Matilda Bäcker skrev 2010-11-09 19:18:18 följande:
Åh vad bra att jag hittade denna tråd! Jag är själv mitt i planeringen och jag och min sambo har diskuterat det här med barn fram och tillbaka och det är svårt alltså! Vi har en barnrik släkt och det blir sjukt mkt folk på festen om alla barn ska få komma. Men att säga att inga barn är välkomna känns lite fel, vi vill gärna ha våra syskonbarn med. Kanske kan man skriva i inbjudan att barnen är välkomna i kyrkan men att vi håller barnfritt på festen, kan man göra så?
Det tycker ja allt att du kan göra!! Det är ju som många andra säger här eran dag!!
Även om era syskonbarn ska vara med så tror o hoppas man att folk har överseende med att det är familje relaterat.. Vi väljer bla att ha ett barnfritt bröllop för att de flesta av våra vänner har barn och de flesta är långväga gäster som kommer att bo på hotell vilket ja tror att kommer relatera att hälften av våra gäster kommer droppa av "tidigare" då barnen behöver nattas!! det är ju våran stora dag och då vill man ju ha sin familj och vänner runt sig! : )