• mmaddee

De verkar som många är storbystade här så jag frågar, vad har ni för bh kupa?

Ja vad har ni för storlek på bh. jag tycker det verkar som att många är storbystade här

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden De verkar som många är storbystade här så jag frågar, vad har ni för bh kupa?
  • mattiasFästmö

jag har 70D - 70E beroende på vilken affär jag handlar i. Kan oftast inte handla i 'vanliga' affärer som H&M utan får gå till mer inriktade underklädes butiker. Fast jag är inte ett sånt stort fan av BH:ar i övrigt och går oftast utan. Och NEJ jag är inte opererad

• Vi2alltid

Sebastiána skrev 2010-10-19 07:54:11 följande:
    Det där fattar jag faktiskt inte. Jag går in i en butik, tar några BH:ar och provar och den som sitter bra köper jag. Man köper väl inte en BH som sitter fel för att man tror att den är rätt eller? Om storlek 36 sitter perfekt för mig när jag provar byxor, varför skulle jag då istället gå till kassan med storlek 34?

Det är skitvanligt! Min kompis jobbar i en BH-butik och hon säger att typ varannan till var tredje kvinna går runt med fel storlek. Jag provade oxå BH:ar som kändes jättebra, så jag trodde förstås att det var rätt storlek, (men hade komplex för mina små bröst.) Sen när jag fick prova rätt storlek OJOJ vilken skillnad :D

• Emblas Mamma
    Vi2alltid skrev 2010-10-19 22:08:32 följande:
      Det är skitvanligt! Min kompis jobbar i en BH-butik och hon säger att typ varannan till var tredje kvinna går runt med fel storlek. Jag provade oxå BH:ar som kändes jättebra, så jag trodde förstås att det var rätt storlek, (men hade komplex för mina små bröst.) Sen när jag fick prova rätt storlek OJOJ vilken skillnad :D
    åååh vad pinsamt:)
    Är det verkligen så att dom kollar i butiken vilken storlek man bär runt på och sen tittar menande på brösten i smyg och hånler över att man solklart har fel storlek? :) haha.. 

har tänkt på det många gånger, för ibland så passar jag i B och ibland i C beroende på var jag köper BH hän. Därför går jag alltid runt på två storlekar. Har alltid kännt det som om personalen kikar i smyg på vad man har för bh och kanske tänker lite småelakt i smyg att "herregud den där är alltför stor för dina små toppar" ;)

haha.. bara jag som är lite paranoid klart, men har faktiskt kännt så ibland ;)

• Sebastiána
    Miu skrev 2010-10-18 20:58:54 följande:
    Denna omröstningen är ju lite missvisande. Jag har storlek 60/F eller 65/E. Stort? Ja. Men kupan är ju samma som en 85/A Litet? Hänger du med på vad jag menar? Kupans siffra blir större ju mindre underband du har på BH:n. Aja, svårt att förklara i skrift 65/E är samma som: 70/D 75/C 80/B 85/A osv.
    Då kan du ju alltså lika gärna köpa en BH i storlek 80B.
  • mattiasFästmö

Sebastiána skrev 2010-10-20 08:18:30 följande:
    Då kan du ju alltså lika gärna köpa en BH i storlek 80B.

Alltså saken är ju den att min svärmor som också har D-kupa, men hon har typ 85 kanske runt om. och jag har 70. Anledningen till att hennes bhar är större än mina i kupan är ju för att hon har bredare rygg, alltså har hom 'mer' tuttar. det är ju inte så att hon har två gelehallon som sticker ut i D-storlek., utan dom är ju fördelade över hennes bredare bröstkorg, alltså har hon bredare tuttar än mig, och därför blir det ju mer, även om vi har samma storlek på höjden så att säga. Så därför blir ju 85D och 70D ganska olika storlekar då hennes tuttar garanterat skulle svämma över i min BH medans mina skulle drunkna i hennes, då vi har olika breda tuttar och därför olika mycket mängd tuttar om du förstår hur jag tänker? Känner mig lite morgongeggig i huvudet sådär men jag hoppas du förstår vad jag tänker

• Vi2alltid

Emblas Mamma skrev 2010-10-20 07:14:14 följande:
    åååh vad pinsamt:)Är det verkligen så att dom kollar i butiken vilken storlek man bär runt på och sen tittar menande på brösten i smyg och hånler över att man solklart har fel storlek? :) haha..    har tänkt på det många gånger, för ibland så passar jag i B och ibland i C beroende på var jag köper BH hän. Därför går jag alltid runt på två storlekar. Har alltid kännt det som om personalen kikar i smyg på vad man har för bh och kanske tänker lite småelakt i smyg att "herregud den där är alltför stor för dina små toppar" ;) haha.. bara jag som är lite paranoid klart, men har faktiskt kännt så ibland ;)

nja, det är snarare så att de flesta kvinnor har för LITEN storlek. 
    De frågar helt enkelt vilken storlek du har, så kanske de säger "80A" Då brukar personalen fråga om de får mäta så att det verkligen blir rätt. I mitt fall sa min kompis "Jag tror du har större bröst" Och hämtade en större kupa men mindre omkrets och jag blev ju skitglad! Det roliga var att tjejen i hytten bredvid var med om exakt samma sak så vi tjoade högt framför spegeln "TJOOHO vad stora bröst jag har" haha.

Kanske värre för de som har komplex för stora bröst men där verkar tjejer ha bättre koll på sin storlek. Jag tror grejen är, det var iaf så i mitt fall, att du nästan har hjärntvättat dig själv med att du har så små bröst så då ska du den minsta storleken typ. Men storleken i kupan har ju inte direkt med att göra hur mycket plattbröstad du är utan omkretsen på bröstet.

• Emblas Mamma
    Vi2alltid skrev 2010-10-20 18:44:00 följande:
      nja, det är snarare så att de flesta kvinnor har för LITEN storlek. De frågar helt enkelt vilken storlek du har, så kanske de säger "80A" Då brukar personalen fråga om de får mäta så att det verkligen blir rätt. I mitt fall sa min kompis "Jag tror du har större bröst" Och hämtade en större kupa men mindre omkrets och jag blev ju skitglad! Det roliga var att tjejen i hytten bredvid var med om exakt samma sak så vi tjoade högt framför spegeln "TJOOHO vad stora bröst jag har" haha. Kanske värre för de som har komplex för stora bröst men där verkar tjejer ha bättre koll på sin storlek. Jag tror grejen är, det var iaf så i mitt fall, att du nästan har hjärntvättat dig själv med att du har så små bröst så då ska du den minsta storleken typ. Men storleken i kupan har ju inte direkt med att göra hur mycket plattbröstad du är utan omkretsen på bröstet.
    haha nej det är inte så att jag hjärntvättat mig med att ha små bröst,

som sagt., jag tycker jag har stora bröst mot min kropp :)

Men tycker ändå det är läskigt att köpa BH om dom kollar in en, men det gör dom kanske inte, bara jag som tycker det ibland.. jag är lite misstänksam av mig :P

Men visst kan jag tänka mig att det är jobbigare att ha stora bröst än små.. men vi är fina hur vi än ser ut :)

Jag skulle kunna tänka att operera brösten efter alla mina barn, men bara om dom hänger mycket. Då hade jag kunnat tänka mig att lyfta upp dom och fylla dom så att dom blev fasta och fina igen :) Men inte för att få en jättestorlek, nej absolut inte :)

• Vi2alltid

Emblas Mamma skrev 2010-10-20 18:52:02 följande:
    haha nej det är inte så att jag hjärntvättat mig med att ha små bröst, som sagt., jag tycker jag har stora bröst mot min kropp :) Men tycker ändå det är läskigt att köpa BH om dom kollar in en, men det gör dom kanske inte, bara jag som tycker det ibland.. jag är lite misstänksam av mig :P   Men visst kan jag tänka mig att det är jobbigare att ha stora bröst än små.. men vi är fina hur vi än ser ut :) Jag skulle kunna tänka att operera brösten efter alla mina barn, men bara om dom hänger mycket. Då hade jag kunnat tänka mig att lyfta upp dom och fylla dom så att dom blev fasta och fina igen :) Men inte för att få en jättestorlek, nej absolut inte :)

Jag tror verkligen inte att de kolla in en! Inte de som är seriösa i alla fall. De som gör det är nog bra avundsjuka

• Uttan

Ett tips till alla där ute som verkar väldigt förvirrade. Gå till tex Change - De hjälper dig prova ut en bh som sitter som den ska. Jag handlar 90% av mina bh:ar där, delvis för att e och f kupor inte finns någon annan stans typ.

En bra bh känns knappt att man har på sig tycker jag personligen.

• Vi2alltid

Uttan skrev 2010-10-20 18:57:29 följande:
    Ett tips till alla där ute som verkar väldigt förvirrade. Gå till tex Change - De hjälper dig prova ut en bh som sitter som den ska. Jag handlar 90% av mina bh:ar där, delvis för att e och f kupor inte finns någon annan stans typ. En bra bh känns knappt att man har på sig tycker jag personligen.

Jo det var Change som hittade rätt åt mig! Jag handlar aldrig nån annanstans, om inte det är något särskilt som Change inte har..

Svar på tråden De verkar som många är storbystade här så jag frågar, vad har ni för bh kupa?