• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Nån frågade hur det var att träffa musikervännerna. Det var hur mysigt o kul som helst. Ett gäng tokstollar precis som jag. Avslappnat, enkelt, okomplicerat. Och redan nästa morgon hade jag ett flertal vänförfrågningar på FB från hans vänner... Igår hade han varit till värdparet och de var visst helt lyriska över hur trevlig o glad o rolig jag var... Så jag tror jag blev godkänd. Att HAN är sällskapets favoritmänniska nr 1 det märktes ju klart o tydligt. Tror de alla varit oroliga och nyfikna på mig, VEM som lyckats fånga hans gunst... om jag skulle vara ett stolpskott eller verkligen en tjej som är VÄRD honom liksom. Fick den känslan. Men det var som att de, efter att ha synat mig lite i sömmarna, så drog de alla en lättnandets suck  

• ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2011-11-02 09:23:54 följande:

Men herreGUD vad ni skriver tjejer!!! Man hinner ju bara precis läsa allt så är det dags att jobba vidare...

Men jag hinner utbrista HUUUUUURRAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!  Fru E, vi är med dig Hjärta 

Daa: Visst fick du mitt sms? Tack iaf för det supergulliga kortet Hjärta 

Ingis, VAD håller du på med??? *tittar strängt*  Vi får väl veta när du plussar, eller hur?!?!

Vad mysigt ni har det med en massa trådträffar. Man blir ju avis. Funderar om man ska ta sig en sväng åt Daa:s håll innan jul iaf....... och pussa på Parvlarna. Och lite på Daa också

Först ska jag äta sushi o dricka vin, på lördag ska vi testa. Maken ska få köpa testet, läsa bruksanvisning o kolla testet osv.
  • Fru E

Ingis-men vad säger magkänslan jaaaa svara bara om du vill förstås

• Hvidbrud

Jag tror Ingis tänker boink-boink och tänker njuta vin och sushi innan hon känner efter....

• Piggelin1

Ingis - så gjorde vi med - drack vin på fredagskvällen innan vi testade lördag morgon - utifallatt det skulle vara positivt, vilket det var (& resluterade i lilleman)! Du är inte gravid tills dess att motsatsen beivisats

FruE - jag funderade & funderade - speciellt efter Mugglans kryptiska inlägg - jag är trööög mao Skickar mängder med kramar & håller alla tummar.

Flamman - åh, vad allt låter så mysigt när du skriver om musikern, träffen med hans vänner osv osv. KUL att de gillade dig! Svårt att tänka mig ngt annat iofs Men det är ju ändå kul att liksom få bekräftat
    Har för mig att du skrev för ett tag sen att ingen, verkligen ingen har ett ont ord att säga om musikern. MInns att det var samma sak med min make när vi nyss träffats. ALLA, verkligen pratade så otroligt varmt om honom. Hjärta

Lanovia - läste ditt inlägg om Pappis högt för maken. Men jädra osis att de har stängt några veckor just nu. Jag som verkligen tänkt lägga in storstöten att han skulle komma till skott & åka dit imorgon fm Vår granne som också är pappaledig har varit där flera ggr & han försökte få med maken för några veckor sen, men han kunde inte just den gången.

• Piggelin1

Ikväll ska vi ha barnvakt! Maken & jag ska på bio & titta på Tintin-filmen!! Fråga mig inte när jag var på bio senast - flera år känns det som. "Sex & The City 2" kanske, när nu den gick?

• Ninnnis
    Piggelin1 skrev 2011-11-02 10:19:26 följande:
    Ikväll ska vi ha barnvakt! Maken & jag ska på bio & titta på Tintin-filmen!! Fråga mig inte när jag var på bio senast - flera år känns det som. "Sex & The City 2" kanske, när nu den gick?

Mysigt!
  • Ninnnis

Strax ska jag, Mini och vovven gå bort till svägerskan med familj och äta lunch. Mini ska träffa sin farmor som nu har flyttat hem från Grekland för gott

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård