• Tin Tin

alkoholfri dricka

Vi ska inte servera alkohol på vår bröllopsmiddag pga av att alla som kommer kör bil.
    Vad kan man bjuda på då, cider? Vill gärna ha något altrenativ till vin. Har dålig fantasi

• Svar på tråden alkoholfri dricka
  • Moster Stina
    MaybeBride09 skrev 2011-01-20 17:29:07 följande:
    man kan ju ha karaffer :) 
    1 oktober 2011 säger jag JA
    Ja, så skulle jag själv gjort såklart!
  • Moster Stina
    förlovadflicka skrev 2011-01-20 17:54:40 följande:
    Stockmos har nog sötningsmedel tror jag... De flesta har ju det tyvärr :( 
    OK men då är det INTE STOCKMOS jag menar, för min blivande AVSKYR alla sötningsmedel, och känner dem direkt utan att veta något.
    Fläderblommor är i alla fall på bild på flaskan...
  • Sebastiána

Jag har inte börjat dricka alkohol förrän långt upp i vuxen ålder. Detta eftersom mina föräldrar inte dricker alkohol. Jag har helt enkelt inte varit van. Därför ska vi också ha bra alkoholfria alternativ hela middagen och kvällen igenom. De som jag känner som är nykterister gillar inte vin/ölsmaken direkt så det gör inget att det alkoholfria vinet inte smakar vin, men det kan ju finnas de som avstår alkohol på grund av att de ska köra eller är gravida eller annat och de vill väl att det ska smaka så äkte som möjligt. Knepigt. Jag bjöd min syster på cidern Stowford press en gång (den alkoholfria) och hon tyckte att den var äcklig och smakade för mycket öl - hon gillar cider som smakar läsk.

• Snigel Bee
    GnuGS skrev 2011-01-20 20:48:17 följande:
    Saxhyttegubbens blåbärsdricka är tyvärr dyr, men lär fungera finfint som alternativt till rött vin:
    www.saxhyttegubben.se/blabar-100/index.php
    Jag har sjäv inte provat den – men M2B brukar köpa denna dryck till en nära vän som är absolutist, och som han ändå vill ska ha något riktigt bra och exklusivt.
    Vårt bröllop blir nog rena motsatsen till alkoholfritt, men jag tror att den dryck vi kommer att använda till dem som inte vill ha alkohol av olika skäl blir Mère Poulard (vet ej om det är cider eller kolsyrad äppelmust). Finns i ostbutiken Wijnjas på Bergsgatan i Stockholm.
    Blev så nyfiken på denna nu! Om hemsidan inte ljuger så e de ren blåbär och inga tillsatser. 2300 blåbär i varje flaska! Måste ju vara full av antioxidanter! :O Men va DYR den är!! 6 flaskor 33cl för 400 kr! :O
  • XenaK
    Tin Tin skrev 2011-01-20 16:00:47 följande:
    Vi ska inte servera alkohol på vår bröllopsmiddag pga av att alla som kommer kör bil.
    Vad kan man bjuda på då, cider? Vill gärna ha något altrenativ till vin. Har dålig fantasi
    Kommer alla att köra varsin bil? Inga som samåker?
  • Sebastiána
    Snigel Bee skrev 2011-01-21 10:32:45 följande:
    Blev så nyfiken på denna nu! Om hemsidan inte ljuger så e de ren blåbär och inga tillsatser. 2300 blåbär i varje flaska! Måste ju vara full av antioxidanter! :O Men va DYR den är!! 6 flaskor 33cl för 400 kr! :O
    Ja det är synd att den är dyr, men inte så konstigt när det är så mycket blåbär i varje flaska. Kanske ska testa en i helgen
  • Snigel Bee
    Sebastiána skrev 2011-01-21 10:43:08 följande:
    Ja det är synd att den är dyr, men inte så konstigt när det är så mycket blåbär i varje flaska. Kanske ska testa en i helgen
    Haha ja tänkte me det, testa en i helgen!! Det blir systemet efter skolan ida och inbilla mig att jag har råd att köpa en!! :P
  • Jag han
    Sebastiána skrev 2011-01-20 21:14:40 följande:
    Mina vänner säger tvärtom. När de måste avstå alkohol för att köra bil föredrar de Norrlands Guld alkoholfritt istället för lättöl.

Stowford press cider smakar mer vuxet än läskcider och är alkoholfritt..
    jasså :) vad olika det kan vara. Fast just norrlands guld har jag inte smakat som alkoholfritt. Måste jag göra nån gång , så tack för tipset ;)
  • Kattpoet

Brunneby Musteri har  god och billig cider och det har flera olika smaker, väl värt en tripp dit.
    Det ligger utanför Linköping mot Borensberg .

• förlovadflicka
    Moster Stina skrev 2011-01-21 09:44:15 följande:
    OK men då är det INTE STOCKMOS jag menar, för min blivande AVSKYR alla sötningsmedel, och känner dem direkt utan att veta något.
    Fläderblommor är i alla fall på bild på flaskan...
    Gillar inte det heller, visste du att det finns 95 olika dokumenterade "biverkningar" av aspartam?? Kommer inte ihåg dem nu, lärde mig det i skolan för länge sen men det var typ epilepsi och såna grova grejer :O 
Svar på tråden alkoholfri dricka