva med min dåvarande. Ville inte ha det så som jag hade det.
    Så jag bröt med min dåvarande. Och det var egentligen inte för att kunna bli tillsammans med min nuvarande, jag förutsatte aldrig att det skulle bli så. Han fick mig däremot att inse vad jag egentligen ville och inte ville.
    Sen hade han ju fångat mitt intresse redan från början. Så vi började att ses lite lugnt, och slutade aldrig ;) Det är verkligen som att allt har stämt mellan oss. Vi passar på alla plan och han är verkligen någon jag kan se mig själv leva med resten av livet :)


  • DittVackraJag

    Jag träffade min karl genom Facebook!

    Jag var så sjukt irriterad över att jag inte visste vem den där snygga killen, David, var som många av mina kompisar var bekant med.. Såååå...
    28:e maj 2010 kl: 08.17 tog jag ett, enligt mig, modigt beslut och klickade på "skicka". 
    Ett meddelande till en helt främmande karl skickades iväg, och så var början på vår story igång:

    ;)
    Är du lika snäll och omtänksam som du är snygg och söt? ;D

    - och guuud vad glad jag är att han svarade! Skrattande 

    Vi skickade meddelande till varandra ett tag, men efter en vecka eller så trodde jag att han inte var intresserad.
    Så jag svarade inte på hans sista meddelande, ca två månader gick utan att vi pratat med varandra - mer än "gilla" och kommenterat någon status då och då. 
    Sedan fick jag en "puff", lördagen 25/8-2010 och några minuter senare fick jag ett sms.
    "Puff"  Tungan ute
    Det var David som smsade och sedan frågade han mig om jag ville komma till honom den kvällen på fest.
    "Ja vaför inte, kan lika gärna åka dit i stället för att sitta ensam hemma bara" - tänkte jag, så jag åkte till honom och träffades då för första gången.Skål
    Det var lite pirrigt, för gah va snygg han var!Flört
    Men det tog inte lång tid för att förstå att han var precis som jag trodde, snäll och rolig!
    Så det sa bara "click" - jag åkte inte hem förrän sent på eftermiddagen dagen efter hans fest.
    Åh gud så kär vi var, och det är vi än idag! Skrattande Hjärta

    Bilden är tagen från hans fest då vi träffades och blev förälskade! Solig



    Kärlek vid första ögonkastet
  • Anneli256

    Vi träffades första gången när vi bara var tretton..


    jag hade precis kommit tillbaka från Australien.. började i sjuan och han gick i min paralellklass.. så jääkla snygg var han..


    Vi blev tillsammans men det fanns en tjej i nian som tyckte om honom.. hon hotade t om mig med stryk om jag inte lämnade honom ifred..


    Sagt och gjort.. jag vågade inget annat.. och min m2b visste inte något om detta..


    29 år senare.. så dök hans namn upp i mitt huvud.. en helt vanlig eftermiddag .. Jag sökte på honom och hittade honom...


    vi började chatta och prata i telefon. Han var nyligen separerad från sin fd fru.. o jag hade precis lämnat ett förhållande.. Romantik var inte tanken med vår kontakt precis


    Men det var kärlek vid första ögonkastet.. Allt har gått så snabbt.. ung ett och ett halvt år efter vi träffades igen så ska vi äntligen få varandra..


    Jag tycker dock det är märkligt att vi inte träffats tidigare.. eftersom vi rört oss i samma kretsar..hans äldsta son spelade tex i samma hockey lag som min son.. hmmmm..


    men det var väll inte meningen.. vi var ju båda gifta på den tiden..


    Men nu äntligen.. ska jag få mannen i mitt liv

  • JuliBrud89

    Jag var nyinflyttad hær (Røros, norge) Inte så jættestor plats. Stian (som jag inte kænde) kænner vældigt många hær. Jag kænde typ ingen.

    En kvæll  var jag ute med min bror och drog på efterfest till  nån "stian".. Dær træffades vi førsta gången. Men det var inte mer med det. Efter några veckor så skulle jag ta ett glas vin med mina jobbarkompisar på en pub. Dær stian var. Vid den tidspunkten hade han spanat in mig några veckor. Så frågade han min dv. chef vem jag var och vad jag hette. Och dær børjade det :) Han ær kurs och konferens chef på ett hotell jag utbildade mig då, så han såg mig dær ibland och så pratade vi lite då. Sen en kvæll  jobbade jag som dørrvakt på ett stælle han brukade vara på, och en kvæll frågade han mig om vi skulle gå på dejt. Jag trodde han var oseriøs och mer eller mindre dissade honom, men han visste vad han ville, och det var mig :) så han gav sig inte! Jag hade inte mærkt nått spec att han ville ha mig :P Vi hade børjat snacka lite och då gick det nog upp før mig att han var intresserad. Sen nån vecka senare skulle vi ha den dær "dejten" på det stællet jag brukade stå dørrvakt. Och nu sitter vi hær i vårt hus, med en underbar dotter och snart 3 mån kvar till vi ska gifta oss. Så låt oss sæga att den dejten gick bra :))

    Ganska gulligt, va? :) Av alla tjejer som finns hær på røros, såg han ut MIG och ville ha mig!  Hjärta

  • aurum
    Varning för lång text! Flört

    Våran historia är ganska speciell och kräver lite förinformation för att oddsen att vi skulle träffas ska bli tydliga.
    Till att börja med är min älskade alltså inte svensk, eller ja han är det men ändå inte.
    Han är född i sverige men flyttade som 5åring till USA där han sedan bodde med en engelsktalande familj tills efter han avslutat sin utbildning och doktorerat inom sitt ämne.
    Efter det flyttade han "tillbaka" till Sverige, utan att ha några direkta minnen av landet men villig att utforska det och ge det en chans.

    Sommaren 2009 stack mitt ex helt plötsligt mitt under rådande bröllopsplanering. Vi hade bokat datum till Maj 2010, bokat lokal och catering bl.a. Jag fick aldrig någon förklaring till varför och blev helt knäckt.

    I september 2009 satt jag inne på en community (inte detjtingsite) jag varit medlem på sedan 2005.
    Jag minns inte hur eller varför jag hamnade på hans medlemssida men han måste ha varit inne på min o kollat runt eller nått. Annars går jag inte in på andra medlemmars sidor.
    Oavsett vilket så hamnade jag där. Jag snubblade in i hans dagbok och den visade sig vara full av roliga bilder och historier, fåniga tankeexperiment och liknande. I slutet av ett av dessa hade han skrivit en kommentar i stil med att om man gjorde det tankeexperimentet skulle man maila honom vad man fick för resultat. Han ville inte att man skulle skriva det öppet någonstans där det kunde ses av andra utan i ett privat sajtmail så bara han såg det.
    Av någon outgrundlig anledning (jag gör aldrig sånt) bestämde jag mig för att göra det och skicka honom svaret. Mitt svar var inte som alla andras.
    Det var en massa räknegrejer som slutade med att man fick en bokstav som blev ett land. Bokstaven var D. Dessutom skulle man i detta land plocka den tredje bokstaven och få fram ett djur.
    Alla andra hade skickat Danmark och noshörning till honom. Jag skickade Demokratiska republiken kongo och myrslok.
    Behöver jag påpeka att mitt svar fick honom smått konfunderad?
    Av någon anledning blev det så att vi fortsatte maila utifrån detta och vidare tills jag någon gång under de första dagarna fick reda på att han hade en förmåga att vara ute på vägarna mycket. Eftersom jag bor i en stad ca 9 mil från honom sa jag att han skulle stanna till på en kaffe när han hade vägarna förbi. Det i sin tur ledde till att vi bokade in söndagen efter (det här var på torsdagen eller nått sånt).
    På lördag kväll satt vi åter och mailade o jag fick frågan "How about making that dinner and a movie instead?" vilket vi gjorde. Vi fick då även tummen ur och bytte telefonnummer.
    På söndagen hade jag lite lagom stress i kroppen eftersom han skulle komma hit, men inget mer än så. Jag kopplade inte alls att detta var något mer än vänskapligt - förrän ca 2 timmar innan han skulle vara här. Då slog det mig helt plötsligt som en blixt från klar himmel "Ehmn, är det här en dejt? Är han singel???"
    Skickade ett sms o skrev något i stil med att "I just realized I have no idea if you're single or not... are you?" eller nått liknande. Det visade sig då att han var det och mina nerver gick i totalspinn.
    Sen smsade vi en hel del under tiden inan han åkte hemifrån ca 2 timmar senare än planerat och även medan han körde hit om hur lång han var (och jag) eftersom jag inte ville ha klackskor om han var kort osv.

    När han väl var framme fick jag ett sms: I'm downstairs.
    Drog på mig skor och en kofta o så sprang ner för att möta honom. Jag glömmer aldrig den syn som mötte mig.
    Jag kommer ut på trappan och fattar inte var han är, börjar gå upp mot vägen o hör att en bil står på tomgång på parkeringen, vänder mig om o går åt det hållet: Pang! Helljus rätt i ögonen och helt bländad. Ser ingenting mer än att han kör mot mig för att möta upp mig (han stod kanske 20 meter bort till att börja med) o jag blir riktigt förvirrad. Så stannar han precis framför mig och tar god tid på sig att hoppa ur bilen. När han gör så tappade jag andan. Jag fick en kram och vi sa hej, försökte småprata lite men jag kunde inte få ut något alls knappt. Hans blotta närvaro fick mig stum.
    Åkte o handlade lite mat och en film, körde fel (mitt fel, i min egen stad) och tog oss till sist hem till mig där vi gjorde tacos och kollade på en film medans vi åt.
    Klockan var ca 6 på morgonen innan han åkte igen.
    Då hade vi suttit och pratat hela natten utan att röra varandra. Inte en enda gång hade han rört mig sedan den första kramen när han dök upp o när han gick fick jag oxå bara en kram, om än en lite längre sådan.

    Efter det sågs vi inte på 2 veckor.
    Jag hade till och med en dejt med en annan man helgen efter för jag trodde inte att han var intresserad. Dock kunde jag inte sluta tänka på honom så veckan efter bjöd jag hit honom igen. "Det kan inte bli värre än ett nej" tänkte jag, men fick så klart ett ja!
    Den gången blev det i princip en "repris" på första dejten fast med annan mat och annan film. Jag gjorde små trevande försök att lägga handen på hans lår och liknande för att se om han var intresserad men kände inte att jag fick något gensvar - tills han skulle gå.
    Vi stod i hallen och han hade fått på sig skor och jacka, jag fick en kram som han inte riktigt släppte o när jag stod där i hans armar med mina om hans nacke tittade jag upp för att säga något o han kysste mig för första gången.
    Så totalt oväntat, så dåligt och otroligt tafligt kysstes vi en liten kort stund. Sen gick han och lämnade mig med en känsla av förvirring.

    Ytterligare en vecka eller två gick innan vi sågs igen. Den gången fick jag en kyss direkt när vi sågs och sedan blev det massor av hångel i soffan i flera månader innan vi tog steget längre än så.
    I oktober (efter en månad ungefär) fick jag dessutom mail av hans ex som påstod att dom fortfarande var ihop när vi träffades, samtidigt som hon sa att han hade sagt att han ville träffa andra innan dess. Allt blev väldigt förvirrat ett tag tills vi fick rett ut det o kunde gå vidare.

    Jag vet inte riktigt när vi blev ett par, men vi fortsatte träffas och någonstans på vägen blev det "pojkvän" och "flickvän" stämplar på det hela.. Tills han en dag i slutet på April 2010 helt plötsligt gjorde slut.
    Jag fick en lång och utförlig förklaring till varför och det var inte lönt att försöka argumentera mot det, även att jag kände att jag gick sönder totalt.

    Efter det gick tiden. Jag försökte så småningom börja dejta andra, men kunde inte släppa honom. Jag älskade honom fortfarande så att jag blev illamående varje gång han hörde av sig för att jag inte kunde vara med honom och jag grät vid jul för att jag saknade honom så.
    Vi försökte ha en civiliserat vänskaplig relation, men jag klarade det inte. Det gjorde för ont. Det var många gånger så att jag fick säga ifrån att jag inte klarade att prata.
    Han tolkade det som att jag var arg eller sur på honom. Frågade om han skulle hålla sig borta helt, men jag kunde inte släppa taget totalt eftersom jag då visste att alla möjligheter att vi skulle hitta tillbaka skulle försvinna.

    Så kom chocken.
    Den 22 April 2011 fick jag diagnosen cancer efter att ha varit på en rutinundersökning på gyn.
    Efter att jag kommit hem och gråtit några timmar skrev jag av mig i min dagbok på det community där vi hade träffats. Jag skrev aldrig vad som hade hänt, men jag skrev om dödsångest och tårar.
    Eftersom vi hade sagt att vi skulle förbli vänner hade jag inte tagit bort honom från listan över de som fick läsa hos mig, och när han gjorde det kom det ett mail där han frågade vad som pågick.
    Jag sa som det var. Jag har cancer. Jag orkade inte linda in det eller på något sätt "soften the blow" utan jag bara skrev det rakt ut.
    Hans reaktion ledde till att vi pratade vidare och jag förklarade läget mer, han ville finnas där och stötta o jag sa ifrån att jag inte klarade att träffa honom för jag älskar honom för mycket på ett annat sätt än han älskar mig...
    Dock visade det sig att så inte var fallet.
    Insikten att jag kanske skulle försvinna för evigt fick honom att inse hur mycket han älskade mig, och han fick förklarat att anledningarna till att han försökt ta kontakt så många gånger var för att se om jag kanske blivit lite vänligare inställd till honom o en öppning för att vi skulle kunna bli ett par igen skulle komma... Mina korta svar av smärta gav honom intrycket att jag var irriterad på honom istället för som det var att jag inte kunde komma över honom.

    Den dagen mailade vi konstant i 18 timmar.
    Vi fick rett ut allt som hade hänt mellan oss, alla reaktioner och alla tankar, allt agerande blev synat i sömmarna och vi fick till sist rett ut varför det EGENTLIGEN tagit slut, vilket inte alls var den anledning han gett mig. Det visade sig att vi stod på samma sida när vi bara pratade om det o innan jag kom i säng var klockan närmare 9 på morgonen dagen efter, efter att vi bestämt att vi skulle ses på kvällen.

    Den kvällen träffades vi igen.
    Det påminde på många sätt om när vi träffades den allra första gången; bilen, handla, laga mat, film.... Den största skillnaden var att när han hoppade ur bilen den här gången kunde han knappt vänta tills han fått stop på den och istället för en kram sjönk jag in i hans famn och vi kysste varandra med tårar i ögonen.
    Jag kunde inte prata, att vara i hans famn igen och veta att han kände som jag fick mig mållös. Vi stod där länge. Säkert en halvtimma, innan vi kunde pallra oss iväg till affären. Jag kunde inte prata den första timman eller så...

    Sen dess är det vi. Nu och för alltid.
  • Lenblo

    Jag gjorde lumpen som kompanibefäl och behövde någon att gå på KB-bal med. Tyvärr hade jag precis fått reda på att min bekant, som jag skulle gått med, brådskande hade försvunnit till Israel på något FN-uppdrag. Förvånad Hade inte kontakt med några civila killar längre. Lyckligtvis följde jag med några vänner till årsuppstarten av en kristen studentförening. Då kom jag på tanken: Det står ju fem killar som ser trevliga ut inom 10 meters avstånd. Jag frågar någon av dem! En av dem kunde dansa och ville gärna gå på bal.Glad 30 kvinnor i balklänning, 29 killar i paraduniform och en (1) i frack - min date.

    Vi var goda vänner i ett par år, flyttade till olika delar av landet, hade varsitt längre förhållande och kontakten självdog i princip. Efter ett par år tyckte jag att det vore synd att mista en så god vän och när han sedan kom på besök blev kontakten bättre än den någonsin varit förr! Skrattande Två veckor senare åkte jag till Pakistan i en månad där det sporadiskt förkommande hjälparbetet knappast lindrade min hemlängtan och jag kunde bara ringa två korta samtal på hela tiden. Efter ytterligare en månad flyttade vi ihop och åtta månader efter återföreningen var vi gifta.

  • Odium

    Vi träffades på nätet, ett community, inte en dejtingsida. Han hade varit in på min sida och kollat på mina bilder. Normalt sett tar Jag inte kontakt med folk. Men nu gjorde jag det. Skrev nåt i stil med "hälsar man inte när man ändå varit o snokat överallt;)" O han svarade. Vi pratade på MSN i kanske en vecka innan han ringde första gången. Vi pratade i telefonen kanske en månad innan Jag åkte dit första gången. Han bodde i Sthlm och Jag i Luleå. När Jag kom fram med tåget var det fullt med folk på perrongen, Jag såg ingenting. Sedan var han plötsligt där, halvspringande mot mig med en ros i handen. Vi sa ingenting, han bara lyfte mig o kysste mig, höll mig så nära att det kändes som att vi skulle smälta ihop. För mig var det som att träffa min man efter att ha varit bortrest, att jag saknat honom. Jag var där över en helg, sen åkte Jag hem igen. Gick i trean på gymnasiet. Efter ungefär två veckor hemma bokade jag en ny biljett till sthlm, och jag var där i två veckor. Vi hade bara slutproduktion på Skolan, så Jag kunde vara borta två veckor utan att missa så mkt. Eget de två veckorna följde han med mig hem o var med på min bal o student. Studenten var på en fredag, måndagen efter flyttade Jag in med honom i sthlm. Om 4månader gifter vi oss efter att ha varit tillsammans lite över 7år.

  • Odium

    Jaaaha.. telefonen skiter i att man byter rad tydligen... ligger i sängen o skriver. Sorry:D

  • Krila

    Vi träffades på en dejtingsida i början på 2011. Vi båda hade misslyckade äktenskap bakom oss, jag hade givit upp att hitta nån vettig via den sidan men klickade runt mest för att fördriva tiden. Sökte på killar i mitt område och hamnade på hans sida och det visade sig att vi bodde i samma lilla håla. Vi började prata på msn och kom riktigt bra överens, vi bestämde oss för att träffas, som vänner. Vi åkte till ett mysigt litet ställe i stan och tog en cider/öl och sen åkte vi hem till honom och pratade hela natten. kl 8 på morgonen gick jag hem. Under alla dessa timmar försökte jag läsa hans signaler, försökte sända ut signaler att jag var intresserad. Men han va skitsvår att läsa och jag kunde inte avgöra om han var intresserad eller ointresserad. När jag skulle gå hem och vi stod i hallen och kramade varandra tänkte jag att de får bära eller brista. Jag kysste honom och han kysste tillbaka=)

    Sedan den dagen har vi varit ifrån varandra 2 dagar tror jag. Flyttade in efter drygt en månad, förlovade oss efter ett år och är i full gång med bröllopsplaner. Gifter oss nästa sommar. Men lätt har det inte varit. Vi har båda barn sedan tidigare förhållande och de har lett till otaliga diskussioner och bråk för vi har olika syn på det hela. Men våran starka sida är att vi är jävligt bra på att prata med varandra.

Svar på tråden hur blev ni ihop?