Brud sommaren 2004
Det här är mitt första inlägg. Jag och min festman har planerat att gifta oss på midsommar 2004. Finns det fler som jag som ivrigt har börjat planera för nästa år redan nu? Hör av dig!
Det här är mitt första inlägg. Jag och min festman har planerat att gifta oss på midsommar 2004. Finns det fler som jag som ivrigt har börjat planera för nästa år redan nu? Hör av dig!
Här är en till som ska gifta sig den 12 juni 2004. Bokat kyrka och lokal och klänningen är fixad
Oj, är vi såå många! Trodde jag var pinsamt tidig (bröllop den 9 juli 2004).
Brukar det anordnas träffar här månntro? Vore kul att ses ett gäng och bara utbyta erfarenheter, tips på bra leverantörer mm.
Har t ex tänkt göra Inbjudningar, Vigselprogram, Placeringskort samt Festprogram själv och skulle behöva lite tips/mallar. Kanske kan någon maila mig mallar i Word-format?
Lycka till och på återseende!
Det är fler än vi som slår till 12 juni 2004. Kyrkan är bokad, men vi funderar på att byta för att få allt lite mer samlat.
Vi har bestämt att vi ska ha catering. That´s it for now. Hinner vi?
Oops! Insåg just att jag hade svarat här precis i början också. Ibland är jag ivrig och vill få allt klart och ibland känns det som jag har all tid i världen. Fast de flesta verkar på det klara med det mesta. Vi kommer nog att ha det lite enklare för att få möjlighet till fler gäster. Ni då?
JoJO vi ska gifta oss nästa sommar på Gotland, mitt i Medelstidsveckan har det visat sig, så nu verkar detta med lokal vara det stora bekymmret!Jag är mammaledig och min blivande pluggar så att budgeten är inte så tillåtande, hade tänkt oss runt 40.000 kr. Så vi har lite klart typ prelle, kyrkan, fotograften och solisten...men det är mycket kvar!!
Hej!Vi ska gifta oss den 15 juli 2004!!!Alla tankar är ju bara om det alla mina arbetskamrater är super engagerade,och tycker att det är kul!!!
jag har redan hittat en klänning som är perfekt,måste bara äta upp mig lite så att st 34 passar,de har inga mindre...suk...
Tack Brud_2004, för att du påpekade att du måste äta _upp_ dig för att stl 34 ska passa?!! Själv har jag lagt till en klausul i inbjudan (som ej gått ut än) att bröllopet gäller bara om Carina gått _ner_ 20 kg! Och då kanske jag kan ha en stl 40!
Men men alla är vi olika... Du kanske lider av att inte kunna ha stl 34 pga att det är för stort. Visst jag förstår - inte alls. Det är ju jättelätt att bli fet! Börja jobba på Pressbyrån (gratis godis HELA dagen) och käka p-piller så *plopp* blir du en ballong!
Är jag riktigt elak nu?????? Blev bara irriterad efter två års kämpande... Har svårt att tycka synd om smala - alla kläder är ju gjorda för dem...
Hej!
Vi ska gifta oss 17 juli 2004. Bokade kyrkan igår och då började allt kännas så på riktigt :) Innan har man liksom gott och drömt på något sätt men nu så är det på riktigt och det pirrar i hela kroppen när jag tänker på det :)
Hejsvejs på er.
Nina75,
jag tycker faktiskt inte du är helt juste mot brud2004, nej, det är inte "hur lätt som helst" att gå upp, med samma resonemang så borde det väl vara lika lätt att gå ner, typ: det är ju bara att inte äta.
Och, nej, kläderna passar inte alls bara för att man är liten. Hur kul är det att shoppa på barnavdelningen hela livet. Visa lite respekt för folks olikheter.
Men ska vi inte ta och ses? Bor vi i Stockholm förresten? Eller är det bara jag kanske... :-/
Emy och Hjärtat!
Tips mottages tacksamt på trycksaker man kan göra själv i datorn!!!
Inbjudningskorten har jag på gång, men resten... Hur ställer man upp Vigsel- och Festprogram? Gör ni dem i A4 eller A5? Finns någon bra mall att tillgå??
Här är en till som gifter sig den 14/8...Men eftersom jag bor i Sthlm och ska gifta mig på andra sidan av landet så har planeringen blivit lite sporadisk. När jag ser hur långt många av er andra kommit i planerna, inser jag att jag får sätta fart
Jag sällar mig till skaran! Gifter mig 14/8 nästa år och vi är mitt uppe i planeringen. Inser nu hur mycket pengar som kommer att gå åt och vet inte om man skall skratta eller gråta...Visst kan man göra bröllopet både hur dyrt och billigt som helst...i vårt fall verkar det bli det första :-/ Posterna bara rinner iväg. Känns skönt i alla fall att både jag och min blivande man pratar om detta med kostnader för vi vill inte känna att det ska vara jobbigt att planera inför sitt bröllop, det är ju den dagen man väntat mest på! Det är så mycket förväntningar och önskningar så man blir ju helt snurrig.
Är det någon annan än jag som känner såhär??
/Lindizz
Ja me! Vi gifter oss 22 maj -04 i bromma kyrka.
Det är hur kul som hellst att planera! Jag har börjat i tid för det finns inget värre än när det inte klaffar som man vill.
Färdigt är: kyrka, festvåning, bil, hår + makeup, klännig, tärna, näbbar, värdar, toasmaster, liveband, tårta.
Jag har tagit fasta på att fråga dom jag känner om en kul bil, har frissasalong, spelar i band osv och ingen har tvekat på att hjälpa till. Men håller med tidigare om att det kostar ändå! Brrr...vill inte tänka på det.
En liten undran: Är det ingen som planerar att ha krona?
Vi gifter oss 24 juli 2004 i Oscarskyrkan.
Festen ska vi ha på Häringe slott.
Vi gifter oss 24 juli 2004 i Oscarskyrkan.
Festen ska vi ha på Häringe slott.
Har precis bokat kyrkan till 10/7 2004! Känns helt underbart att det äntligen skall ske! Blir dock mörkrädd när jag läser hur tidigt folk bokat upp alla bra lokaler (redan för flera månader sen). För mig var kyrkan viktigast, och den gick ej att boka förrän den dagen vi bokade. Men, men någonstans därute finns det säkert en lokal som väntar på oss också, jag ska bara försöka hitta den...
På-små-rosa: Jag har hållit utformningen ganska enkel på mina trycksaker, eftersom jag inte vill "pyssla" alltför mycket. Det är inte kul om det blir ett tvång Allt är gjort i Word, då det är det jag kan ganska bra.
Inbjudningskortet blir ett A5 vikt på mitten, med den vikta kanten uppåt. En liten dekoration på framsidan + text "Inbjudan". När man viker upp är själva texten över hela A5. Texten skriver jag på datorn och kopierar sedan till det finare pappret för att det ska bli vattenfast (bläckstråleskrivare).
Vigselprogrammet blir A4 vikt på bredden - vanligaste sortens brochyr. Samma dekoration och papper som inbjudan.
Festprogramet är däremot A4 vikt på längden av praktiska skäl vid dukningen. Yttersta pappret (pärmen) blir av samma papper som tidigare, med dekoration, inuti vanligt vitt kopieringspapper.
Sök på gamla trådar så fårdu massor med tips och idéer.