• zunzilk

röda naglar på den stora dagen...

ja, varför inte? Är hyfsat less på denna franska manikyr som ALLA kör med ....
    Dessutom är rött nagellack mera "jag" än fransk manikyr ( boooring) :D
    Hela vårt bröllop har ett tuffare tema, färgsättningen är vitt och svart, kläder och frisyrer är rockiga.
    Så vad tror ni ?

• Svar på tråden röda naglar på den stora dagen...
  • Algot 30 juli

Skitsnyggt med röda naglar och röda skor! Go for it!!

• Etheleglin

Om man vanligtvis har stark färg på naglarna tycker jag mycket väl att man kan ha det på bröllopet också.

Jag som däremot aldrig målar naglarna (har skett kanske tre gånger sedan jag var nio ^^) ska bara köra med ett ljust, ljust lack som nästan inte syns. Så att det ser ut som vanligt fast lite blankare.

• Maxiander

Jag tror det blir skitsnyggt! Funderade också på det. Vi hade dock lite mer ljuvt tema och marina färger (vilket gjorde att rött skulle passa bra). Jag valde sedan neutrala naglar (ingen fransk manikyr heller). Det som gjorde att jag valde bort rött var pga av bröllopsbilderna. Händerna syns ofta, man håller i bukett och visar ringar mm och rätt drar åt sig blickarna och jag ville inte att mina händer skulle vara i fokus på bilderna. Lite töntigt kansk men överväg det bara innan du bestämmer dig! Så att du inte ångrar dig! Jag kollade igenom sjukt mycket bröllopsbilder på nätet och jämförde och tyckte att de röda naglarana stal lite mycket från de andra på måga bilder. Lycka till!!

www.maxiander.se

• Silver lining

Ah vilken bra trad!
    Har sjaelv funderat laenge  tycker naglarna aer viktiga och - "French" kaenns ju lite trakigt, vardagligt naestan .  
    Jag taenker mig en  "Rouge noir" a la Chanel till min vita siden klaenning  - skulle se fint ut just till allt annat som aer sa vitt. da blir det liksom lite mer "fashion" och inte sa "romantisk"

Men - Maxiander - Tack for din synpunkt!! - hade inte taenkte pa det daer med naer-bilderna - verkligen nagot att taenka pa!

Dvs, maste man ha naerbilder pa haender? ...). Jag tror vi skippar det, kaenner ibland naer man tittar pa fotografernas sidaor att alla har det och det laett blir lite toentigt....

....eller sa ser jag till att ta upp den moerka vinroda faregn i t ex blommor.....?  - ska klura lite pa det!

• förlovadflicka

Moster Stina skrev 2010-10-22 07:31:54 följande:
    Klart du ska! Blir ju jättehäftigt!Själv använder jag ALDRIG nagellack, men funderar nästan kanske möjligen på att ha lite svagt rosa som passar till rosorna och mig, på den stora dagen. Men jag skall inte ens ha dem långa, eftersom jag är musiker. Skulle kännas SÅ fel!

Åh, jag vet precis hur du känner det... Men liksom, en enda gåg tänker jag unna mig att ha långa naglar på båda händerna! (Har spelat mycket klassisk gitarr fram till nu så har bara haft på en hand!)

• zunzilk

jag kommer köra på röda naglar, de kommer matcha mina röda rosor perfekt. ÄR fortfarande lite ambivalent ang skorna... Vi får se.

• Ajdoo

Jag hade roda naglar (isadoras "winterred') roda lappar och svarta skor! SA jag tycker ju sjalvklart att det blir asnyggt! ;)

• prinsessanogrodan

Jag ska ha röda naglar, dock ganska korta. Ska göra naglar hos en nagelterapeut som gjort mina naglar förut. Naglarna görs i gelé och hon gör dom med ett lager röd gelé och ett ofärgat lager över så färgen försvinner inte, den skavs inte av....det är super! Jag ska göra naglarna ett par dagar innan. man kan förstärka naglarna med gelé dvs man gör som inte längre utan bara finare och då håller ju färgen och man behöver inte vara rädd att sabba manikyren....

• zunzilk

prinsessanogrodan skrev 2010-12-01 15:43:50 följande:
    Jag ska ha röda naglar, dock ganska korta. Ska göra naglar hos en nagelterapeut som gjort mina naglar förut. Naglarna görs i gelé och hon gör dom med ett lager röd gelé och ett ofärgat lager över så färgen försvinner inte, den skavs inte av....det är super! Jag ska göra naglarna ett par dagar innan. man kan förstärka naglarna med gelé dvs man gör som inte längre utan bara finare och då håller ju färgen och man behöver inte vara rädd att sabba manikyren....

fan vad smart! ska kolla upp det där.

• förlovadflicka

prinsessanogrodan skrev 2010-12-01 15:43:50 följande:

Kan inte sånt där, vadå gelé? Kan man få det med fransk manikyr? Hur mkt kostar det? :)

Svar på tråden röda naglar på den stora dagen...