• Tin Tin

alkoholfri dricka

Vi ska inte servera alkohol på vår bröllopsmiddag pga av att alla som kommer kör bil.
    Vad kan man bjuda på då, cider? Vill gärna ha något altrenativ till vin. Har dålig fantasi

• Svar på tråden alkoholfri dricka
  • MaybeBride09

Menar du till middagen? För de tipsen jag fått är vatten smaksatt med frukt. Sen kanske det finns något alkoholfritt vin som är hyffsat? 

Vi kommer ha:
    neutralt bubbelvatten
    smaksatt bubbelvatten
    kranvatten
    läsk (för de yngre)

Sen som fördrink har vi dryck med ciderkaraktär.  

1 oktober 2011 säger jag JA
  • MaddeåMats

Det finns alkoholfri öl, men jag vet inte hur den smakar, men det hela beror väl på vad ni ska bjuda på för middag

• Tin Tin

Vi får väl kolla upp något alkoholfritt vin på systemet. Är det okej att servera bara mineralvatten till maten? Det känns som om gästerna förväntar sig lite mera.

• förlovadflicka

Vi ska ha cider :)

• Lindahl
    MaddeåMats skrev 2011-01-20 16:06:10 följande:
    Det finns alkoholfri öl, men jag vet inte hur den smakar, men det hela beror väl på vad ni ska bjuda på för middag
    Alkoholfri öl är faktiskt rätt ok smakmässigt...när det gäller vin så för egen del dricker jag bara alkoholfritt vin om det är vitt. Jag är störtförtjust i rött vin men inga av de röda alkoholfria är någon höjdare för mig.....blir mest rosé karaktär över alltihopa....
  • Moster Stina

Själv tycker jag om en ciderkaraktär som finns i mataffärer. Den är utan konstgjort sötningsmedel, men är ändå mindre sötad än andra. Kan vara Stockmos som tillverkar dem. Finns med flädersmak t ex. Den är väldigt trevlig tycker gravida jag!
    Dock  är ju inte den stora petflaskan särskilt snygg kanske...

• MaybeBride09
    Moster Stina skrev 2011-01-20 17:22:19 följande:
    Själv tycker jag om en ciderkaraktär som finns i mataffärer. Den är utan konstgjort sötningsmedel, men är ändå mindre sötad än andra. Kan vara Stockmos som tillverkar dem. Finns med flädersmak t ex. Den är väldigt trevlig tycker gravida jag!
    man kan ju ha karaffer :) 
    1 oktober 2011 säger jag JA
  • förlovadflicka
    Moster Stina skrev 2011-01-20 17:22:19 följande:
    Stockmos har nog sötningsmedel tror jag... De flesta har ju det tyvärr :( 
  • Jag han

Lättöl är lite godare än vissa sorters alkoholfri öl tycker jag.
    Skulle också valt cider som andra skrivit.

• Moemoe

Som någon här ovanför skrivit så är rött alkoholfritt ingen höjdare. Vitt kan vara helt okej om man hittar ett gott, men det jag tycker är godast är alkoholfritt mosserande vin! Lite festligt dagen till ära också. :)

Svar på tråden alkoholfri dricka