Blivande frun N skrev 2010-10-23 18:00:18 följande:
Jag tycker att det är lite skenhedligt och respektlöst att servera fisk så att hon anser att hon inte kan komma, om hon inte står ut med att vara i samma lokal som fisk och därför tackar nej. Speciellt om ni visste om det innan.Som jag fattar det så är det inte bara så att hon bara tycker att det luktar "lite illa" eller inte kan äta den - hon tycker sig inte kunna vara i samma rum och kan tacka nej av den anledningen. Det är ert bröllop och ni serverar vad ni vill - men man kan servera smörgåsbord utan fisk.Jag hade aldrig serverat fisk om jag visste att någon skulle reagera så och om jag inte ville ha någon med hade jag heller inte bjudit denna. Ta en funderare på hur DU hade velat bli behandlad som injuden till bröllop.
Men va?
Skulle vi som inte äter kött (eller dricker alkohol) servera blodig stek med vodka på vårat bröllop om det var det som krävdes för att en (1!) gäst av flera hundra annars inte kan tänka sig att komma?
En vuxen människa, som inte är allergisk.
Nej, skärpning säger jag. Behåll fisken på bordet och låt resten vara hennes problem, inte ert.