• Johannaz

jag tror han kommer fria nästa helg!!

vi har långdistans förhållande sedan 1 och ett halvt år tillbaka.
    så jag har snabbat upp lite genom hans mystiska beteende,

- han ringer och vill prata med min syster ibland,
    - min syster kollar bland mina ringar,
    - han vill att jag kommer ensam och hälsar på honom nästa helg (för att han har planerat något),
    -och nu så säger han att jag ska ta med min lite extra fina kläder för vi ska ut och äta på restaurang!!!!!!

jag vågar knappt tro det för jag vill inte bli besviken.
    men kan inte låta bli.... de verkar ju verkligen som att han planerar inför det!!!!!!

de ja undrar mest över är HUUUR kommer han att göra det?
    vad ska jag ha på mig, måste måla naglarna, gaaah...

HUR FRIADE ER KILLE/MAN TILL ER?:D (tycker sånt är såååå otroligt roligt att höra:) 

• Svar på tråden jag tror han kommer fria nästa helg!!
  • Zelmah

jaaa... hur friades det egentligen... det beror på vad frieriet egentligen är.. när vi förlovade oss eller när vi bestämde att det definitivt var dags att börja planera bröllopet...inte enkelt i vårat fall då vi gjorde slut en kort period när vi redan hade varit förlovade i 2 år.. sen tog det ett tag innan han förlät mig och gav tillbaka ringen igen...

Vi förlovade oss på nyårsafton -07 då hade vi pratat lääänge om det. I flera år, men det blev på vår 5-årsdag. Vi bestämde tillsammans att vi skulle göra det och gick och tittade ut ringar och köpte dem och sedan bytte vi ringar på eftermiddagen på nyårsafton innan vi skulle på fest. Vi myste i sängen med exotiska frukter och champagne och bytte ringar. Det kändes väldigt romatiskt även fast det inte var någon överraskning. Jag ville ju vara med och välja ut ringarna och han visste ju heller inte vilken storlek jag hade..

09 tog det slut i december men vi började träffas igen efter 1,5 månad (hade daglig telefonkontakt ca2 timmar om dagen under de veckorna vi var isär, men vi var på olika ort) och efter 2 månader blev vi tillsammans igen ... Men när vi bestämde oss på riktigt att vi vågade lita på varandra igen och att vi slå till och gifta oss var nu i november. Vi hade varit på en bröllopsfest för en av hans vänner, vi fick lite pikar från vännens best man att det faktiskt borde vara dags för oss snart ;) ...dagen efter var vi bakfulla och trötta och tillbringade hela dagen i sängen när min m2b plötsligt utbrast att vi kanske kunde ta de pengar vi hade tänkt spara till en resa och gifta oss då istället! Jag blev jätteglad, sen åkte vi till varsitt håll på söndagen för att jobba/plugga.. jag gick o funderade på det under veckan och hoppades att det var på riktigt o att det inte bara var snack på bakfyllan typ eller att han skulle glömma... sen träffades vi igen helgen därpå och då frågade han igen på riktigt "vill du gifta dig med mig?" under en passionerad sexakt... Jag bara" jaaa!!!" Han: "Är det säkert?" Jag: "JAAAAA!!! verkligen! Jag älskar dig!" det blev ju inte mindre passionerat sex av det kan jag säga hahaha! LIte udda frieri... Skäms men efter 8  år var det väl dags efter allt snack om det o barn, hus o framtid och ålderdom tillsammans.

Kan väl tillägga att jag inte berättat för familj o bekanta om detaljerna kring det sexfrieriet... några familjemedlemmar från hans sida frågade hur han friade hehe... jag sa bara lite kryptiskt att vi kom fram till det tillsammans o att vi ju varit förlovade länge... hehe...

• S och F

Nu vill vi ju gärna höra om det blev nåt frieri i helgen? =)

• förlovadflicka
    S och F skrev 2011-01-30 20:51:40 följande:
    Ja!!! :)
  • Snigel Bee
    S och F skrev 2011-01-30 20:51:40 följande:
    Ja! Do tell! =)
  • MissHelena

Ja hos oss var det väldigt oromantiskt... Men nervöst och sömnlösa nätter!
    Det var JAG! som friade!!!

HAde varit hos bästa kompisen på minisemester, och vi filosoferade datum då hennes syster gifte sig 1/1-11! Och då sa vi att 12/12-12 kanske kunde vara något, men det skull evara för nära både juöl och dotterns födelsedag...

Men sen skrattade vi och sa att får se till att det blir 11/11-11 ist! Och när jag kom hem tittade jag i kalendern vad det var för dag.. en fredag... Då bestämde jag mig att jag skulle fråga den 11/11-10! Men eftersom jag inte sov något den natten så blev det vid middagsbordet dage´n därpå! den 10/11-10 frågade jag... " En seriös fråga nu... Vill du gifta dig med mig den 11/11-11?" och han svarade "varfördå... Jag vet inte ska fundera...!" Och det gjorde han i 4 timmar! Så i godnattpussen sa han i förbigående lite "Ja, jag vill gifta mig med dig!"

Så då var det klart.
    Men förlovade har vi varit sedan 18/9-04 det var ett gemensamt beslut på vår första utlandsresa!

• Johannaz

ÅÅH JAG VET ATT NI VÄNTAR! jag meed men de  är nuuu i helgen som jag åker dit!!
    så en vecka till blir det.... men lovar att skriva såfort de blivit ngt eller om de inte blir ngt... : D

ja e jätte nervöör 

• S och F
    Johannaz skrev 2011-01-31 14:12:48 följande:
    så en vecka till blir det.... men lovar att skriva såfort de blivit ngt eller om de inte blir ngt... : D

ja e jätte nervöör 
    Haha, vad det så det va?? Attans.. =)

Vi är nog snart lika nervösa som du.. Jag får nog vänta länge på mitt frieri så jag får ju glädjas åt andra istället.. =)
  • Snigel Bee
    Johannaz skrev 2011-01-31 14:12:48 följande:

ja e jätte nervöör 
    Haha!! Söt du e!! Inte va nervös! Det som blir blir helt enkelt! O vad d än blir så kmr det bliiii skitbra!! =)
  • Johannaz
    S och F skrev 2011-01-31 14:32:31 följande:
    Haha, vad det så det va?? Attans.. =)

Vi är nog snart lika nervösa som du.. Jag får nog vänta länge på mitt frieri så jag får ju glädjas åt andra istället.. =)
    jaa så de e typ en vecka kvar--- eller nej skoja bara, jag åker på torsdag så de är typ 3 dagar kvar :D
    hihi, men S och S - varför får du vänta länge? hur länge har ni varit ihop??

snigel bee -  hihi men man blir lite nervös, haha måste ha med mig det finaste av mina kläder (har faktiskt shopat lite nytt)... ska måla naglarna, så de ser snyggt ut liksom.... de e kul men ja e nervös. o ja kommer verkligen känna mig så misslyckad och de kommer bli så pinsamt om de inte blir ngt i helgen :(:(:( 
Svar på tråden jag tror han kommer fria nästa helg!!