• 28 december

Hur mycket ska en förlovningsring kosta?

Hej

Jag ska förlova mig och har liten inkomst. Så en ring för ex. 10.000kr. är INTE! aktuellt.

Jag tänker så här:
    Köper man en dyr ring för ex. 10.000kr. så är det ju tråkigt om man skulle tappa den,
    eller om den skulle bli stulen,
    och det är ju tråkigt när ringen börjar bli repig och inte är så fin längre.
    Då har man ju liksom slängt 10.000kr i sjön tycker jag.

Ni med liten budget, hur mycket gav ni för era förlovningsringar?Förvånad

• Svar på tråden Hur mycket ska en förlovningsring kosta?
  • Lanin
    MaybeBride09 skrev 2011-01-09 21:01:46 följande:
    vi har nog precis lika! Min har en sten och sambons har ingen sten. Summan blev väl typ 1500 innan gravyren :) 

får jag fråga; hur gör du med vigselring sedan? Jag funderar på om jag ska ta en med tre stenar som vigselring eller en plan...  
    1 oktober 2011 säger jag JA
    Jag ska ha min till en aliansring i titan som bara är så vacker. Jag tycker det är väldigt fint med stenar i vigselringen också, Den jag hittade lyfter fram stenen i förlovningsringen på ett fint sätt :)

Jag tycker du ska köra på stenar :)
  • TheD

Det finns inget "SKA" i denna fråga. :) Man lägger ut det man känner att man kan alt. det man tycker det är värt.

• Västvind

Man lägger så mycket som man har råd och är nöjd med

Det som kostar är ju smaken som tex guld och diamanter är dyrt, speciellt diamnter i större storlekar

Jag älskar större diamanter och vill ha av bra kvallitet och då får man räkna med att lägga lite mer

• Kattpoet

Inte en enda krona eftersom vi återanvänder  min farmor och farfars ringar.

• Emblas Mamma
    Kattpoet skrev 2011-01-09 22:18:21 följande:
    Inte en enda krona eftersom vi återanvänder  min farmor och farfars ringar.
    Samma här :D
    Ringarna är fantastiskt vackra också:)
    Bra med återanvändning istället för att dom ligger i ett gammalt skrin och gör ingen nytta :)
  • 28 december

Jag tror nog att det blir titan ringar då de är billiga och tåliga.
    Tack för bra tips!Glad

Jag ska i och för sig först se om jag ev. kan återanvända någon ring som jag har fått av min mamma. Det vore ju kul.

• SaJo1981

jag var helt inne på enkla ringar i guld till vår förlovning eftersom jag tyckte attdet var viktigare med själva förlovningen än ringarna, men min sambo tyckte annorlunda så det slutade med att vi köpte förlovningsringar för 14.000kr (svimmade nästan) min kostade 5 o sambons 9 eftersom han fick specialbeställa en som i färg var tvärtemot min (min är vitguld med rött guld i kanten och det var standard hans är tvärtom)
    men nu ska vi gifta oss till sommaren så då SKA det bli en billigar ring, försöker hitta en alliansring som matchar min förlovningsring med inte så alltför stora stenar!

För att spejsa upp ringarna kan man ju välja att ha gravyr på utsidan=) det har vi (bara namnen inte datumen) det är jätte fint!

• knyttan

Tror vi la sammanlagt drygt tvåhundra spänn för våra. Det var lagomt för oss Solig

• Fossing77

När jag friade till min sambo köpte jag silverringar för det blev inte tid till nåt annat. Dock älskar han sin och vill helst inte byta ut den, men vi kommer byta ut dem mot titanringar och jag kommer ha en vigselring till.

Förlovningsringen i titan, 4mm bred, 2 mm tjock, blankpolerad.

vigselringen, 4mm bred, 2 mm djup, med briljantslipade diamanter. :) För alla 3 ringarna kommer vi behöva ge som mest 12 000 kr, då kostar de släta drygt 1000 kr/styck. :)
  • GnuGS

Vi prioriterar inte dyrbara ringar, utan köpte – som några ovan – enkla, släta guldringar (på Hallbergs, som också ofta har erbjudanden typ ”halva priset på den billigaste”).
    Jag har sagt till min fästman att jag inte alls förväntar mig en superexklusiv vigselring, men att den gärna får vara något annorlunda förlovningsringen (t ex med en liten, liten ädelsten eller tre – men för min del behöver de inte vara äkta). Tror att han kommer att kolla efter ringar i antikbutiker; passar oss och blir troligen betyligt billigare än nya.
    Egentligen skulle jag tycka att det vore roligt att få en formgiven ring hos en guldsmed, men vi prioriterar andra saker (som mat/dryck, fotografering etc).

Svar på tråden Hur mycket ska en förlovningsring kosta?