• zunzilk

röda naglar på den stora dagen...

ja, varför inte? Är hyfsat less på denna franska manikyr som ALLA kör med ....
    Dessutom är rött nagellack mera "jag" än fransk manikyr ( boooring) :D
    Hela vårt bröllop har ett tuffare tema, färgsättningen är vitt och svart, kläder och frisyrer är rockiga.
    Så vad tror ni ?

• Svar på tråden röda naglar på den stora dagen...
  • prinsessanogrodan
    förlovadflicka skrev 2010-12-03 11:44:40 följande:
      Ok. Så det ser konstigt ut om man inte tar bort det på något sätt? :)
    Jo, det ser märkligt ut, speciellt om man tar färg på gelén. Tar man fransk manikyr så syns det inte lika mycket när den egna nageln växer fram (vid nagelbandet) men det syns det gör det. Om man tar fransk manikyr så kan fylla på med ofärgat lack så blir det inte så tydligt och det kan man ju göra om man tar en färgad gelé också men det är svårare att få snyggt tycker jag. jag brukar gå tillbaka till nagelstället och be att dom gör nya naglar eller att dom tar bort det efter 3-4 veckor. Då har jag oftast fyllt på med färgat lack eller ofärgat (om jag gjort fransk manikyr) 1 gång hemma men det är kanske en smaksak hur "känslig" man är för att den egna nageln syns. Gelénaglar (göra naglar på salong öht) är inget som jag unnar mig så ofta men hellre att jag gör det nån enstaka gång om året eller till bröllopet än att köpa lösnaglar och göra själv hemma, jag tycker att det är svårt att få snyggt och jag tycker det gör ont att ta bort dom och det sitter sämre tycker jag.
  • förlovadflicka

prinsessanogrodan skrev 2010-12-03 11:57:36 följande:
    Jo, det ser märkligt ut, speciellt om man tar färg på gelén. Tar man fransk manikyr så syns det inte lika mycket när den egna nageln växer fram (vid nagelbandet) men det syns det gör det. Om man tar fransk manikyr så kan fylla på med ofärgat lack så blir det inte så tydligt och det kan man ju göra om man tar en färgad gelé också men det är svårare att få snyggt tycker jag. jag brukar gå tillbaka till nagelstället och be att dom gör nya naglar eller att dom tar bort det efter 3-4 veckor. Då har jag oftast fyllt på med färgat lack eller ofärgat (om jag gjort fransk manikyr) 1 gång hemma men det är kanske en smaksak hur "känslig" man är för att den egna nageln syns. Gelénaglar (göra naglar på salong öht) är inget som jag unnar mig så ofta men hellre att jag gör det nån enstaka gång om året eller till bröllopet än att köpa lösnaglar och göra själv hemma, jag tycker att det är svårt att få snyggt och jag tycker det gör ont att ta bort dom och det sitter sämre tycker jag.

Ok. Tack för hjälpen, nu har jag lite mer koll! :)

• prinsessanogrodan
    förlovadflicka skrev 2010-12-03 12:13:23 följande:
      Ok. Tack för hjälpen, nu har jag lite mer koll! :)
    Varsågod, kul att kunna hjälpa till
  • Fyrtiotvå

prinsessanogrodan skrev 2010-12-03 11:26:44 följande:
    Efter ett par veckor kommer du se din egen nagel inne vid nagelbandet och då kan du tillbaka till nagelstället och fylla på eller göra nya naglar eller så går du dit och ber att dom tar bort det. Du får då sitta med fingrarna i en lösning som löser upp gelén och så tar dom bort naglarna. Om du vill få bort naglarna så är det egentligen bäst att gå tillbaka så dom som kan det tar bort naglarna. Du kan också lösa upp och ta bort naglarna hemma. Det finns en sån där lösning att köpa på typ Kicks eller liknande. Dock tar det ganska lång tid att ta bort naglarna själv hemma. Jag vet inte om den lösningen man köper själv är svagare eller om det bara är svårare att göra på sig själv om man inte är van. Det är också lätt att man filar lite för mycket (måste måste fila för att bort gelémassan och kanske även skrapa med en nagelbandspinne) om man gör det hemma eller så har det blivit för mig i alla fall och då blir den egna nageln lite för tunn och skör.

Bara som en liten kommentar på löser upp gelén...
    Det är inte alla geléer som går att lösa upp.. De flesta filas bort...
    Gelén jag har går tex inte att lösa upp... Spelar ingen roll vad jag använder på det... Sitter som berget... :D

• Fenixx

klart du ska köra den stilen som är DU, bry dig inte om hur alla andra har det.

vi hade allt precis som vi ville ha, inte vad etiketter och andra brudpar har haft.

• Fyrtiotvå

o just ja...
    Själv hade jag svartröda naglar på mitt bröllop... :)
    Det är grymt snyggt... :D

• zunzilk

röda naglar,skor,och rosor. Klockrent!

• prinsessanogrodan
    Fyrtiotvå skrev 2010-12-03 16:30:16 följande:

Bara som en liten kommentar på löser upp gelén...
    Det är inte alla geléer som går att lösa upp.. De flesta filas bort...
    Gelén jag har går tex inte att lösa upp... Spelar ingen roll vad jag använder på det... Sitter som berget... :D

Fast det trodde jag nog framgick i mitt tidigare inlägg (inlägg nr 29) att man också FILAR eller skrapar med nagelbandpinne?
    Se nedan citat från det inlägget:
    "Det är också lätt att man filar lite för mycket (måste måste fila för att bort gelémassan och kanske även skrapa med en nagelbandspinne)"
    Kanske är bäst att läsa ordentligt?
  • Fyrtiotvå
    prinsessanogrodan skrev 2010-12-25 19:39:51 följande:
    Fast det trodde jag nog framgick i mitt tidigare inlägg (inlägg nr 29) att man också FILAR eller skrapar med nagelbandpinne?
    Se nedan citat från det inlägget:
    "Det är också lätt att man filar lite för mycket (måste måste fila för att bort gelémassan och kanske även skrapa med en nagelbandspinne)"
    Kanske är bäst att läsa ordentligt?
    Fast å andra sidan skriver du inte att enbart snackar om geleer som kan lösas upp när du skriver
    "Du kan också lösa upp och ta bort naglarna hemma. Det finns en sån där lösning att köpa på typ Kicks eller liknande. Dock tar det ganska lång tid att ta bort naglarna själv hemma. Jag vet inte om den lösningen man köper själv är svagare eller om det bara är svårare att göra på sig själv om man inte är van."

Att du sedan lägger till att det är lätt att man filar för mycket innebär inte automatiskt att det framgår att du snackar om geleerna som INTE GÅR att lösa upp....

Kanske bäst att vara noggrann när man förklarar innan någon går på salong för att fixa naglarna o tror att det går att lösa upp...
    O ja salongen ska informera om hur det går till osv men det är inte alltid att personen, som trodde det går att lösa upp, sedan har mod nog att säga ifrån när hon väl sitter på plats o egentligen inte vill ha material som måste filas bort.
  • Emelie 87

Absolut. :D Röda naglar är jättevackert. Jag har det alltid och kommer även att ha det när jag gifter mig.

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden röda naglar på den stora dagen...