• Tin Tin

alkoholfri dricka

Vi ska inte servera alkohol på vår bröllopsmiddag pga av att alla som kommer kör bil.
    Vad kan man bjuda på då, cider? Vill gärna ha något altrenativ till vin. Har dålig fantasi

• Svar på tråden alkoholfri dricka
  • Kattpoet

Det är därför  jag dricker  Brunnebys eftersom det är riktiga saker i den och inget skit.  Stockmos är horrible.

• min hemlighet

godtemplardricka är väldigt populär bland mina nyktra vänner

• 28 december
    Tin Tin skrev 2011-01-20 16:00:47 följande:
    Vi ska inte servera alkohol på vår bröllopsmiddag pga av att alla som kommer kör bil.
    Vad kan man bjuda på då, cider? Vill gärna ha något altrenativ till vin. Har dålig fantasi
    Vi kommer inte heller ha alkohol på vårat framtida bröllop.

Vi serverar istället: läskedryck, lättöl, cider (som köps i vanlig mataffär).
  • BlackWIngedAngel

Jag har inte läst tråden i övrigt, men tänkte tipsa om något som en släkting bjöd på när vi var där på kalas. Vattenmelonbitar i fruktsoda! Lägg till att börja med i mycket melon och sila sedan bort de flesta. Servera med is.

Det ska tilläggas att jag inte dricker läskedryck överhuvudtaget, men det där äckelsöta (enligt mig) försvann när melonen hade fått ligga i och drycken blev frisk och bubblig. 

• Sebastiána

Har testat Blåbär 100% och den var OK, men inte värt priset tycker jag.

• Chicita

Det finns jättegott alkoholfritt vin nu för tiden.
    Alltså inte "saft som ska föreställa vin" utan riktigt vin som har hettats upp för att ta bort alkoholen.
    Det är inte mer alkohol i det än i vanlig cider som man köper på affären.

Hade sånt på en fest när en kompis ammade sitt andra barn och hon blev helt frälst i det.
    Sa att det var det godaste vin hon druckit någon gång. Och jag kände inte någon direkt skillnad på det mot det med alkohol i som vi hade också...

Kommer garanterat ha ett par flaskor alkoholfritt (avalkoholiserat) vin på vårt gästabud efter bröllopet även om vi beställt buss till våra gäster

• Kattpoet

Men komihåg att vissa  nyktra alcoholister dricker inte   alkoholfri öl och vin eftersom det påminner för mycket om vad det inte ska ha.

Pommac i glasflaska smakar festligt, i plast är den ganska tråkig. 

• BlackWIngedAngel
    Kattpoet skrev 2011-01-23 11:50:30 följande:
    Men komihåg att vissa  nyktra alcoholister dricker inte   alkoholfri öl och vin eftersom det påminner för mycket om vad det inte ska ha.

Pommac i glasflaska smakar festligt, i plast är den ganska tråkig. 
    Inte bara nyktra alkoholister. :) Personligen är jag inte särskilt förtjust i alkoholfritt vin och öl. Jag har inga problem med att dricka alkoholhaltiga drycker, men ibland är man bara inte sugen på vin eller öl och då hjälper det inte att den är alkoholfri. 
  • Sebastiána
    Chicita skrev 2011-01-23 07:31:22 följande:
    Det finns jättegott alkoholfritt vin nu för tiden.
    Alltså inte "saft som ska föreställa vin" utan riktigt vin som har hettats upp för att ta bort alkoholen.
    Det är inte mer alkohol i det än i vanlig cider som man köper på affären.

Hade sånt på en fest när en kompis ammade sitt andra barn och hon blev helt frälst i det.
    Sa att det var det godaste vin hon druckit någon gång. Och jag kände inte någon direkt skillnad på det mot det med alkohol i som vi hade också...

Kommer garanterat ha ett par flaskor alkoholfritt (avalkoholiserat) vin på vårt gästabud efter bröllopet även om vi beställt buss till våra gäster
    Kommer du inhåg vilket vin det var?
  • skruttisOmuffis

Ett litet tips för de som vill ha alkoholfritt som inte smakar läskeblask Flört
    Det finns ett fantastiskt alkoholfritt mousserande vitt vin på systembolaget vid namn "billabong".

• EmmaochTommy

bra tråd!
    Vi har inte heller alkohol med på vårt bröllop.
    men man vill ju inte bara ha fanta osv.

• moonlightgirl
    Kattpoet skrev 2011-01-21 17:04:42 följande:
    Brunneby Musteri har  god och billig cider och det har flera olika smaker, väl värt en tripp dit.
    Det ligger utanför Linköping mot Borensberg .
    Sen har de en underbart god enbärsdricka, servera den välkyld. mums
  • venezuela06

Billabong e jättegott!! Har druckit det under båda mina graviditeter.Lite roligare än läsk och känns lite lyxigt..Även carlsberg alkoholfria öl är god...

• Sandrina

Alla kommer få en egen flaska med ramlösa eller liknande, sen kommer vi har cider i snygga glasflaskor från Herrljunga Cider!

• Kattpoet

Moonlightgirl, har du provat deras alcohol fria  mjöd?  Det är så underbar.

Vi brukade blanda deras  körsbärssaft med  ramlösa eller seven up och ha som findricka när jag var barn. 
    http://www.brunnebymusteri.se/ 

• skruttisOmuffis
    venezuela06 skrev 2011-01-25 11:25:32 följande:
    Billabong e jättegott!! Har druckit det under båda mina graviditeter.Lite roligare än läsk och känns lite lyxigt..Även carlsberg alkoholfria öl är god...
    Håller med...den är toppen.Om jag blir gravid någon gång så ska jag leva på "billabong" Godaste alkoholfria drycken! Vuxet och lyxigt!
  • moonlightgirl
    Kattpoet skrev 2011-01-25 12:07:30 följande:
    Moonlightgirl, har du provat deras alcohol fria  mjöd?  Det är så underbar.

Vi brukade blanda deras  körsbärssaft med  ramlösa eller seven up och ha som findricka när jag var barn. 
    www.brunnebymusteri.se/ 
    Nej den har jag aldrig testat. Sambon och jag åker dit lite då och då för hans ena syster bor jätte nära Brunneby.
Svar på tråden alkoholfri dricka