Åååå tack så mycket för alla kommentarer! Fortsätt GÄRNA! Bara roligt att höra allas kommentarer.
Och jag SKA våga prova klänningar...
Men...OM jag nu beställer en från kina...menar ni att de också syr sina överdelar i lika stadigt material???
Snigel Bee skrev 2010-11-01 14:48:04 följande:
Hade du på dig bh när du fick "överhäng" vid armhålorna? För d fick ja när ja hade bh under men inte när ja skippade bhn!
Sen när det gäller axelbandslöst så skulle den modellen säkert egentligen vara fin, MEN jag har gått ned 30 kg i vikt. Och det syns om man stoppar in mig i trånga saker, där hud kan tippa över. Jag känner mig dock jättefin i typ badhandduk!
Och angående bh...så måste mina bröst faktiskt lyftas upp av någonting, inte bara stödjas...Men dessa fantastiska klänningar kanske KAN få dem att hamna en dm högre upp! 
Åååå tack så mycket för alla kommentarer! Fortsätt GÄRNA! Bara roligt att höra allas idéer och råd. Och jag SKA våga prova klänningar...
Men...OM jag nu beställer en från kina...menar ni att de också syr sina överdelar i lika stadigt material???
(och till den som undrade var jag tänker beställa...Det har jag ännu inte helt bestämt faktiskt. Beror på en massa saker. KANSKE skulle jag kunna bli med barn innan...kanske går jag ner mer i vikt...och ska man välja billig och snabb eller fin men snigelfart....)
Fjosok skrev 2010-11-01 12:03:07 följande:
Jag måste få göra ett inlägg i debatten, som kanske inte är någon debatt men iaf.Probleemt idag är inte att klänningar är axelbandslösa men att många tjejer väljer regelrätta bakelser till brudklänningar. Det är i många sammanhang exakt samma klänningar som 1991 men utan ärmarna. Jag testade att göra en till tråd med tre marängliknande saker som påminner om dagens inneklänningar men MED ärmar. Maken till sågningar har jag sällan hört. Den andra anledningen mot är glasigt material? Såvitt jag vet glänser många klänningar idag, bl,.a. hälften av dom svindyra Hollywood dreams-klänningarna.Med andra ord, om jag skulle godkänna ärm så skulle jag erkänna att en del bakelser från förr faktiskt är
fina.Ni som inte vill ha axelbandslösa klänningar kämpar i motvind. Inte för att det är fel på axelbandslöst, men dom är verkligen det enda som finns idag. Nu är BT egentligen en rakt usel plats för objektiva bedömningar då det är som gjort att alla ska tycka lika, men ändå vara unika (tror man) Ni gör ett bra jobb!Själv är jag bara en man med intresse för klänningsdesign och har alltid haft Scarlet O'Hara framför mina ögon när det gäller brudmode, och hon hade bara axlar ibland och ibland inte.Så borde väl även brudmodet i stort få vara?Eller?
Vad intressant med en MANS kommentarer och tankar om modet.
Själv vill jag absolut inte ha en bakelsemodell i varje fall. I alla fall inte nu innan jag prövat dem. (kanske ändrar mig helt sen) Jag skulle gärna känna mig som en prinsessa, men gillar mer när klänningen är i A-modell, och enkelt skurna.
Men i sådana lär väl all min lösa hud synas extra tydligt! Buhu! :.-(
Ja det är SÅÅÅÅ synd om mig!
Bara för att jag vägrar plastikkirurgi och är nöjd med mig själv, FAST jag verkligen inte ser ut som "man ska".