• TheD

Bild på er vigselplats...

Tänkte det skulle vara roligt att se varandras vigselplatser, som Kyrka, Rådhus, strand osv :)

Här ska vi gifta oss. Vika Kyrka, Falun

• Svar på tråden Bild på er vigselplats...
  • Jessan83
    SnartFruSir skrev 2010-12-21 14:49:54 följande:
    Haha, det är därför jag känner igen den! Båda mina småbröder är döpta där.
    Jag har ingen direkt koppling till någon kyrka men pappa begravdes i januari i nya kyrkan så där vill jag absolut inte vigas.
  • JulyBrud

för att jag har lite rötter här och för att jag älskar gammal sten och vackra byggnader blir det lunds domkyrka för oss, min m2b blev mest entusiastisk över den i af, jämfört med alla andra tusen kyrkor vi tittade på :) då han tyckte den va "jätte cool" haha...
  • JulyBrud

Det blir Lunds Domkyrka för oss! Jag har lite rötter där + att jag älskar gammal sten/historia/vackra byggnader, min m2b blev i af mest entusiastisk över denna, jämfört med de 1000 andra kyrkorna vi tittade på :) och tyckte att den var "jätte cool" haha...

• sofi 88

Förhoppningsvis blir det denna kyrkan men vi har inte bokat än men vi gifter oss 2012. Samma kyrka som mina föräldrar gifte sig i, jag och min syster döptes där och det är nära till den tilltänkta lokalen. Ska försöka jaga reda på samma präst som vigde m o p å döpte mig :)
  • SnartFruSir
    Jessan83 skrev 2010-12-21 14:53:04 följande:
    Jag har ingen direkt koppling till någon kyrka men pappa begravdes i januari i nya kyrkan så där vill jag absolut inte vigas.
    Gamla kyrkan är mysig och intim. De har en kvinnlig präst där som verkar rätt skön, om hon är kvar. Då får den nya kyrkan stå för det som varit och den gamla för det som komma skall helt enkelt!
  • Miceme

Vi gifter oss i Brahe kyrkan på Visingsö
  • Miceme

....Och här blir festen, tempelgården.
    Kul tråd!

• sofi 88
    Miceme skrev 2010-12-21 19:09:14 följande:

Vi gifter oss i Brahe kyrkan på Visingsö
    Kul med någon mer från JKPG området. Mysigt med bröllop på visingsö!
  • turbovampyria

Här är bild på kyrkan vi ska gifta oss i, dock väldigt dålig eftersom jag inte kunde ladda upp den andra jag tänkt mig.

Så här ser omgivningarna ut.

• Kosmoskissen

Vi ska gifta oss i Visby i sommar och det blir i S:t Clemens ruin som Lev idag hade lagt upp en bild på här redan :D

Svar på tråden Bild på er vigselplats...