prinsessanogrodan skrev 2010-12-25 19:39:51 följande:
Fast det trodde jag nog framgick i mitt tidigare inlägg (inlägg nr 29) att man också FILAR eller skrapar med nagelbandpinne?
Se nedan citat från det inlägget:
"Det är också lätt att man filar lite för mycket (måste måste fila för att bort gelémassan och kanske även skrapa med en nagelbandspinne)"
Kanske är bäst att läsa ordentligt?
Fast å andra sidan skriver du inte att enbart snackar om geleer som kan lösas upp när du skriver
"Du kan också lösa upp och ta bort naglarna hemma. Det finns en sån där lösning att köpa på typ Kicks eller liknande. Dock tar det ganska lång tid att ta bort naglarna själv hemma. Jag vet inte om den lösningen man köper själv är svagare eller om det bara är svårare att göra på sig själv om man inte är van."
Att du sedan lägger till att det är lätt att man filar för mycket innebär inte automatiskt att det framgår att du snackar om geleerna som INTE GÅR att lösa upp....
Kanske bäst att vara noggrann när man förklarar innan någon går på salong för att fixa naglarna o tror att det går att lösa upp...
O ja salongen ska informera om hur det går till osv men det är inte alltid att personen, som trodde det går att lösa upp, sedan har mod nog att säga ifrån när hon väl sitter på plats o egentligen inte vill ha material som måste filas bort.