• mmaddee

    De verkar som många är storbystade här så jag frågar, vad har ni för bh kupa?

    Ja vad har ni för storlek på bh. jag tycker det verkar som att många är storbystade här

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden De verkar som många är storbystade här så jag frågar, vad har ni för bh kupa?
  • Verus

    "jag tycker det verkar som att många är storbystade här" Vad komiskt skrivet hihi.

  • mmaddee

     


    Verus skrev 2010-10-18 20:44:57 följande:
    "jag tycker det verkar som att många är storbystade här" Vad komiskt skrivet hihi.

    men jag har läst en del trådar där folk skriver att de har stora bröst

  • Miu

    Denna omröstningen är ju lite missvisande. Jag har storlek 60/F eller 65/E. Stort? Ja. Men kupan är ju samma som en 85/A Litet? Hänger du med på vad jag menar? Kupans siffra blir större ju mindre underband du har på BH:n. Aja, svårt att förklara i skrift


    65/E är samma som:


    70/D


    75/C


    80/B


    85/A osv.

  • mmaddee

     


    Miu skrev 2010-10-18 20:58:54 följande:
    Denna omröstningen är ju lite missvisande. Jag har storlek 60/F eller 65/E. Stort? Ja. Men kupan är ju samma som en 85/A Litet? Hänger du med på vad jag menar? Kupans siffra blir större ju mindre underband du har på BH:n. Aja, svårt att förklara i skrift 65/E är samma som: 70/D 75/C 80/B 85/A osv.

    mm jag vet

  • Aleta

    Det går inte att säga i kupstorlek.


    Är det inte skillnaden mellan måttet under bysten och rakt över bysten som kan säga vad storleken är.


    Och, nyfiken fråga, varför så fixerad vid bröst?


    Stora som små, lika snygga tycker jag. Framförallt de naturella.

  • Verus

    Men det finns nog lika många som har små bröst, men det kanske är de storbystade som funderar hur de ska pressa ner behagen i en klänning

  • mmaddee

     


    Verus skrev 2010-10-18 21:51:10 följande:
    Men det finns nog lika många som har små bröst, men det kanske är de storbystade som funderar hur de ska pressa ner behagen i en klänning

    mm så är de nog

  • darkHorse

    Fast det är väl ganska känt att många kvinnor går runt med fel BH-storlek, dvs. för stor omkrets och för liten kupa? Att D, E och F egentligen är ganska vanligt och att det är bandet runt ryggen och inte axelbanden som ska bära upp bysten. Dessutom ändras ju brösten med åren och bara för att man hade 80B när man var 16 betyder inte att man har det när man är 20.


     


    (En snabb googling ger siffror om att 70-80% har fel BH-storlek, men det är mest blogagr och underklädesbutiker så jag ställer mig något tveksam till de exakta siffrorna. Dock tvekar jag inte över att det kan vara en majoritet av kvinnorna som har fel storlek)

  • Miu
    Aleta skrev 2010-10-18 21:12:00 följande:
    Det går inte att säga i kupstorlek. Är det inte skillnaden mellan måttet under bysten och rakt över bysten som kan säga vad storleken är. Och, nyfiken fråga, varför så fixerad vid bröst? Stora som små, lika snygga tycker jag. Framförallt de naturella.
    Nu blir du motsägelsefull. Varför fixerad vid bröst? stora som små? sen skriver du framförallt de naturella. 

    Vadå? Bröst som bröst. naturella eller inte. Många av dom "naturella"brösten du sett och tyckt ser fina ut har säkert varit fixade. Alla som har sillikon väljer inte stora implantat. 

Svar på tråden De verkar som många är storbystade här så jag frågar, vad har ni för bh kupa?