• Johannaz

jag tror han kommer fria nästa helg!!

vi har långdistans förhållande sedan 1 och ett halvt år tillbaka.
    så jag har snabbat upp lite genom hans mystiska beteende,

- han ringer och vill prata med min syster ibland,
    - min syster kollar bland mina ringar,
    - han vill att jag kommer ensam och hälsar på honom nästa helg (för att han har planerat något),
    -och nu så säger han att jag ska ta med min lite extra fina kläder för vi ska ut och äta på restaurang!!!!!!

jag vågar knappt tro det för jag vill inte bli besviken.
    men kan inte låta bli.... de verkar ju verkligen som att han planerar inför det!!!!!!

de ja undrar mest över är HUUUR kommer han att göra det?
    vad ska jag ha på mig, måste måla naglarna, gaaah...

HUR FRIADE ER KILLE/MAN TILL ER?:D (tycker sånt är såååå otroligt roligt att höra:) 

• Svar på tråden jag tror han kommer fria nästa helg!!
  • J och J

min friade i mitt kök med en rebus ritad på en lapp som jag fick efter en lång mysig frukost date en vanlig vardag.

alla hade betat på datum. då vi var i kina. nej. då vi var i kroatien. nej. på ett årsdagen. men det blev innan ett årsdagen. ingen anade det. allra minst jag =) 

jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
  • förlovadflicka

Åh vad spännande!!! :D 
    Min fästman hade planerat att fria 3/7 i år (vi hade ett år och fem månader då och det var en lördag) och jag hade förstått det nåt halvår innan kanske, haha. (Antagligen innan han kom på det XD)
    Men den 30/5 hade vi piknik och jag låg med huvudet i hans knä och vi pratade om framtiden och hur mycket vi älskade och sa att vi alltid ville vara med varandra. Vi hade halvfriat till varandra spontant många gånger och därför frågade han om det var något sånt jag hade tänkt mig för det var det precis, kunde inte ha blivit mer perfekt. Så efter en stund när vi satt och såg på varandra tog han mina händer och sa "Du sa ju att du vill vara med mig för alltid... Vill du gifta dig med mig?" Och jag sa ja och sedan grät vi floder, haha. Sedan ringde vi våra föräldrar och åkte hem till min familj och åt tårta. Dagen efter åkte vi och valde ringar. :)

Lycka till!!!  

• Johannaz
    J och J skrev 2011-01-24 22:41:51 följande:
    min friade i mitt kök med en rebus ritad på en lapp som jag fick efter en lång mysig frukost date en vanlig vardag.

alla hade betat på datum. då vi var i kina. nej. då vi var i kroatien. nej. på ett årsdagen. men det blev innan ett årsdagen. ingen anade det. allra minst jag =) 
    jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
    åååh vad mysigt! de e fint när det kommer oväntat:) hihi
    när ska ni gifta er? eller har ni redan gift er?:) 
  • Johannaz
    förlovadflicka skrev 2011-01-24 22:42:55 följande:
    Åh vad spännande!!! :D 
    Min fästman hade planerat att fria 3/7 i år (vi hade ett år och fem månader då och det var en lördag) och jag hade förstått det nåt halvår innan kanske, haha. (Antagligen innan han kom på det XD)
    Men den 30/5 hade vi piknik och jag låg med huvudet i hans knä och vi pratade om framtiden och hur mycket vi älskade och sa att vi alltid ville vara med varandra. Vi hade halvfriat till varandra spontant många gånger och därför frågade han om det var något sånt jag hade tänkt mig för det var det precis, kunde inte ha blivit mer perfekt. Så efter en stund när vi satt och såg på varandra tog han mina händer och sa "Du sa ju att du vill vara med mig för alltid... Vill du gifta dig med mig?" Och jag sa ja och sedan grät vi floder, haha. Sedan ringde vi våra föräldrar och åkte hem till min familj och åt tårta. Dagen efter åkte vi och valde ringar. :)

Lycka till!!!  
    va gulligt!! nästan som en film ju! :)
    när planerar ni att gifta er så?:):)

tack så mycket!! 
  • AnnaJacob

Så spännande!! Jag vill dock säga att jag trodde att min sambo skulle fria många gånger, innan han äntligen gjorde det. Och jag var väldigt ofta besviken och ledsen, när han inte gjorde det, när jag trodde att han skulle. Det förstörde ju stämningen lite. Jag vill inte vara en partykiller, men bara så att du inte blir jätte besviken.

Men när han äntligen fick tummarna loss, så tog han med mig ut på hans mark. Han äger ett lantbruk i Danmark, och där finns det en plats som är fantastiskt fin. Vi har alltid sagt att vi ska gifta oss där, för ingen av oss vill gifta sig i kyrkan. Så när vi stod där ute i snön, så föll han ner på knä och friade! =) Han hade också köpt väldens finaste ring!!

Jag hoppas verkligen att du får en super mysig helg, och att du inte blir besviken.

• förlovadflicka
    Johannaz skrev 2011-01-24 22:50:46 följande:
    va gulligt!! nästan som en film ju! :)
    när planerar ni att gifta er så?:):)

tack så mycket!! 
    Vi ska gifta oss 1/10 :D 
  • TheD

Alltså, jag som inte gillar överraskningar hade planerat ut hela frierigrejen haha. Så min kille gick ner på knä på vår 1-årsdag på en restaurant i Turkiet :D

Samtidigt önskar jag att jag inte hade lagt mig i men jag vill att allt ska bli rätt......... Min syster och jag pratade om bröllopet för några dagar sedan så sa hon:"om något inte är som du har tänkt dig kommer du li skitförbannad." hrm...kanske stämmer ja.

Om han nu friar önskar jag er lycka till i framtiden och även med ett ev. bröllop :)

• egglina

På tal om besvikelse x) Här är en till som vart besviken.. BIG TIME med haha

Min karl sa att vi skulle åka iväg en lördag utan att jag visste ett uns vart vi skulle. Jag fråga vart vi skulle, vad vi skulle göra, vad skulle jag ha på mig. Ta på dig något fint. Jag tar på mig något lagom. Vi åker iväg.
    Jag tror vi ska iväg och leta förlovningsringar för det är ändå något vi pratat om att vi vill förlova oss, gifta oss, ha en framtid ihop, barn osv. Vi har aldrig pratat om Hur det ska gå till men det är en annan historia. Förhoppningarna var väldigt stora i alla fall, speciellt eftersom han aldrig kommer på spontana saker att vi ska åka någonstans och han var så himla uppspelt.

När vi "snart" var framme började jag leta lite diskret medan vi for fram efter någon slags affär där de sålde smycken/ringar/en guldsmed.
    Min karl sa att det borde ligga här,, jaha vart är det vi ska då? Vad letar vi efter? Har du vart här förut?

Det hela slutade i alla fall att vi skulle till LAGER 157, ni vet den affären som säljer kläder? Hahahahaha..
    Jag hade ju aldrig varit där innan så när han sa att dom sålde kläder här trodde jag honom inte.. "Det säger han bara.." Hela tiden lika förhoppningsfull!!  När vi kom innanför dörrarna letar jag överallt med ögonen,,, till slut fattar jag att det ÄR en klädaffär och vi INTE skulle leta förlovningsringar.. 

Nåja jag fick i alla fall lite nya kläder x)

• Johannaz
    AnnaJacob skrev 2011-01-24 22:55:47 följande:

Så spännande!! Jag vill dock säga att jag trodde att min sambo skulle fria många gånger, innan han äntligen gjorde det. Och jag var väldigt ofta besviken och ledsen, när han inte gjorde det, när jag trodde att han skulle. Det förstörde ju stämningen lite. Jag vill inte vara en partykiller, men bara så att du inte blir jätte besviken.

Men när han äntligen fick tummarna loss, så tog han med mig ut på hans mark. Han äger ett lantbruk i Danmark, och där finns det en plats som är fantastiskt fin. Vi har alltid sagt att vi ska gifta oss där, för ingen av oss vill gifta sig i kyrkan. Så när vi stod där ute i snön, så föll han ner på knä och friade! =) Han hade också köpt väldens finaste ring!!

Jag hoppas verkligen att du får en super mysig helg, och att du inte blir besviken.

Jooo jag vet... de är det jag är rädd för men ska försöka att inte bli alltför besviken !!
     men han vet iaf om att jag vill gifta mig, så de komer väll ske nån gång iaf:) hehe
    men tack för the heads up :)

vad mysigt det låter! jag vill oxå att han ska ha en ring... de har vi faktsitk pratat om att jag inte vill välja ringar utan att han sköter allt de och ska överraska mig:)
    förlovadflicka skrev 2011-01-24 23:02:19 följande:
    Vi ska gifta oss 1/10 :D 
     åååh vad spännande! har ni kommit långt i planerna?
    jag kommer inte ens veta vart jag ska börja med planeringen om vi fölovar oss till helgen :O haha
    de e så svååårt och så mycckket 
  • TheD
    egglina skrev 2011-01-24 23:15:49 följande:
    På tal om besvikelse x) Här är en till som vart besviken.. BIG TIME med haha

Min karl sa att vi skulle åka iväg en lördag utan att jag visste ett uns vart vi skulle. Jag fråga vart vi skulle, vad vi skulle göra, vad skulle jag ha på mig. Ta på dig något fint. Jag tar på mig något lagom. Vi åker iväg.
    Jag tror vi ska iväg och leta förlovningsringar för det är ändå något vi pratat om att vi vill förlova oss, gifta oss, ha en framtid ihop, barn osv. Vi har aldrig pratat om Hur det ska gå till men det är en annan historia. Förhoppningarna var väldigt stora i alla fall, speciellt eftersom han aldrig kommer på spontana saker att vi ska åka någonstans och han var så himla uppspelt.

När vi "snart" var framme började jag leta lite diskret medan vi for fram efter någon slags affär där de sålde smycken/ringar/en guldsmed.
    Min karl sa att det borde ligga här,, jaha vart är det vi ska då? Vad letar vi efter? Har du vart här förut?

Det hela slutade i alla fall att vi skulle till LAGER 157, ni vet den affären som säljer kläder? Hahahahaha..
    Jag hade ju aldrig varit där innan så när han sa att dom sålde kläder här trodde jag honom inte.. "Det säger han bara.." Hela tiden lika förhoppningsfull!!  När vi kom innanför dörrarna letar jag överallt med ögonen,,, till slut fattar jag att det ÄR en klädaffär och vi INTE skulle leta förlovningsringar.. 

Nåja jag fick i alla fall lite nya kläder x)
    Hahaha, skrattet är inte elakt menat(!). Bevsiken kan man ju bli vid presenter också......
Svar på tråden jag tror han kommer fria nästa helg!!