• zunzilk

röda naglar på den stora dagen...

ja, varför inte? Är hyfsat less på denna franska manikyr som ALLA kör med ....
    Dessutom är rött nagellack mera "jag" än fransk manikyr ( boooring) :D
    Hela vårt bröllop har ett tuffare tema, färgsättningen är vitt och svart, kläder och frisyrer är rockiga.
    Så vad tror ni ?

• Svar på tråden röda naglar på den stora dagen...
  • prinsessanogrodan
    förlovadflicka skrev 2010-12-01 21:42:43 följande:
      Kan inte sånt där, vadå gelé? Kan man få det med fransk manikyr? Hur mkt kostar det? :)
    Du kan få fransk manikyr, röda naglar, gröna naglar, du kan få naglar med små stenar eller blommor på eller vad som helst på....gelé finns med alla möjliga färger och dekorationer! Det finns olika material när man ska förstärka och/eller förlänga naglar. Man måste heller inte göra jättelånga klor, jag har gjort ganska korta naglar när jag har fått mina gjorda. Det finns som sagt olika material: gelé, glasfiber och akryl om jag inte minns fel. Jag gillar gelé bäst men det finns nog många olika åsikter om vilket material som är "bäst". Om man googlar på naglar+gelé så ska du se att det finns alla möjliga varianter.
  • prinsessanogrodan

Kostnaden är nog väldigt olika mellan olika ställen och var du bor men jag betalar 495 kr när jag gör mina men bor i en halvstor stad och det stället är inte det flottaste stället i stan, dock det bästa stället

• förlovadflicka

prinsessanogrodan skrev 2010-12-02 11:18:46 följande:
    Kostnaden är nog väldigt olika mellan olika ställen och var du bor men jag betalar 495 kr när jag gör mina men bor i en halvstor stad och det stället är inte det flottaste stället i stan, dock det bästa stället

Åh, det är ju inte hyperdyrt :) Bor i halmstad, halvstor stad så kanske ligger däromkring då :)

• Sebastiána
    prinsessanogrodan skrev 2010-12-02 11:18:46 följande:
    Jag har långa egna naglar... så det känns konstigt att lägga på gelé. Det skulle vara för att få en hållbar färg då...
  • prinsessanogrodan
    Sebastiána skrev 2010-12-02 18:05:05 följande:
    Jag har långa egna naglar... så det känns konstigt att lägga på gelé. Det skulle vara för att få en hållbar färg då...
    Om du har egna långa och starka naglar så är det klart att du inte "behöver" gelé men det kan ju annars vara värt det för att få ha fina naglar som inte går av eller skivar sig och för en hållbar manikyr. Man kan ju faktiskt "bara" försträka naglarna med gelé, gelé är inte bara för att förlänga sin naglar....men var och en gör ju som dom vill!
  • förlovadflicka

Men alltså, kan man ta gelé istället för att göra en manikyr med lack så att det håller? :)

• prinsessanogrodan
    förlovadflicka skrev 2010-12-02 18:46:07 följande:
    Men alltså, kan man ta gelé istället för att göra en manikyr med lack så att det håller? :)
    Jovisst, man kan göra en förstärkning med gelé (vilken färg man vill) och då håller manikyren och naglarna är fina länge. Gelé är inte bara för att förlänga naglarna. Om man vill få längre naglar än de man har så görs en förlängning och om man inte vill ha långa naglar eller om man redan har egna långa naglar så förstärker man bara sina egna naglar.
  • förlovadflicka

prinsessanogrodan skrev 2010-12-02 18:55:09 följande:
    Jovisst, man kan göra en förstärkning med gelé (vilken färg man vill) och då håller manikyren och naglarna är fina länge. Gelé är inte bara för att förlänga naglarna. Om man vill få längre naglar än de man har så görs en förlängning och om man inte vill ha långa naglar eller om man redan har egna långa naglar så förstärker man bara sina egna naglar.

Ok :) Men lossnar det sen eller växer det bort eller vad händer? Och om man har lösnaglar, gör det ont när de trillar av? Har hört folk som sagt det...

• prinsessanogrodan
    förlovadflicka skrev 2010-12-02 19:31:11 följande:
      Ok :) Men lossnar det sen eller växer det bort eller vad händer? Och om man har lösnaglar, gör det ont när de trillar av? Har hört folk som sagt det...
    Efter ett par veckor kommer du se din egen nagel inne vid nagelbandet och då kan du tillbaka till nagelstället och fylla på eller göra nya naglar eller så går du dit och ber att dom tar bort det. Du får då sitta med fingrarna i en lösning som löser upp gelén och så tar dom bort naglarna. Om du vill få bort naglarna så är det egentligen bäst att gå tillbaka så dom som kan det tar bort naglarna.

Du kan också lösa upp och ta bort naglarna hemma. Det finns en sån där lösning att köpa på typ Kicks eller liknande. Dock tar det ganska lång tid att ta bort naglarna själv hemma. Jag vet inte om den lösningen man köper själv är svagare eller om det bara är svårare att göra på sig själv om man inte är van. Det är också lätt att man filar lite för mycket (måste måste fila för att bort gelémassan och kanske även skrapa med en nagelbandspinne) om man gör det hemma eller så har det blivit för mig i alla fall och då blir den egna nageln lite för tunn och skör.

• förlovadflicka

prinsessanogrodan skrev 2010-12-03 11:26:44 följande:
    Efter ett par veckor kommer du se din egen nagel inne vid nagelbandet och då kan du tillbaka till nagelstället och fylla på eller göra nya naglar eller så går du dit och ber att dom tar bort det. Du får då sitta med fingrarna i en lösning som löser upp gelén och så tar dom bort naglarna. Om du vill få bort naglarna så är det egentligen bäst att gå tillbaka så dom som kan det tar bort naglarna. Du kan också lösa upp och ta bort naglarna hemma. Det finns en sån där lösning att köpa på typ Kicks eller liknande. Dock tar det ganska lång tid att ta bort naglarna själv hemma. Jag vet inte om den lösningen man köper själv är svagare eller om det bara är svårare att göra på sig själv om man inte är van. Det är också lätt att man filar lite för mycket (måste måste fila för att bort gelémassan och kanske även skrapa med en nagelbandspinne) om man gör det hemma eller så har det blivit för mig i alla fall och då blir den egna nageln lite för tunn och skör.

Ok. Så det ser konstigt ut om man inte tar bort det på något sätt? :)

Svar på tråden röda naglar på den stora dagen...