• 28 december

Hur mycket ska en förlovningsring kosta?

Hej

Jag ska förlova mig och har liten inkomst. Så en ring för ex. 10.000kr. är INTE! aktuellt.

Jag tänker så här:
    Köper man en dyr ring för ex. 10.000kr. så är det ju tråkigt om man skulle tappa den,
    eller om den skulle bli stulen,
    och det är ju tråkigt när ringen börjar bli repig och inte är så fin längre.
    Då har man ju liksom slängt 10.000kr i sjön tycker jag.

Ni med liten budget, hur mycket gav ni för era förlovningsringar?Förvånad

• Svar på tråden Hur mycket ska en förlovningsring kosta?
  • MaybeBride09

Vi betalade nog runt 1500 - 2000 för båda ringarna och gravyr. Närmare 1500 än 2000 iaf. Gulfynds titanringar använde vi. 

1 oktober 2011 säger jag JA
  • Lanin

våra är också i titan från guldfynd, min har en liten sten och den kostade med gravyr 900kr och min sambos var lite billigare och dom är jättefina :)

• Etheleglin

Alltså, har man bara en hemförsäkring som täcker så får man en ny om den blir stulen, reparerad om den går sönder osv.

Vi köpte ganska billiga förlovningsringar när vi förlovade oss och nu några år senare bytte vi ut dem mot finare när vi gifter oss. Min vigselring kostar 50 000:- och det är den vackraste ring jag sett. Först tyckte jag att det var för dyrt, sedan kom jag på att jag ska ha den på mig varje dag i resten av mitt liv, då är det värt det! Absolut. Pengar är bara pengar, men njutningen av att se den på mitt finger är glädje. 

• MaybeBride09
    Lanin skrev 2011-01-09 20:43:02 följande:
    våra är också i titan från guldfynd, min har en liten sten och den kostade med gravyr 900kr och min sambos var lite billigare och dom är jättefina :)
    vi har nog precis lika! Min har en sten och sambons har ingen sten. Summan blev väl typ 1500 innan gravyren :) 

får jag fråga; hur gör du med vigselring sedan? Jag funderar på om jag ska ta en med tre stenar som vigselring eller en plan...  
    1 oktober 2011 säger jag JA
  • turbovampyria

Våra förlovningsringar kostade 5000kr för båda inkl gravyr. Vi köpte på albrekts.

• Niini

Vi var unga fattiga studerande då vi förlovade oss för 4½ år sen så det blev enkla släta guldringar för vår del. Ska man sådär grovt översätta från euro till kronor blev dom sammanlagt 1680 kronor (690 + 990).

• Chiara

Vi köpte våra för 1050 stålringar med gravyr som vi båda älskar på utsidan och graveringen på insidan och min vigselring kommer att gå på ännu mindre då jag ska ha en stål alt silverring med hans smeknamn på utsidan graverat och sedan den vanliga graveringen på insidan... jag längtar efter att få ha den. när vi kollade sist komemr den gå på 700 :)

• förlovadflicka

Vi köpte på guldfynd och fick den mindre ringen till halva priset :) De brukar ha såna erbjudanden tror jag :) Vi betalade väl ca 5000 för båda och vi tyckte att det var rätt lagom :)

• Salat

Precis så mycket ni har råd och lust att lägga på en ring!

Svar på tråden Hur mycket ska en förlovningsring kosta?