• TheD

Bild på er vigselplats...

Tänkte det skulle vara roligt att se varandras vigselplatser, som Kyrka, Rådhus, strand osv :)

Här ska vi gifta oss. Vika Kyrka, Falun

• Svar på tråden Bild på er vigselplats...
  • Zelmah

2:a försöket (fick spara dem från min fb, då blev formatet mindre...)

Här kommer vi har vår borgerliga vigsel :) man ser ju inte så mkt eg men det är ett litet skär som har bryggförbindelse till fastlandet :)

• Aniara4

Uppenbarelsekyrkan i Hägersten. Mycket finare inuti än utanpå!

• J och J

här vid denna paviljong funderar vi på att gifta oss.
    dock ute. att vi står nånstans
    och alla andra står på gräset framför

bild från wikipedia

jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
  • 2011

Vi gifter oss på denna strand i Key West (Florida) mellan dessa palmer och några lite längre till höger (utanför bilden)

• SnartFruSir
    SaJo1981 skrev 2011-01-18 21:10:37 följande:
    åhåå=) det är ju här hemma!
    den är fantastiskt fin den kyrkan! har dock aldrig sett insidan....e lite nyfiken!
    Vi hade dop för våra grabbar i Tölö Kyrka, den är annars väldigt fin med tycker jag!
    Jag lovar att lägga upp en bild när jag väl har tagit en. Den har vitmålade väggar och är blå i taket. Men tunt blå, nästan som när man målar med vattenfärg.. Och självklart ljus och fin :)
  • Lucky Heart

Lucky Heart skrev 2010-12-25 12:24:03 följande:

Här kommer vi att gifta oss. Det är ett fiskekapell som ligger ganska högt upp på en kulle med utsikt över havet. Otroligt vacker!
    Vi har bytt vigselplats. Vi hade bara tänkt bjuda närmaste släkten (ca 30 personer) men vi har ändrat oss och kommer att bli ca 70 personer om alla vi bjuder kommer. Därför har vi fått byta Bjuröklubbs Kapell mot Bureå Kyrka (den övre bilden) {#emotions_dlg.flower}
  • Gwennie

Av bilderna att döma är det populärt att gifta sig i små gamla kyrkor. Varför skulle jag vara annorlunda? ;) Vi gifter oss i den här gamla godingen, Vederslövs gamla kyrka, från 1300-talet. Totalt opraktisk på så många sätt; pyttesmå bänkar som ingen egentligen får plats i, dörrhöjd som är hälften som hög som min blivande man och kullerstensgolv som jag säkert kommer att snubbla fram på och ett endaste litet eluttag...  men utan tvekan värt det!

• Gwennie
    Gwennie skrev 2011-02-18 10:38:03 följande:
    Av bilderna att döma är det populärt att gifta sig i små gamla kyrkor. Varför skulle jag vara annorlunda? ;) Vi gifter oss i den här gamla godingen, Vederslövs gamla kyrka, från 1300-talet. Totalt opraktisk på så många sätt; pyttesmå bänkar som ingen egentligen får plats i, dörrhöjd som är hälften som hög som min blivande man och kullerstensgolv som jag säkert kommer att snubbla fram på och ett endaste litet eluttag...  men utan tvekan värt det!
    Ehh... Just det, bilder...

• sandis1977

Vi gifter oss fint uppe på en kulle, bilderna gör sig inte rättvisa, i samma kyrka som vi döpte vår son.

Svar på tråden Bild på er vigselplats...