• Moster Stina

Ni som valt bort axelbandslösa klänningar!

Hej.
    Jag håller på och tittar på hur många modeller av brudklänningar som helst. Finns ju så sjukt många jättefina ju!
    Men en sak har jag fattat, och det är att jag verkligen MÅSTE kunna ha en stadig och upplyftande bh under. Därför kommer verkligen inte axelbandslösa på fråga. Helst inte halterneck heller, för jag får alltid huvudvärk av sådana bh:ar som går runt nacken.
    Vore kul att se bilder och länkar till klänningar ni andra i samma situation har valt.
    För att liksom bli lite inspirerad. Tycker förresten att alla dessa axelbandslösa är jättevackra. De med axelband eller ärmar är ju VERKLIGEN få i jämförelse!
    Kom igen visa!

• Svar på tråden Ni som valt bort axelbandslösa klänningar!
  • Emblas Mamma

Jag kommer göra så att jag har en sån här freebra under och sen en vanlig bh över. Då får jag större tuttar som passar klänningen! Fast den är axelbandslös :P

jag anser att det är likadant att fuska med geleinlägg som med silikonbröst. bara mycket billigare. haha :P

• 2010 2010

Hej!

Jag vill inte ha axelbandslös klänning heller. Anledningen: Jag är ganska bredaxlad fast jag i övrigt ändå är ganska nätt så jag ser stor ut i axelbandslöst. Jag är ute efter en halternecksklänning för det smalnar av mina axlar och sitter snyggt och jag trivs väldigt bra i sådana plagg också. Dock när jag tittar i tidningar så är ju 9 av 10 axelbandslösa. Det är lite tråkigt tycker jag. Har inte kommit så långt att jag gått till en butik ännu, men det blir nog av snart. Gifter mig i juni.

Om det går att sy till axelband på axelbandslösa klänningar så är det ju bra, blir ju lite mer att välja på då.

• Augustilyckan

Hej, ny på tråden!

Jag har inte ens börjat att pröva klänningar ännu, bara kollat lite modeller på nätet! Jag tycker att axelbandslösa klänningar är jättefina, problemet är bara att jag har liten byst (A, liten B) och axelbandslösa toppar brukar verkligen inte sitta kvar! Därför tror jag inte att modellen är ett altenativ, jag har tittat på en del halterneckklänningar från Lilly, dem gillar jag, men måste kolla runt mycket mer och framförallt ut och prova! Några bra tips på affärer i Sthlms området, någon som har en favoritbutik?

• Fårävvör

Jag vill heller inte ha en axelbandslös klänning, mycket för jag känner på mig att jag kommer känna mig obekväm i den... Jag har hittat några stycken med "riktiga" axelband (inte bara tunna påsydda) på Lillys hemsida, och det har dykt upp ganska många på Nixas sida också! Ska iväg och prova för första gången imorn, ska bli jättespännande! =)

• Etheleglin

Jag trodde att jag inte ville ha en axelbandslös klänning tills jag faktiskt vågade mig på att prova några av La Sposa, San Patrick och Pronovias klänningar. Inte de billigaste märkena men jösses så bra de sitter! Fick mycket bättre stöd i dem utan bh än vad jag i vanliga fall har med. Och eftersom klänningen måttanpassas efter just din kropp så tror jag nog att de kan hålla upp nästan vad som helst.

Våga prova!

• Lindahl

Ska inte heller ha axelbandslös...finns bilder i mitt galleri på min klänning som jag beställt....

• Sofaja
    Augustilyckan skrev 2010-10-29 23:00:39 följande:
    Hej, ny på tråden!Jag har inte ens börjat att pröva klänningar ännu, bara kollat lite modeller på nätet! Jag tycker att axelbandslösa klänningar är jättefina, problemet är bara att jag har liten byst (A, liten B) och axelbandslösa toppar brukar verkligen inte sitta kvar! Därför tror jag inte att modellen är ett altenativ, jag har tittat på en del halterneckklänningar från Lilly, dem gillar jag, men måste kolla runt mycket mer och framförallt ut och prova! Några bra tips på affärer i Sthlms området, någon som har en favoritbutik?
    Vet du...jag trodde inte heller jag kunde ha det!  (har liten byst,  A eller liten B) men har nu köpt en axelbandslös. Den sitter uppe jättebra :) inga problem!! Prova prova det syr in/ut efter dina mått så våga :) Den jag har köpt finns i mitt galleri.
  • uppochhoppa
    Augustilyckan skrev 2010-10-29 23:00:39 följande:
    Hej, ny på tråden!Jag har inte ens börjat att pröva klänningar ännu, bara kollat lite modeller på nätet! Jag tycker att axelbandslösa klänningar är jättefina, problemet är bara att jag har liten byst (A, liten B) och axelbandslösa toppar brukar verkligen inte sitta kvar! Därför tror jag inte att modellen är ett altenativ, jag har tittat på en del halterneckklänningar från Lilly, dem gillar jag, men måste kolla runt mycket mer och framförallt ut och prova! Några bra tips på affärer i Sthlms området, någon som har en favoritbutik?
    Tipsar om freebra jag med, de är SUUUUUPER! ta en större storlek än du normalt har i bh ( jag har b och äger freebra i c) då omsluter den större delen av bröstet och fyller ut. De är kanon, verkligen!
Svar på tråden Ni som valt bort axelbandslösa klänningar!