• Johannaz

jag tror han kommer fria nästa helg!!

vi har långdistans förhållande sedan 1 och ett halvt år tillbaka.
    så jag har snabbat upp lite genom hans mystiska beteende,

- han ringer och vill prata med min syster ibland,
    - min syster kollar bland mina ringar,
    - han vill att jag kommer ensam och hälsar på honom nästa helg (för att han har planerat något),
    -och nu så säger han att jag ska ta med min lite extra fina kläder för vi ska ut och äta på restaurang!!!!!!

jag vågar knappt tro det för jag vill inte bli besviken.
    men kan inte låta bli.... de verkar ju verkligen som att han planerar inför det!!!!!!

de ja undrar mest över är HUUUR kommer han att göra det?
    vad ska jag ha på mig, måste måla naglarna, gaaah...

HUR FRIADE ER KILLE/MAN TILL ER?:D (tycker sånt är såååå otroligt roligt att höra:) 

• Svar på tråden jag tror han kommer fria nästa helg!!
  • Johannaz

Jag tycker inte att det är viktigt att de ska vara som en hollywood film när han friar.. 
    jag vill att det ska vara personligt och HAN, att han har planerat något liksom.
    jag vill t.ex inte att de ska vara offentligt, jag älskar uppmärksamhet men inte så då ja tycker att det ska vara intimt och personligt :)

men han är gryym på att sjunga och spela gitarr... så vem vet om han utnyttjar det :) hihi 

• Johannaz

vilka underbart fina berättelser ni har!!
    det är verkligen något som man kommer att minnas och kanske skryta lite om senare;) hehe
    Jag tycker att det är så romantiskt!!! :) 

• förlovadflicka
    Johannaz skrev 2011-01-25 14:45:56 följande:
    åh ja absolut ja har börjat kolla lite på fina lokare och så.-

jag är make up artist så jag kommer sminka mig själv och fixa håret själv, om inte min bästa kompis gör det som är frisör, så den biten är avklarad:) tror även att jag känner en fotograf som kan ställa upp.. så de e skänt att mn känner lite sånt folk:)

kommer ni att ha ett stort bröllop??:) 
    Ja, det är jättebra att ha kontaker! Ska också sminka mig själv, litar inte på make up-artister, haha :P Jag vet hur det blir när jag gör det själv och när jag provsminkades av en blev det inte snyggt alls. Så lägger hellre de pengarna på smink :) 
    Vi ska ha fyrtio gäster på bröllopsmiddagen så inte så stort. Men vi ska ha ett öppet hus innan där det nog kommer komma runt 100 :)  
  • Chicita

Ojoj... tja det här är så oromantiskt så det är inte klokt...

Men så här gick det i alla fall till när vi slog till.
    Min mamma är VÄLDIGT sjuk. Hon har både KOL och MS och har åkt ut och in på vårdhem och sjukhus i flera år nu. Vi skulle på möte med hennes handläggare och henne i slutet av juli 2010. Och hade bestämt att vi skulle försöka övertala henne om att hon behövde mer vård än hon kunde få hemma.

Jag och min sambo hade innan detta möte pratat mycket om det inte var dags snart. Vi ville ha en lördag med datum 9/3 eftersom det är vår första träff + förlovningsdag. Men det blir inte förrän 2012 och vi vet inte om min mamma lever då. Så vi hade börjat snegla på 3/9-2011 men inget var spikat. Vi hade ändå kommit så långt att det var NÄSTAN klart att vi skulle ta det datumet.

På mötet så satte sig mamma på tvären som vanligt. Både jag, brorsan och mammas bästa vän försökte få henne att förstå att hennes lägenhet inte var anpassad för hennes behov och att hon ju faktiskt var fånge i sitt eget hem.
    Sjuksköterskorna och läkarna försökte förklara att den vård hon behövde var mer än hon kunde få hemma och att även om hon har larm så är det ju otryggt och otryggheten leder ju till mer problem med andningen och så också då det inte är bra om hon blir stressad och orolig.

Till slut så sa jag till henne att "nu får brorsan hålla för öronen för det här ska han inte höra än" men... Vi ska gifta oss om lite drygt ett år och jag vill ha dig där då. Så KAN du i alla fall FUNDERA på att ta deras erbjudande om permanent boende, och kanske överleva till vår bröllopsdag?

Sen var det ju bara att åka hem till sambon och berätta att vi skulle gifta oss *S* 

• förlovadflicka
    Chicita skrev 2011-01-25 15:01:17 följande:
    Ojoj... tja det här är så oromantiskt så det är inte klokt...

Men så här gick det i alla fall till när vi slog till.
    Min mamma är VÄLDIGT sjuk. Hon har både KOL och MS och har åkt ut och in på vårdhem och sjukhus i flera år nu. Vi skulle på möte med hennes handläggare och henne i slutet av juli 2010. Och hade bestämt att vi skulle försöka övertala henne om att hon behövde mer vård än hon kunde få hemma.

Jag och min sambo hade innan detta möte pratat mycket om det inte var dags snart. Vi ville ha en lördag med datum 9/3 eftersom det är vår första träff + förlovningsdag. Men det blir inte förrän 2012 och vi vet inte om min mamma lever då. Så vi hade börjat snegla på 3/9-2011 men inget var spikat. Vi hade ändå kommit så långt att det var NÄSTAN klart att vi skulle ta det datumet.

På mötet så satte sig mamma på tvären som vanligt. Både jag, brorsan och mammas bästa vän försökte få henne att förstå att hennes lägenhet inte var anpassad för hennes behov och att hon ju faktiskt var fånge i sitt eget hem.
    Sjuksköterskorna och läkarna försökte förklara att den vård hon behövde var mer än hon kunde få hemma och att även om hon har larm så är det ju otryggt och otryggheten leder ju till mer problem med andningen och så också då det inte är bra om hon blir stressad och orolig.

Till slut så sa jag till henne att "nu får brorsan hålla för öronen för det här ska han inte höra än" men... Vi ska gifta oss om lite drygt ett år och jag vill ha dig där då. Så KAN du i alla fall FUNDERA på att ta deras erbjudande om permanent boende, och kanske överleva till vår bröllopsdag?

Sen var det ju bara att åka hem till sambon och berätta att vi skulle gifta oss *S* 
    Haha, kära nån :P
  • Johannaz
    förlovadflicka skrev 2011-01-25 14:52:10 följande:
    Ja, det är jättebra att ha kontaker! Ska också sminka mig själv, litar inte på make up-artister, haha :P Jag vet hur det blir när jag gör det själv och när jag provsminkades av en blev det inte snyggt alls. Så lägger hellre de pengarna på smink :) 
    Vi ska ha fyrtio gäster på bröllopsmiddagen så inte så stort. Men vi ska ha ett öppet hus innan där det nog kommer komma runt 100 :)  
    jaaa de e tryggast o sminak sig själv:) 

åh de ja tänkt på är att jag vill också ha ett litet bröllop..typ 40 gäster också, men då blir de bara familjen och de närmsta 4-5 st...
    men öppethus lät ju jätte smart, hur ska de gå till?:) 
  • FelizLane

Jag hade pressat syrran på info.... GAH. Hade aldrig kunnat hålla mig. Min karl överaskade mig genom att jag skulle till jobbet, han var så gullig att han ville skjuts mig. Visst sa jag, sen började han åka åt fel håll.. Sen när vi började vi åka åt riktigt fel håll. Så hamnade vi på en ö, då började jag ju fatta saker :P Så vi hade picknik och grejer så friade han :D Han hade till coh med tagit ledigt åt mig på jobbet. För sen åkte vi till sthlm och kollade på musikal :D Det var en perfekt dag! 

• förlovadflicka
    Johannaz skrev 2011-01-25 17:14:40 följande:
    jaaa de e tryggast o sminak sig själv:) 

åh de ja tänkt på är att jag vill också ha ett litet bröllop..typ 40 gäster också, men då blir de bara familjen och de närmsta 4-5 st...
    men öppethus lät ju jätte smart, hur ska de gå till?:) 
    Vi har hyrt en lokal som vi får ha hela helgen. Så säger vigselförrättaren efter vigseln att alla är välkomna dit på lite tårta och fika. Så kan de komma dit och mingla, fika och lämna en present. Så blir inte folk sura för att de inte blivit bjudna :P 
  • ClaraH

Såhär skrev jag på min blogg om frieriet:

"

I lördagskväll (100717) när allt var inpackat i vårt nya hus och alla hade fått något i magen gick jag ut och ställde mig på balkongen. Det är väldigt skönt att så där ute en stund innan man går och lägger sig. Peter kom också ut efter ett tag och vi stod och myste en stund och insöp att nu har vi faktiskt flyttat ihop.
    Då gick Peter ned på knä och friade och jag svarade förstås JA med tårar i ögonen. Vi delade en liten flaska Pol Roger som Peter hade förberett och så fick jag en bukett sommarblommer.
    Så nästa sommar blir det bröllop! Vi ska gå och titta på förlovningsringar nu i veckan. I väntan på de riktiga förlovningsringarna har vi nu flyttat de ringar som vi köpte som "föreningsringar" för fyra år sedan från höger hand till vänster.

Jag ringde till mamma och berättade i morse och hon blev inte ett dugg överaskad. Hon hade trott att det skulle bli den 1 juli då vi fick tillträde till huset. Jag blev i alla fall helt överraskad och det känns roligt."
  • mikita

Vår  story är inte heller ett dugg romantisk...

Vi hade haft ett distansförhållande ett tag, men jag hade under vintern bott hos min m2b. Jag hade sökt och kommit in på en kurs med praktik som jag jättegärna ville gå på. 60 mil bort...Så jag låg i sängen och våndades över att jag tackat ja till kursen och därmed skulle flytta ifrån honom igen. Jag grinade och ojade mig över om vårt förhållande skulle klara att bli på distans igen, nu när vi äntligen kommit ifrån det. Då svarar han helt enkelt med att fråga om vi ska förlova oss! Jag fortsatte grina, men av helt annan anledning :) Och sedan har bröllopstankarna sakta växt fram under åren. (Och jag åkte på utbildningen)

Svar på tråden jag tror han kommer fria nästa helg!!