• Johannaz

jag tror han kommer fria nästa helg!!

vi har långdistans förhållande sedan 1 och ett halvt år tillbaka.
    så jag har snabbat upp lite genom hans mystiska beteende,

- han ringer och vill prata med min syster ibland,
    - min syster kollar bland mina ringar,
    - han vill att jag kommer ensam och hälsar på honom nästa helg (för att han har planerat något),
    -och nu så säger han att jag ska ta med min lite extra fina kläder för vi ska ut och äta på restaurang!!!!!!

jag vågar knappt tro det för jag vill inte bli besviken.
    men kan inte låta bli.... de verkar ju verkligen som att han planerar inför det!!!!!!

de ja undrar mest över är HUUUR kommer han att göra det?
    vad ska jag ha på mig, måste måla naglarna, gaaah...

HUR FRIADE ER KILLE/MAN TILL ER?:D (tycker sånt är såååå otroligt roligt att höra:) 

• Svar på tråden jag tror han kommer fria nästa helg!!
  • Johannaz
    egglina skrev 2011-01-24 23:15:49 följande:
    På tal om besvikelse x) Här är en till som vart besviken.. BIG TIME med haha

Min karl sa att vi skulle åka iväg en lördag utan att jag visste ett uns vart vi skulle. Jag fråga vart vi skulle, vad vi skulle göra, vad skulle jag ha på mig. Ta på dig något fint. Jag tar på mig något lagom. Vi åker iväg.
    Jag tror vi ska iväg och leta förlovningsringar för det är ändå något vi pratat om att vi vill förlova oss, gifta oss, ha en framtid ihop, barn osv. Vi har aldrig pratat om Hur det ska gå till men det är en annan historia. Förhoppningarna var väldigt stora i alla fall, speciellt eftersom han aldrig kommer på spontana saker att vi ska åka någonstans och han var så himla uppspelt.

När vi "snart" var framme började jag leta lite diskret medan vi for fram efter någon slags affär där de sålde smycken/ringar/en guldsmed.
    Min karl sa att det borde ligga här,, jaha vart är det vi ska då? Vad letar vi efter? Har du vart här förut?

Det hela slutade i alla fall att vi skulle till LAGER 157, ni vet den affären som säljer kläder? Hahahahaha..
    Jag hade ju aldrig varit där innan så när han sa att dom sålde kläder här trodde jag honom inte.. "Det säger han bara.." Hela tiden lika förhoppningsfull!!  När vi kom innanför dörrarna letar jag överallt med ögonen,,, till slut fattar jag att det ÄR en klädaffär och vi INTE skulle leta förlovningsringar.. 

Nåja jag fick i alla fall lite nya kläder x)
    åååh neeej vad jobbigt!! när man verkligen hoppas...

men fick han tummen ur nån gång då?:) 

(alltid kul med nya kläder iaf ;) )
  • Bullemor

ÅÅÅhhhh va spännande!!! :D
    Jag och min sambo stack iväg och käkade middag på en restaurang som ligger precis vid vattnet. Allt va jättemysigt och maten va god.
    Efter en tre rätters, avec och vin gick vi ut på bryggan och stod och tittade ut över vattnet och pratade om hur bra vi har det och om framtiden tillsammans.
    Helt plötsligt gå han ner på knä och plockar fram en stor svart ask med en guldring i och frågar om jag vill gifta mig med honom. Underbart!
    Han hade tagit med sig ringen utifall han skulle känna att det va det rätta tillfället att fria.. Hjärta

• J och J

Ja jag tyckte det var supermysigt.
    det var väldigt han. jag märkte hur nervös han var :D precis som vid första kyssen. superfint.
    fast han visste vad jag skulle svara :P
    fast man kanske aldrig riktigt vet.

vi gifter oss i sommar. 9 juli

jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
  • Aniara4

Men alltså, tycker alla det är nödvändigt med ett romantiskt frieri som i värsta Hollywood-filmen? Varken jag eller min karl har friat. Det bara växte fram att det började kännas som att det var dags. Kan inte säga någon specifik dag eller stund då det liksom blev avgjort.

• Åkerfeldt

min M2B friade till mig när vi var på bröllop i somras, han tog med mig ut på en promenad sent på kvällen och  gick ner på knä i en allé i ljuset från månen, det kunde inte vart mer perfekt. 
    jag var inte alls beredd på det då han sagt innan att han inte vill gifta sig överhuvud taget (han har vart gift innan).  

• J och J

Klart det inte är nödvändigt! Alla är ju olika.
    Vi visste båda att vi ville gifta oss med varann, satsa på oss
    men jag väntade på ett frieri. då kollade vi ringar (jag är så specifik i det jag vill ha) och bestämda datum o börja planera bröllop osv.

min familj har delvis växt upp lite i usa så för mig var det viktigt.
    han fick till och med fråga min far. hör o häpna =D

jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
  • S2011
    Aniara4 skrev 2011-01-25 09:12:29 följande:
    Men alltså, tycker alla det är nödvändigt med ett romantiskt frieri som i värsta Hollywood-filmen? Varken jag eller min karl har friat. Det bara växte fram att det började kännas som att det var dags. Kan inte säga någon specifik dag eller stund då det liksom blev avgjort.
    tja, vad är egentligen nödvändigt att göra och inte i bröllopssvängen? :)

klart det inte måste vara ett tokromantiskt frieri med änglakör i bakgrunden - man får väl anpassa sig efter vilka personligheter man är?

min bm friade under vår semesterresa i somras. På en broruin ute i vattnet gick han ner på knä och friade, med en på morgonen hastigt inköpt ring. jag visste ingenting om hans planer; helt oväntat och helt underbart.

om man är sådana personer som inte har så mkt till övers för den typen av gest så kanske en "överenskommelse" över flingtallriken på morgonen funkar precis lika bra.
  • förlovadflicka
    Johannaz skrev 2011-01-24 23:34:50 följande:
    Jooo jag vet... de är det jag är rädd för men ska försöka att inte bli alltför besviken !!
     men han vet iaf om att jag vill gifta mig, så de komer väll ske nån gång iaf:) hehe
    men tack för the heads up :)

vad mysigt det låter! jag vill oxå att han ska ha en ring... de har vi faktsitk pratat om att jag inte vill välja ringar utan att han sköter allt de och ska överraska mig:)
    förlovadflicka skrev 2011-01-24 23:02:19 följande:
    Vi ska gifta oss 1/10 :D 
     åååh vad spännande! har ni kommit långt i planerna?
    jag kommer inte ens veta vart jag ska börja med planeringen om vi fölovar oss till helgen :O haha
    de e så svååårt och så mycckket 
    Vi har kommit ganska långt, bokat lokaler och vigselförrättare, fotograf, frisör och så. :) Det är jättesvårt att veta vart man ska börja men börja med att klura på ungefär hur många ni ska bjuda, sedan kan ni boka lokaler och ev kyrka. Det är viktigt att göra väldigt tidigt, mycket är fullbokat redan ett år tidigare, särskilt på sommaren. Och sedan rullar det på :) 
  • Johannaz
    förlovadflicka skrev 2011-01-25 11:40:49 följande:
    Vi har kommit ganska långt, bokat lokaler och vigselförrättare, fotograf, frisör och så. :) Det är jättesvårt att veta vart man ska börja men börja med att klura på ungefär hur många ni ska bjuda, sedan kan ni boka lokaler och ev kyrka. Det är viktigt att göra väldigt tidigt, mycket är fullbokat redan ett år tidigare, särskilt på sommaren. Och sedan rullar det på :) 
    åh ja absolut ja har börjat kolla lite på fina lokare och så.-

jag är make up artist så jag kommer sminka mig själv och fixa håret själv, om inte min bästa kompis gör det som är frisör, så den biten är avklarad:) tror även att jag känner en fotograf som kan ställa upp.. så de e skänt att mn känner lite sånt folk:)

kommer ni att ha ett stort bröllop??:) 
  • Dona

min träffade min pappa och bad honom om tillåtelse först ( mest utav respekt) och sen var vi på middag och gick ut till bron för att titta på solnedgången. då gick han ner på knä och friade. perfekt ring och allt

Svar på tråden jag tror han kommer fria nästa helg!!