• Moster Stina

Ni som valt bort axelbandslösa klänningar!

Hej.
    Jag håller på och tittar på hur många modeller av brudklänningar som helst. Finns ju så sjukt många jättefina ju!
    Men en sak har jag fattat, och det är att jag verkligen MÅSTE kunna ha en stadig och upplyftande bh under. Därför kommer verkligen inte axelbandslösa på fråga. Helst inte halterneck heller, för jag får alltid huvudvärk av sådana bh:ar som går runt nacken.
    Vore kul att se bilder och länkar till klänningar ni andra i samma situation har valt.
    För att liksom bli lite inspirerad. Tycker förresten att alla dessa axelbandslösa är jättevackra. De med axelband eller ärmar är ju VERKLIGEN få i jämförelse!
    Kom igen visa!

• Svar på tråden Ni som valt bort axelbandslösa klänningar!
  • ClaraH

Jag vill inte heller ha en axelbandslös klänning. det finns flera orsaker till det, bl.a. att jag tycker att det är snyggar med axelband, jag skulle inte känna mig bekväm. Jag har haft balklänningar som axelbandslösa, men orkar inte ha korsett denna dag, det känns efter några timmar. Jag hal valt att sy själv (eller kommer att göra) just för att det är helt omöjligt att hitta en klänning utan axelband när jag dessutom vill ha en kort också. Jag har blivit inspirerad av denna.
    http://carinpeter.blogspot.com/search/label/Kl%C3%A4nning

• lunagarden

Många av klänningarna har inbyggd korsett/BH - åk och prova

• Moster Stina

lunagarden skrev 2010-10-29 12:05:16 följande:
    Många av klänningarna har inbyggd korsett/BH - åk och prova

Inbyggda bh:ar brukar se vansinnigt ut på mig. Tyvärr. Är inte normalskapt. Allt brukar lägga sig utanpå som en egen knöl, och konstigt hudöverhäng. (jag kan t ex inte ha vaderade bh:ar, som ju är de absolut vanligaste)

Men du har säkert rätt i att jag borde sätta igång med att prova...
    Tack för tipset!

• lunagarden

Moster Stina skrev 2010-10-29 12:16:45 följande:
        Inbyggda bh:ar brukar se vansinnigt ut på mig. Tyvärr. Är inte normalskapt. Allt brukar lägga sig utanpå som en egen knöl, och konstigt hudöverhäng. (jag kan t ex inte ha vaderade bh:ar, som ju är de absolut vanligaste)Men du har säkert rätt i att jag borde sätta igång med att prova...Tack för tipset!

Jag trodde att det var som du, tills jag kom till en affär med proffsig hjälp och fick se hur fint det blev - jag kan inte heller ha vadderade BH-ar. Kolla mitt galleri, klänningen på bilden sitter jättefint även om man inte är en 34:a som modellen på bilden - jag drar en 42:a

• korpen

Hej, jag har tyvärr inte bilderna från mitt första bröllop digitalt, så jag kan bara beskriva klänningen. Jag hade en egendesignad variant med långa ärmar i medeltids-snitt. Urringningen var fyrkantig med spetskant runtom. Ganska vid urringning men strikt fyrkantig. Långa ärmar till armbågen med spets som hängde, ganska mycket tyg i det partiet. Jösses vad svårt det var att beskriva med ord....

Hoppas det gav en lite bild i alla fall....

• Lucky Heart

Jag har köpt en som inte är axelbandslös, bild finns i mitt galleri.

Jag känner mig lite nervös i axelbandslöst, men jag tycker att det är otroligt fint!

• uppochhoppa

i mitt galleri finns min klänning, har ett axelband, kika under "starka bilder". Det är en pronovias, de har inbyggd korsett och man ska inte ha bh under för det blir då kaka på kaka så att säga. Tipset är nog att börja testa!

• moonlightgirl

På ena butiken som jag var och provade klänning erbjöd de sig att sy dit axelband på de klänningarna som var axelbandslösa. Det tycker jag var mycket generöst av dem att göra, själv har jag inte bestämt mig ännu hur det kommer att bli men det är ju jätte skönt att få exakt den klänningen jag vill ha och samtidigt kunna få axelband till om jag känner mig obekväm utan.  =)
    Kolla med personalen när du provar klänningar.

• LisaEleonor

Jag vill inte heller ha axelbandslöst, känns inte helt okej. Jag har haft det förut och tycker inte det känns bra. Bra bh eller inte. Jag har byst nog att bära upp en axelbandslös klänning, men tycker inte om det.

Finns väldigt lite sådana klänningar tycker jag. Jag har tittat runt på väldigt många hemsidor, bara googlat. Jag har inget behov att skaffa en märkesklänning.

Så mitt tips är att googla, och sedan ta med bilderna till en affär.

Svar på tråden Ni som valt bort axelbandslösa klänningar!