• HilleD

    Era snuskigaste historier (ej S.e.x)

    Jag har en enorm råttskräck. Är även livrädd för kackerlackor. Trots dessa fobier (eller kanske pga dem) gillar jag att läsa och ta reda på fakta om dessa sattyg.

    Häromdagen berättade sopgubbarna att de hade hittat en stor död råtta i vårt soprum (sambon som var med när detta skedde gick in för att titta medan jag gick raka vägen till jobbet utan att ens säga hej då till killen). Vi bor vägg i vägg med soprummet och sopgubbarna berättade att de hade hört om folk som fått råttor i lägenheten när detta inträffat!!!!!

    Bhääää! Nu hörde jag råttor skrika/pipa på gården... Trots att jag är så rädd har dessa djur gjort att jag har fått någon sorts dragning till att titta och läsa...
    En gång när jag satt och kissade i Thailand ( var där helt ensam dessutom) kittlade en kackerlacka mig på skinkan. Dessutom har jag ett antal andra historier med dessa djur, fick med en hem...

    Kan inte ni berätta om era vidriga djurhistorier?? Kram

  • Svar på tråden Era snuskigaste historier (ej S.e.x)
  • Medea

    Marian, du glömde berätta att pälsängrarna "ömsar skinn" eller nåt så man kan se spår av dem överallt i form av gamla randiga skinnskal. YUKKK
    Ofta äter de upp ens dyraste kläder och struntar i de billiga. Tror att pälsängrar är vanligast i gamla lägenheter.

    Vilka andra former än larvform finns det?

  • kitkat

    Harkrank är samma sak som pappa långben. Det kallas de i alla fall bland de jag känner.

  • marian

    Medea: Jupp, de där skalen är riktigt vidriga. Grejen är ju att de är naturens dammsugare, så i sitt naturliga habitat äter de fjädrar och pälsrester och sådant. Så de angriper helst inte bomullströjor, men sätter gärna i sig angoratoppen... Mina sidenkläder t. ex. kan lugnt hänga i garderoben, men när jag var lyckligt omedveten om dem och hade en tunn, finstickad undertröja i ylle liggande såg den ut som spindelväv nästa gång jag plockade fram den.

    Jag brukar spruta mina garderober med radar med jämna mellanrum numera, nu hittar jag ängrarna mest under sängen. (blääääck)

  • Maria A

    Jag bodde i ett gammalt ruckel en period och när jag skulle bjuda på tårta så tog jag bara fram högen med assietter och ställde fram. Efteråt såg jag att de var fulla med pälsängerskal. PANIK, jag ringde till hyresväden och krävde att Anticimex skulle komma och sanera, han tyckte att det var helt normalt med sånt i gamla lägenheter men jag kan ju lova att jag började ha alla torrvaror i glasburkar efter det.

    Sedan jag flyttat skulle de byta köksventilationen och då rasade det ut fullt med pälsängrar. Gissa om jag är glad att jag hade flyttat då.

    Annars är det absolut äckligaste jag varit med om ett rum i Malasia som var helt fullt med kackerlackor. Det var hundratals på golvet på toaletten, jag vägrade gå in utan kissade i en skopa som min dåvarande tömde åt mig, vi hade med ett myggnät som vi stoppade runt bäddmadrassen och låg och skakade och väntade på att det skulle bli morgon. De lät, flög och var inte ett dugg rädda. *ser mig om misstänksamt*

  • Jema

    Någon som har en bild på pälsängrar, då jag inte har en aning om vad det är eller hur dom ser ut?

    Jema

  • Scarlett

    Jag och en kompis skulle övernatta i ett litet vakttorn i Malaysias regnskog för att få syn på vilda djur utanför. Vi år vår medhavda middag och satt sedan och spanade ut, utan att se någonting. Efter ett antal timmar gick vi och lade oss på britsarna. Precis när vi hade slumrat till vaknade jag med ett ryck och tyckte mig ha sett en katt hoppa upp på bordet, men vi avfärdade det rask som paranoia och en dröm. Några sekunder senare hörde vi dock en rejäl duns och var inte så kartiga längre... Vi tände ficklampan och såg den största råtta jag har sett springa över golvet med vår jordnötssmörsburk i sina käftar (en sådan normalstor, av plast). Den reagerade inte ens när vi stampade hårt i golvet för att skrämma den. Under natten gjorde fler storråttor besök till vår matsäckspåse på bordet, och dessutom sprang småråttor omkring på takbjälkarna ovanför våra huvuden. Vi sov inte en blund utan satt och vaktade med ficklampan. Några vilda djur blev det inte, men vi hade alldeles tillräckligt med spänning inne i vårt lilla torn!

  • jessicapessica

    Det snuskigaste minnet jag har är från en bussfärd en helt vanlig onsdagskväll..Lade märke till en kille som hoppade på hållplatsen efter mig för han såg så vit/grön ut i huvudet. Han var inte full eller betedde sig märkligt i övrigt men såg inte ut att må sådär riktigt hundra (det härjade maginfluensa-baciller just då)
    Han satte sig snett bakom mig och efter bara en liten stund hör jag konstiga ljud från hans håll, låter som kväljnigar och ulkningar fast något tystare. Tittar inte utan låtsas som om det regnar. Men så låter det som om han (tänk er att ni druckit en alldeles för stor klunk vatten och måste spruta ut/släppa ut lite vatten..det blir ett fräsande/spruttande ljud) "spiller". Vänder mig om och ser hur han sitter alldeles tårögd med sprängfyllda kinder och hur något sipprar genom nungipan..spya!!! Han försöker hålla för med handen men det sipprar ut ändån och en tanta tar upp en servett och ger honom. Han tar tacksamt emot och sitter så...Det värsta är att nu börjar det ju lukta oxå! Men ändå sitter han envist kvar tills han ska hoppa av! Varför undrar jag än idag. Hade jag mått illa hade jag hoppat av på första bästa hållplats och spytt, inte som han suttit med det i kinderna som värsta hamstern.

    Något annat i samma stil berättade en kollega för mig, hon och hennes son var och handlade möbler på Mio när hennes son plötsligt får en illamående-attack och behöver kräkas.. Hon får panik och säger att han måste hålla sig (bara heltäckningsmattor överallt och inga växter eller toa inom synhåll) Han kräker fast spyr liksom aldrig ut det. Han står rådvill och tittar på henne ungefär som "vad ska jag göra" varpå hon svarar reflexmässigt & lite panikartat "Svälj" och han sväljer...

    Nä usch varför började jag skriva om detta..öööhhhh!!!

  • Missy

    jessicapessica - YUCK! Det påminde mig om en vanlig vardagsmorgon när jag skulle på pendeln. Det klev på en kille som såg rätt trött/sjuk ut, men inte full eller så. Rätt som det var så spydde han bara rakt ut. Det var helt vidrigt, jag blev själv illamående efter det.

  • anncaBq

    Också rätt vidrigt - för rätt många år sedan höll en av studentsektionerna en rätt svinig fest på kåren som kallades "hundraköret", dvs. Betala 100 spänn och drick så mycket öl du kan.

    En kompis jobbade under den festen och blev väl med tiden rätt trött på alla aspackade studenter, så när en kille kom fram till honom och hulkade bad han honom "vänta ett ögonblick", knäppte upp killens overall och höll ut den så mycket han kunder, och sa så: "Så! Nu kan du spy". Och det gjorde killen. Guck!

  • Jane

    Åh fy vad äckligt, jag som har spy-fobi! Hoppas jag hinner glömma bort era historier när det är dags att äta lunch!

  • Electric Lady

    När min mamma var ung läkare och hade jour på akuten hade hon maginfluensa men var tvungen att jobba ändå.

    Eller vad det nu var hon hade, inte helt säker.

    Det kom iaf en ny patient, och när hon tog i hand med honom kom en kräkattack och hon böjde sig direkt om och spydde i handfatet!
    Som om hon blev äcklad av honom, ni fattar.

    Mer humoristiskt än äckligt kanske.

  • vågentjejen

    Uuuuuujjjj....!!!!

    Jag har ett par historier att berätta.
    Min kompis och jag firade en sommarvecka i deras pyttelilla sommarstuga ute på en ö då vi var i slutet av tonåren. Vi var de första där den sommaren, så vi fick städa undan vintern. Min kompis städade en låda med engångsbestick och tog en näve av dem i handen och lade dem på bordet. Så tog hon en till - och gallskrek som om hon sett ett lik. Egentligen såg hon flera... För i lådan fanns massor av små döda larver (vet inte vad de var för några).

    När jag var på BB efter att min dotter föddes en dag i maj för ett par år sedan, måste jag stanna närmare en vecka, så vänliga släktingar hämtade en massa frukt till mig då de kom på besök. En morgon vaknade jag att det kittlade på min kind. Jag fäktade bort det och när jag öppnade ögonen var det MASSOR av myror i och runt min säng (de lockades av frukterna på sängbordet). Frukten flyttade plats, men myrorna var envisa och jag blev inte av med dem även om jag fick något slags "myrfällor" på mitt bord... Dessutom bodde en större spindel (3 cm är stor nog i mina ögon!) i toaletten... Jag gick varje gång till en mera avlägsen toalett efter det! Och detta på BB!!!!

  • sejjellle

    Sexdejting på nätet - https://hespac.com/sexdatingse.htm Har träffat många kvinnor och även par via sexdatingsiter men, det är helt klart kvinnornas marknad. Har du som man en profil som tydligt uttrycker att du har något att erbjuda annat än "kåt och vill knulla" i både bra bilder och text så nog hittar de dig. 

Svar på tråden Era snuskigaste historier (ej S.e.x)