• lovvydovvy

Ska vi byta med varandra?

Såg att denna tråden med en superbra idé hade blivit för gammal så startar upp den igen.

Idén är att erbjuda sina tjänster i utbyte för hjälp med något man själv behöver till bröllopet.

Detta är listan som var aktuell när tråden lades ner, bara att kopiera och lägga till sig själv i slutet :)

NiVi - Uppsala med omnejd - tårtor, cupcakes - Florist, make up,frisör,fotograf,solist, serveringshjälp vid buffé

Bellson - Uppsala/Malmö? - är dekoratör - söker?

Happypuppy - Göteborg - kock, servitriser - söker florist, tårtmakare, nagelteknolog

Sörön10 - Uppsala/Sthlm - musikkontakter - Söker lite oklart just nu, återkommer!

sandralainen- stockholm- servetris-kock- söker florist-tårtmakare

Miu - Trollhättan  - är nagelteknolog - söker florist, frisör, musiker. Gifter oss 18/6 2011

KatjaB jag är florist, bor i örebro (gifter oss i strömsholm i juli)

Piiiip - karlstad - söker allt, kan... inga kunskaper på papper; men jag kan laga mat, leda projekt, organisera, strukturera, tidsuppskatta etc. och är trevlig och bra på att "ta" folk. Arbetat lite med kundkontakt på fester. Skulle lätt kunna vara kökshandräckning under ett bröllop, ställa iordning, hjälpa till att servera brudskål, städa, hålla i trådar och rycka in där det behövs, etc. 

Planeringsdax - Göteborg - bakar speciella tårtor efter tycke och smak tex bröllopstårtor barntårtor mm söker serveringsperonal hmm det är säkert mer men återkommer om detta :)

thebe uddevalla gifter oss 4 september
    kan servera, baren ingen utbildning men jobbat med det inom ett par år.
    söker någon som kan göra franskmanekyr, underhållning, servering till buffè, "barnpassning" till ca 11 barn. kommer finnas wii, filmer m.m. ålder kommer vara från ca 2år till 15år

ollasulrika - skepplanda - är kock - söker fotograf , sminkös , nagelteknolog )gifter oss 24 juli

Lovvydovvy- vi gifter oss 3 sep 2011 i Göteborg- söker: serveringshjälp, kock, bartender, underhållning. Jag kan baka vackra gräddtårtor (tvåa i Arlas tävling Nationaldagstårtan), servera och blanda drinkar (ingen utbildning)

VB blivande VD - Karlstad - har som hobby att göra tårtor - söker någon som kan hjälpa till med servering av buffe, fylla poå karaffer, lättare städning mm 

• Svar på tråden Ska vi byta med varandra?
  • Moster Stina

Moster Stina skrev 2010-10-23 07:40:33 följande:
      Det hade ju varit bra om jag också berättade att mitt huvudinstrument på musikhögskolan var TVÄRFLÖJT. Så det spelar jag också, hyfsat bra!Och så skulle jag kanske vilja ha någon som kunde sätta upp hår.

Jag gifter mig i Rimbo, Norrtälje 20 aug 2011. (nära Stockholm, och Uppsala)Jag SÖKER serveringskunnig  (eller villig) personal till mottagning och fest.Kanske någon som kan göra tårta?Själv kan jag musiscera, eftersom jag jobbar som sång- instrumentallärare.Jag spelar gärna fiol, om det t ex behövs folkmusik, eller annat.Jag sjunger hyfsat bra, (mer "vackert" än rockigt, tänk Åt Helene Sjöholmhållet, eller Sissel Kirkeby) och är van vid soloframträdanden. (Ska försöka lägga upp mig på nätet.) Och jag spelar piano.

Jag passar förresten gärna barn också! Jobbar med barn, och har en drös med syskonbarn jag brukar få passa. 

• liiine89

Var: Utanför Ängelholm

När: 11 december 2010

Ha hjälp med: Ordning och reda vid maten, se till så där inte är några tomma skålar osv. Plocka undan skräp och hålla det rent och fint under hela kvällen. Festen börjar någon gång efter 17.00 för vigseln är kl 16.00. Så den som hjälper mig kan vara i lokalen tidigare och kan förbereda innan gästerna kommer.

Jag kan erbjuda: Samma sak, väldigt noggrann och duktig. Om det är något speciellt ni undrar eller om ni vill fråga om jag kan göra något på erat bröllop så kontakta mig. Min hotmail är carolinenilson_89@hotmail.com ..

MVH Caroline

• LOMARE

Gifter oss 11/11- 11 i Märsta utanför Stockholm

Önskar hjälp med: Hjälp med hår/smink och framtagning av buffe innan vi anländer från kyrkan, samt avplockning av buffe och lite disk.  Inget svårare arbete, bara lite ordning och reda...

Kan hjälpa till med: Allt kring mat, städning och barnpassning, har jobbat i förskola ca 20 år så jag har stor vana att handskas med andras barn i olika "former"...

MVH Malin

• Sarkastisk ljubicica

Hej.
    Vi gifter oss den 14 maj i Kinna (3 mil väster om Borås) och skulle behöva lite hjälp med några saker:
    - brudbuketten och lite blomsterarrangemang
    - tårtan (helst en amerikansk variant)
    - servering (bl.a. se till att mat finns på bordet (vi ska ha buffe), ta bort tomma fat,  ta bort tomma flaskor från borden och fylla på med nya)

Jag kan hjälpa till med:
    - dukning
    - enklare servering (ta fram mat, plocka undan mat,lägga upp mat, servera mat m.m.)
    - barnpassning (älskar barn och har god hand med dem)
    - diska
    - städa
    - vara alltiallo före, under och efter festen
    - bakar goda småkakor (muffins m.m.)
    - kan vara chaufför (har B-körkort och är nykterist)

Jag kan hjälpa till i Varberg-, Göterborg-, Borås- och Jönköpingsområdet,
    Om du ska gifta dig innan den 1 juni 2011 kan jag även hjälpa till i Linköping- och Norrköpingsområdet.

Ni når mig på mail: slatkisi@hotmail.com

• Farmall

Finns det någon att byta med i Mariestadstrakten? Jag kan tänka mig kanske 10mil omkrets om du kan.

• du och jag 2011

"Farmall" - vad vill du ha hjälp med och vad kan du hjälpa till med? Jag gifter mig inte så långt från Mariestad.

• Moster Stina

Ville bara puffa på denna tråd lite!

• Needlecushion

Finns i örebro och behöver hjälp i örebro

Jag kan erbjuda hjälp med inbjudningskort, tackkort osv, även dukning, barnpassning mm kommer inte på ngt just nu men fråga om ni har en tanke på ngt ni beh hjälp med.

Sj beh jag hjälp med håruppsättning, smink och en fotograf

• Tinzi
    Sarkastisk ljubicica skrev 2010-10-26 21:14:32 följande:

Hej.
    Vi gifter oss den 14 maj i Kinna (3 mil väster om Borås) och skulle behöva lite hjälp med några saker:
    - brudbuketten och lite blomsterarrangemang
    - tårtan (helst en amerikansk variant)
    - servering (bl.a. se till att mat finns på bordet (vi ska ha buffe), ta bort tomma fat,  ta bort tomma flaskor från borden och fylla på med nya)

Jag kan hjälpa till med:
    - dukning
    - enklare servering (ta fram mat, plocka undan mat,lägga upp mat, servera mat m.m.)
    - barnpassning (älskar barn och har god hand med dem)
    - diska
    - städa
    - vara alltiallo före, under och efter festen
    - bakar goda småkakor (muffins m.m.)
    - kan vara chaufför (har B-körkort och är nykterist)

Jag kan hjälpa till i Varberg-, Göterborg-, Borås- och Jönköpingsområdet,
    Om du ska gifta dig innan den 1 juni 2011 kan jag även hjälpa till i Linköping- och Norrköpingsområdet.

Ni når mig på mail: slatkisi@hotmail.com">slatkisi@hotmail.com

Har mailat dig nu :)
  • Tinzi

Jag gifter mig i Maj 2012 i Bollebygd. (Nära Borås)

Vill ha hjälp med:

Se till så att Buffén har allt framme, ser fräsch ut, plocka bort tomflaskor på borden och fylla på med nya, samt
    slänga in tallrikar i diskmaskinen efteråt, plocka bort buffén , ställa fram tårtan. (eller något av detta)

Fotointresserad för fotografering under vigseln och utomhusbilder.

Svensk & spansk talande barnvakt åt 4-6 barn. (under middagen 2 timmar)

Kan hjälpa till med:

Laga mat till Buffé/ha hand om buffébordet/plocka fram mm
    Passa barn (kan spanska  & är barnskötare)
    Diska, städa,  plocka mm mm

Kan även hjälpa till i Göteborgsområdet m. omnejd, samt alla orter mellan Borås & Göteborg.

Svar på tråden Ska vi byta med varandra?