• lovvydovvy

Ska vi byta med varandra?

Såg att denna tråden med en superbra idé hade blivit för gammal så startar upp den igen.

Idén är att erbjuda sina tjänster i utbyte för hjälp med något man själv behöver till bröllopet.

Detta är listan som var aktuell när tråden lades ner, bara att kopiera och lägga till sig själv i slutet :)

NiVi - Uppsala med omnejd - tårtor, cupcakes - Florist, make up,frisör,fotograf,solist, serveringshjälp vid buffé

Bellson - Uppsala/Malmö? - är dekoratör - söker?

Happypuppy - Göteborg - kock, servitriser - söker florist, tårtmakare, nagelteknolog

Sörön10 - Uppsala/Sthlm - musikkontakter - Söker lite oklart just nu, återkommer!

sandralainen- stockholm- servetris-kock- söker florist-tårtmakare

Miu - Trollhättan  - är nagelteknolog - söker florist, frisör, musiker. Gifter oss 18/6 2011

KatjaB jag är florist, bor i örebro (gifter oss i strömsholm i juli)

Piiiip - karlstad - söker allt, kan... inga kunskaper på papper; men jag kan laga mat, leda projekt, organisera, strukturera, tidsuppskatta etc. och är trevlig och bra på att "ta" folk. Arbetat lite med kundkontakt på fester. Skulle lätt kunna vara kökshandräckning under ett bröllop, ställa iordning, hjälpa till att servera brudskål, städa, hålla i trådar och rycka in där det behövs, etc. 

Planeringsdax - Göteborg - bakar speciella tårtor efter tycke och smak tex bröllopstårtor barntårtor mm söker serveringsperonal hmm det är säkert mer men återkommer om detta :)

thebe uddevalla gifter oss 4 september
    kan servera, baren ingen utbildning men jobbat med det inom ett par år.
    söker någon som kan göra franskmanekyr, underhållning, servering till buffè, "barnpassning" till ca 11 barn. kommer finnas wii, filmer m.m. ålder kommer vara från ca 2år till 15år

ollasulrika - skepplanda - är kock - söker fotograf , sminkös , nagelteknolog )gifter oss 24 juli

Lovvydovvy- vi gifter oss 3 sep 2011 i Göteborg- söker: serveringshjälp, kock, bartender, underhållning. Jag kan baka vackra gräddtårtor (tvåa i Arlas tävling Nationaldagstårtan), servera och blanda drinkar (ingen utbildning)

VB blivande VD - Karlstad - har som hobby att göra tårtor - söker någon som kan hjälpa till med servering av buffe, fylla poå karaffer, lättare städning mm 

• Svar på tråden Ska vi byta med varandra?
  • LOMARE

Puffar lite, ingen i Stockholms området som vill byta tjänster???

• Cantaton
    LOMARE skrev 2011-01-19 19:47:04 följande:
    Söker du något speciellt? Och vad kan du erbjuda?
  • Cantaton
    LOMARE skrev 2011-01-19 19:47:04 följande:
    Ah, såg nu att du skrivit högre upp.
  • moonlightgirl

Finns det någon i Västervikstrakten som kan tänka sig att byta tjänster med mig??
    Jag har 7 mil till Västervik, 11 mil till Linköping och 10 mil till Norrköping.

• Sarkastisk ljubicica

Hej.
    Jag finns det någon i GBG-, Borås-trakten som kan hjälpa oss under vårt bröllop?
    Vi behöver hjälp främst med buffen; att ta fram mat, duka undan m.m. och med vstädning efteråt.
    Någon som kan hjälpa till?
    Längre upp på sidan har jag skrivit vad jag kan hjälpa till med på ert bröllop.

Kram

• 11juni2011
    Tinzi skrev 2011-01-15 00:30:30 följande:
    Jag gifter mig i Maj 2012 i Bollebygd. (Nära Borås)

Vill ha hjälp med:

Se till så att Buffén har allt framme, ser fräsch ut, plocka bort tomflaskor på borden och fylla på med nya, samt
    slänga in tallrikar i diskmaskinen efteråt, plocka bort buffén , ställa fram tårtan. (eller något av detta)

Fotointresserad för fotografering under vigseln och utomhusbilder.

Svensk & spansk talande barnvakt åt 4-6 barn. (under middagen 2 timmar)

Kan hjälpa till med:

Laga mat till Buffé/ha hand om buffébordet/plocka fram mm
    Passa barn (kan spanska  & är barnskötare)
    Diska, städa,  plocka mm mm

Kan även hjälpa till i Göteborgsområdet m. omnejd, samt alla orter mellan Borås & Göteborg.
    Hej,
    Vet inte riktigt hur detta funkar men,
    Vi gifter oss den 11 juni 2011, 4 mil norr om GBG (Stenungsund). Jag är svensk, min man är chilenare, därför kommer det en del spansktalande barn på vårt bröllop.

Vi behöver hjälp med:
    Lite koll på barnen (dom äter middag med oss vuxna men efter så kommer det finnas ett barnrum med tv/video/spel mm.)
    Värma mat till buffen, skära upp sallad osv.
    Duka fram buffen
    Duka bort smutsiga tallrikar
    Diska det värsta
    Ställa fram tårtan
    Fylla på drickor i baren (kommer vara självservering)

Kan hjälpa till med:
    Allt inom resturang/servering (är utbildad och har arbetserfarenhet)
    Bar
    Städning
    Göra tårta
    Duka/ dekorera

Intresserad?
  • Eileme
    Moster Stina skrev 2010-10-22 11:54:56 följande:

Jag gifter mig i Rimbo, Norrtälje 20 aug 2011. (nära Stockholm, och Uppsala)

Jag SÖKER serveringskunnig  (eller villig) personal till mottagning och fest.
    Kanske någon som kan göra tårta?
    Själv kan jag musiscera, eftersom jag jobbar som sång- instrumentallärare.

Jag spelar gärna fiol, om det t ex behövs folkmusik, eller annat.
    Jag sjunger hyfsat bra, (mer "vackert" än rockigt, tänk Åt Helene Sjöholmhållet, eller Sissel Kirkeby) och är van vid soloframträdanden. (Ska försöka lägga upp mig på nätet.) Och jag spelar piano.

Gosch vilken bra tråd!!

Jag har visserligen ingen serveringsvana, men är noggrann och serviceminded.

Är väldigt intresserad av att byta till mig dina fiol och sångkunskaper, vi kanske kan höras :)
  • Moster Stina

Vill puffa på denna fantastiska tråd! Häng på alla brudpar! Tänk vad kul att träffa andra, och kunna hjälpa varandra. Jag kommer i varje fall anstränga mig till det yttersta för de brudpar jag hjälper!

Måste dock uppdatera mig lite...

Vårt bröllop blir 5:e juni 2011, istället!

Själv kan jag musicera, eftersom jag jobbar som sång- instrumentallärare.

Jag sjunger hyfsat bra, (mer "vackert" än rockigt, tänk Åt Helene Sjöholmhållet, eller Sissel Kirkeby) och är van vid soloframträdanden. (Ska försöka lägga upp mig på nätet.) Och jag spelar piano.

• LOMARE
    Moster Stina skrev 2011-02-12 08:48:30 följande:

Vill puffa på denna fantastiska tråd! Häng på alla brudpar! Tänk vad kul att träffa andra, och kunna hjälpa varandra. Jag kommer i varje fall anstränga mig till det yttersta för de brudpar jag hjälper!

Måste dock uppdatera mig lite...

Vårt bröllop blir 5:e juni 2011, istället!

Själv kan jag musicera, eftersom jag jobbar som sång- instrumentallärare.

Visst v

Moster Stina, visst vet du att jag kommer med två och hjälper dig då???
Svar på tråden Ska vi byta med varandra?