Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-01-13 18:48:22 följande:
Vi ville ha tyngd i våra. Och ja, då kostar det. + att vi direkt föll för ett par ur serien HAND.
För som någon skrev tidigare, man skall ha ringen hela sitt liv och då tänker jag unna mig och killen de ringar vi verkligen vill ha. För helt ärligt, när jag kollar på min ring, så känns rätt bra att veta att den är helt i vitguld och jag är så fruktansvärt nöjd med vårat val! Men det är verkligen från person till person. Och tack och lov för det för nu har man ju massor av sorter att välja på! Vilket iofs inte alltid gör det lättare
Och det där med att det är pengar i sjön när ringen blir repig.
Ringar blir repiga när de används. Och de skall ju användas! Och vad spelar det för roll om den är dyr eller inte i det fallet? man byter ju inte så ofta ut ringen för att den är repig. Dock går väl alla ringar utmärkt att ibland putsas upp?
Vi ska med ha med lite tyngd i - vigselringen menar jag då.. förlovningsringarna var jättesnygga men gratis av ett par i släkten. Jättefina och gnistrande i vitt guld med rödguld på kanterna - hade tydligen varit ganska dyra en gång i tiden..
Min vigselring kommer däremot kosta 8000 - det kommer jag kosta på mig eftersom förlovningsringarna ar gratis.
DÅ kommer jag gå till en riktig guldsmed som gör ringen i vitguld med 5 diamanter på till att börja med. Och då kommer det vara mer tyngd i än i en vanlig affär.
Och ja - repor är ju lite charm med det också! :)