• lovvydovvy

Ska vi byta med varandra?

Såg att denna tråden med en superbra idé hade blivit för gammal så startar upp den igen.

Idén är att erbjuda sina tjänster i utbyte för hjälp med något man själv behöver till bröllopet.

Detta är listan som var aktuell när tråden lades ner, bara att kopiera och lägga till sig själv i slutet :)

NiVi - Uppsala med omnejd - tårtor, cupcakes - Florist, make up,frisör,fotograf,solist, serveringshjälp vid buffé

Bellson - Uppsala/Malmö? - är dekoratör - söker?

Happypuppy - Göteborg - kock, servitriser - söker florist, tårtmakare, nagelteknolog

Sörön10 - Uppsala/Sthlm - musikkontakter - Söker lite oklart just nu, återkommer!

sandralainen- stockholm- servetris-kock- söker florist-tårtmakare

Miu - Trollhättan  - är nagelteknolog - söker florist, frisör, musiker. Gifter oss 18/6 2011

KatjaB jag är florist, bor i örebro (gifter oss i strömsholm i juli)

Piiiip - karlstad - söker allt, kan... inga kunskaper på papper; men jag kan laga mat, leda projekt, organisera, strukturera, tidsuppskatta etc. och är trevlig och bra på att "ta" folk. Arbetat lite med kundkontakt på fester. Skulle lätt kunna vara kökshandräckning under ett bröllop, ställa iordning, hjälpa till att servera brudskål, städa, hålla i trådar och rycka in där det behövs, etc. 

Planeringsdax - Göteborg - bakar speciella tårtor efter tycke och smak tex bröllopstårtor barntårtor mm söker serveringsperonal hmm det är säkert mer men återkommer om detta :)

thebe uddevalla gifter oss 4 september
    kan servera, baren ingen utbildning men jobbat med det inom ett par år.
    söker någon som kan göra franskmanekyr, underhållning, servering till buffè, "barnpassning" till ca 11 barn. kommer finnas wii, filmer m.m. ålder kommer vara från ca 2år till 15år

ollasulrika - skepplanda - är kock - söker fotograf , sminkös , nagelteknolog )gifter oss 24 juli

Lovvydovvy- vi gifter oss 3 sep 2011 i Göteborg- söker: serveringshjälp, kock, bartender, underhållning. Jag kan baka vackra gräddtårtor (tvåa i Arlas tävling Nationaldagstårtan), servera och blanda drinkar (ingen utbildning)

VB blivande VD - Karlstad - har som hobby att göra tårtor - söker någon som kan hjälpa till med servering av buffe, fylla poå karaffer, lättare städning mm 

• Svar på tråden Ska vi byta med varandra?
  • Sarkastisk ljubicica
    11juni2011 skrev 2011-02-11 12:11:46 följande:
    Hej,
    Vet inte riktigt hur detta funkar men,
    Vi gifter oss den 11 juni 2011, 4 mil norr om GBG (Stenungsund). Jag är svensk, min man är chilenare, därför kommer det en del spansktalande barn på vårt bröllop.

Vi behöver hjälp med:
    Lite koll på barnen (dom äter middag med oss vuxna men efter så kommer det finnas ett barnrum med tv/video/spel mm.)
    Värma mat till buffen, skära upp sallad osv.
    Duka fram buffen
    Duka bort smutsiga tallrikar
    Diska det värsta
    Ställa fram tårtan
    Fylla på drickor i baren (kommer vara självservering)

Kan hjälpa till med:
    Allt inom resturang/servering (är utbildad och har arbetserfarenhet)
    Bar
    Städning
    Göra tårta
    Duka/ dekorera

Intresserad?
    Hej.
    Jag hjälper gärna till på ert bröllop. Jag kan hjälpa till med det buffen, dukningen, diskningen, tårtan m.m. Jag skulle behöva hjälp med samma saker. Vi gifter oss i Kinna 14 maj 2011.
    Amela
  • Chicita

Borlängebröllop

Kan fixa tårtor (amatör, men lite bilder finns att få se) Jag står för jobbet, du står för ingredienserna :) 
    Servering/ bar
    mm

Behöver hjälp med
    Barnpassning efter middagen (typ bara hålla koll på barnen, finns eget rum för dom)
    Städning (på natten, lokalen ska lämnas över kl 8 på morgonen till dopfika) 

• lovvydovvy

Funderar på om vi borde organisera om denna tråd och kanske starta en för varje område istället, vad säger ni andra? Tänker att det blir enklare att kommunicera och se vilka man kan byta med då.

• Gopplan
    LOMARE skrev 2010-10-25 12:10:05 följande:

Gifter oss 11/11- 11 i Märsta utanför Stockholm

Önskar hjälp med: Hjälp med hår/smink och framtagning av buffe innan vi anländer från kyrkan, samt avplockning av buffe och lite disk.  Inget svårare arbete, bara lite ordning och reda...

Kan hjälpa till med: Allt kring mat, städning och barnpassning, har jobbat i förskola ca 20 år så jag har stor vana att handskas med andras barn i olika "former"...

MVH Malin

Magiskt datum Vi gifter oss i Vallentuna den 9 juli och jag kan tänka mig att utbyta ungefär samma tjänster. Plocka fram och bort mat och disk, passa barn mm.
  • Chicita
    lovvydovvy skrev 2011-02-12 18:17:10 följande:
    Funderar på om vi borde organisera om denna tråd och kanske starta en för varje område istället, vad säger ni andra? Tänker att det blir enklare att kommunicera och se vilka man kan byta med då.
    Låter väl rätt smart :) 

Typ en för Dalarna
    En för Värmland osv...
    Kanske separata för storstäderna? 
  • lovvydovvy
    Chicita skrev 2011-02-12 18:23:31 följande:

Typ en för Dalarna
    En för Värmland osv...
    Kanske
    Chicita skrev 2011-02-12 18:23:31 följande:

Typ en för Dalarna
    En för Värmland osv...
    Kanske separata för storstäderna? 
    separata för storstäderna?
  • Bröllop201187

Jag skulle behöva hjälp med franskmanikyr.
    En som står i baren.
    Och hjälper till att plocka gram maten och plocka tallrikar...

Jag kan hjälpa till med allt.....

Bor i Härnösandskommun.

• Tinzi
    11juni2011 skrev 2011-02-11 12:11:46 följande:
    Hej,
    Vet inte riktigt hur detta funkar men,
    Vi gifter oss den 11 juni 2011, 4 mil norr om GBG (Stenungsund). Jag är svensk, min man är chilenare, därför kommer det en del spansktalande barn på vårt bröllop.

Vi behöver hjälp med:
    Lite koll på barnen (dom äter middag med oss vuxna men efter så kommer det finnas ett barnrum med tv/video/spel mm.)
    Värma mat till buffen, skära upp sallad osv.
    Duka fram buffen
    Duka bort smutsiga tallrikar
    Diska det värsta
    Ställa fram tårtan
    Fylla på drickor i baren (kommer vara självservering)

Kan hjälpa till med:
    Allt inom resturang/servering (är utbildad och har arbetserfarenhet)
    Bar
    Städning
    Göra tårta
    Duka/ dekorera

Intresserad?
    Hej hej! Jag hjälper gärna till med ovanstående :)
    Och tar gärna hjälp Maj 2012 sen :)

Du kan väl inboxa mig lite me rinfo om hur jag hittar och om det är ngt spec. jag skall tänka på som tex. min klädsel mm.

Mvh/Tina 
  • Tinzi
    Sarkastisk ljubicica skrev 2011-02-11 11:59:02 följande:
    Hej.
    Jag finns det någon i GBG-, Borås-trakten som kan hjälpa oss under vårt bröllop?
    Vi behöver hjälp främst med buffen; att ta fram mat, duka undan m.m. och med vstädning efteråt.
    Någon som kan hjälpa till?
    Längre upp på sidan har jag skrivit vad jag kan hjälpa till med på ert bröllop.

Kram
    Hej hej! Jag kan säkert hjälpa till, när gifter ni er?
  • Tinzi
    Sarkastisk ljubicica skrev 2010-10-26 21:14:32 följande:

Hej.
    Vi gifter oss den 14 maj i Kinna (3 mil väster om Borås) och skulle behöva lite hjälp med några saker:
    - brudbuketten och lite blomsterarrangemang
    - tårtan (helst en amerikansk variant)
    - servering (bl.a. se till att mat finns på bordet (vi ska ha buffe), ta bort tomma fat,  ta bort tomma flaskor från borden och fylla på med nya)

Jag kan hjälpa till med:
    - dukning
    - enklare servering (ta fram mat, plocka undan mat,lägga upp mat, servera mat m.m.)
    - barnpassning (älskar barn och har god hand med dem)
    - diska
    - städa
    - vara alltiallo före, under och efter festen
    - bakar goda småkakor (muffins m.m.)
    - kan vara chaufför (har B-körkort och är nykterist)

Jag kan hjälpa till i Varberg-, Göterborg-, Borås- och Jönköpingsområdet,
    Om du ska gifta dig innan den 1 juni 2011 kan jag även hjälpa till i Linköping- och Norrköpingsområdet.

Ni når mig på mail: slatkisi@hotmail.com">slatkisi@hotmail.com

Nu såg jag,

Jag kan hjälpa till m. servering och allt som där hör till.

Mvh/Tina
Svar på tråden Ska vi byta med varandra?