Chicita skrev 2011-01-25 15:01:17 följande:
Ojoj... tja det här är så oromantiskt så det är inte klokt...
Men så här gick det i alla fall till när vi slog till.
Min mamma är VÄLDIGT sjuk. Hon har både KOL och MS och har åkt ut och in på vårdhem och sjukhus i flera år nu. Vi skulle på möte med hennes handläggare och henne i slutet av juli 2010. Och hade bestämt att vi skulle försöka övertala henne om att hon behövde mer vård än hon kunde få hemma.
Jag och min sambo hade innan detta möte pratat mycket om det inte var dags snart. Vi ville ha en lördag med datum 9/3 eftersom det är vår första träff + förlovningsdag. Men det blir inte förrän 2012 och vi vet inte om min mamma lever då. Så vi hade börjat snegla på 3/9-2011 men inget var spikat. Vi hade ändå kommit så långt att det var NÄSTAN klart att vi skulle ta det datumet.
På mötet så satte sig mamma på tvären som vanligt. Både jag, brorsan och mammas bästa vän försökte få henne att förstå att hennes lägenhet inte var anpassad för hennes behov och att hon ju faktiskt var fånge i sitt eget hem.
Sjuksköterskorna och läkarna försökte förklara att den vård hon behövde var mer än hon kunde få hemma och att även om hon har larm så är det ju otryggt och otryggheten leder ju till mer problem med andningen och så också då det inte är bra om hon blir stressad och orolig.
Till slut så sa jag till henne att "nu får brorsan hålla för öronen för det här ska han inte höra än" men... Vi ska gifta oss om lite drygt ett år och jag vill ha dig där då. Så KAN du i alla fall FUNDERA på att ta deras erbjudande om permanent boende, och kanske överleva till vår bröllopsdag?
Sen var det ju bara att åka hem till sambon och berätta att vi skulle gifta oss *S*
Haha, kära nån :P