• 28 december

Hur mycket ska en förlovningsring kosta?

Hej

Jag ska förlova mig och har liten inkomst. Så en ring för ex. 10.000kr. är INTE! aktuellt.

Jag tänker så här:
    Köper man en dyr ring för ex. 10.000kr. så är det ju tråkigt om man skulle tappa den,
    eller om den skulle bli stulen,
    och det är ju tråkigt när ringen börjar bli repig och inte är så fin längre.
    Då har man ju liksom slängt 10.000kr i sjön tycker jag.

Ni med liten budget, hur mycket gav ni för era förlovningsringar?Förvånad

• Svar på tråden Hur mycket ska en förlovningsring kosta?
  • Liljekonvaljen

Jag och min kille hittade fina silverringar för 995 kr för båda, inklusive gravyren. Vilket jag tyckte var väldigt billigt.
    Man var inte heller tvugna att köpa likadana ringar, utan kunde välja lite bland dom olika modellerna.
    Vi köpte dom på nordstans guld i göteborg. Och man kan också beställa dom på deras hemsida.
    http://www.nordstansguld.se/ 

• 28 december
    Liljekonvaljen skrev 2011-01-13 17:07:21 följande:
    Jag och min kille hittade fina silverringar för 995 kr för båda, inklusive gravyren. Vilket jag tyckte var väldigt billigt.
    Man var inte heller tvugna att köpa likadana ringar, utan kunde välja lite bland dom olika modellerna.
    Vi köpte dom på nordstans guld i göteborg. Och man kan också beställa dom på deras hemsida.
    www.nordstansguld.se/ 
    TACK FÖR DITT TIPS!
  • Semlorna

Jag köpte en begagnad ring från 30-talet. Blev bra mycket billigare och jag är så nöjd :)

• S2011

det finns fina ringar att få tag på billigt - mycket beror det på vilket material ni väljer (och eventuella stenar förstås).

min förlovningsring (det är bara jag som har) kostade 10 euro, alltså knappa 100 spänn när min sambo köpte den några timmar innan han friade i grekland i somras.

ni kan hitta ringar från nån hundralapp och uppåt och även om ni inte har råd att köpa dyra ringar nu, så kan ju ekonomin förändras längre fram och då kan man faktiskt "byta upp sig" om man vill :)

• LisaEleonor

våra kostade 7000 tillsammans, inklusive gravering. Våra är i vitguld och mönstrade. Därför blev vi rekomenderade att skaffa ganska tjocka ringar, ifall man måste trycka till mönstret någon gång i framtiden. Annars tycker jag det var ett helt okej pris. Kanske inte jättebudget

• Hoffsennanen Tottoplex

Vi ville ha tyngd i våra. Och ja, då kostar det. + att vi direkt föll för ett par ur serien HAND. 
    För som någon skrev tidigare, man skall ha ringen hela sitt liv och då tänker jag unna mig och killen de ringar vi verkligen vill ha. För helt ärligt, när jag kollar på min ring, så känns rätt bra att veta att den är helt i vitguld och jag är så fruktansvärt nöjd med vårat val! Men det är verkligen från person till person. Och tack och lov för det för nu har man ju massor av sorter att välja på! Vilket iofs inte alltid gör det lättare

Och det där med att det är pengar i sjön när ringen blir repig. 
    Ringar blir repiga när de används. Och de skall ju användas! Och vad spelar det för roll om den är dyr eller inte i det fallet? man byter ju inte så ofta ut ringen för att den är repig. Dock går väl alla ringar utmärkt att ibland putsas upp?  

• Syrinx
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-01-13 18:48:22 följande:
    Vi ville ha tyngd i våra. Och ja, då kostar det. + att vi direkt föll för ett par ur serien HAND. 
    För som någon skrev tidigare, man skall ha ringen hela sitt liv och då tänker jag unna mig och killen de ringar vi verkligen vill ha. För helt ärligt, när jag kollar på min ring, så känns rätt bra att veta att den är helt i vitguld och jag är så fruktansvärt nöjd med vårat val! Men det är verkligen från person till person. Och tack och lov för det för nu har man ju massor av sorter att välja på! Vilket iofs inte alltid gör det lättare

Ringar blir repiga när de används. Och de skall ju användas! Och vad spelar det för roll om den är dyr eller inte i det fallet? man byter ju inte så ofta ut ringen för att den är repig. Dock går väl alla ringar utmärkt att ibland putsas upp?  
    Jag tycker att det är vackert när ringarna blir lite repiga! Då syns det att de är använda och att man går igenom saker tillsammans. Lite filosofiskt kanske, men jag tänker att precis som ingen av oss är "perfekt", man går genom livet märkt av olika saker, så blir ju inte heller ringarna "perfekta" - fin symbolik för livet i mina ögon!
  • Emblas Mamma
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-01-13 18:48:22 följande:

Vi ska med ha med lite tyngd i - vigselringen menar jag då.. förlovningsringarna var jättesnygga men gratis av ett par i släkten. Jättefina och gnistrande i vitt guld med rödguld på kanterna - hade tydligen varit ganska dyra en gång i tiden..

Min vigselring kommer däremot kosta 8000 - det kommer jag kosta på mig eftersom förlovningsringarna ar gratis.
    DÅ kommer jag gå till en riktig guldsmed som gör ringen i vitguld med 5 diamanter på till att börja med. Och då kommer det vara mer tyngd i än i en vanlig affär.

Och ja - repor är ju lite charm med det också! :)
  • 363

Våra förlovningsringar kostade dryga 3000 gemensamt och min vigselring kommer kosta ca 3000 den med. Kolla in kominguld,se de har billiga ringar.

• Emblas Mamma
    28 december skrev 2011-01-09 20:21:06 följande:
    Hej

Jag ska förlova mig och har liten inkomst. Så en ring för ex. 10.000kr. är INTE! aktuellt.

Jag tänker så här:
    Köper man en dyr ring för ex. 10.000kr. så är det ju tråkigt om man skulle tappa den,
    eller om den skulle bli stulen,
    och det är ju tråkigt när ringen börjar bli repig och inte är så fin längre.
    Då har man ju liksom slängt 10.000kr i sjön tycker jag.

Ni med liten budget, hur mycket gav ni för era förlovningsringar?Förvånad
    Jag har hittat jättefina rödguldsringar på guldfynd för billigare peng! :)

den här för 1798kr

bara som ett exempel! Finns många fler i den prisgruppen och har hittat ett par stycken för 1500..
    Kolla runt lite! Dessutom har dom jättemycket rabatt på guldfynd hela sortimentet just nu! Kika in! :)
Svar på tråden Hur mycket ska en förlovningsring kosta?