• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Lanovia: Lunch är också fest! Upp på tåget med dig stumpab- sitt och vila i stilla kupén och kom hem utvilad! Det är länge till du går chansen att res ensam igen... Lockar lockar lockar!

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-11-01 21:48:17 följande:
    Jag är så glad för er tjejer. Puss
    Dito!
  • Fru E

Lockar med på lanovia!!!!!!! Vi är många som kan hämta vid tågstationen!

• Heloise

Åh fru E; får lite tårar i ögonen. Bara bra steg! Nu är det din tur :) jag har tänkt så på dig. Bara bra steg!

• passionsblomman

Va? va va va?!?

Hallå i lådan, har vi det plussitivt i tråden?

Alltså, EA, jag är helt amazed över vilken kvaluttitet det verkar vara på dina ägg!

Nu ni, Humle och Dule, tar ni och biter er fast! Seså!

Hurra vilken bra nyhet att gå och lägga sig med! Skrattande

Inte för att jag skulle ha svårt att fatta nervositeten framåt, men just nu tänker jag faktiskt vara glad och krama glad-och grattiskramar till EA. Nalle

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Daa

Springer in för att utbrista i ett HURRA för steg 1! Vi är med dig under resten av alla 7 miljoner steg, med hållna tummar, hjärtats förhoppningar och gummiklubbor om så behövs.

*kramar om*

• Norrskensflamman

Men herreGUD vad ni skriver tjejer!!! Man hinner ju bara precis läsa allt så är det dags att jobba vidare...

Men jag hinner utbrista HUUUUUURRAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!  Fru E, vi är med dig Hjärta 

Daa: Visst fick du mitt sms? Tack iaf för det supergulliga kortet Hjärta 

Ingis, VAD håller du på med??? *tittar strängt*  Vi får väl veta när du plussar, eller hur?!?!

Vad mysigt ni har det med en massa trådträffar. Man blir ju avis. Funderar om man ska ta sig en sväng åt Daa:s håll innan jul iaf....... och pussa på Parvlarna. Och lite på Daa också

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård