• Aleta

De verkar som många är storbystade här så jag frågar, vad har ni för bh kupa?

Det går inte att säga i kupstorlek.

Är det inte skillnaden mellan måttet under bysten och rakt över bysten som kan säga vad storleken är.

Och, nyfiken fråga, varför så fixerad vid bröst?

Stora som små, lika snygga tycker jag. Framförallt de naturella.

• Aleta
    Miu skrev 2010-10-19 09:59:23 följande:
    Blomtroll: Då kan det vara modellen som inte passar. Allas bröst ser ju olika ut. Det bästa är helt klart att gå till en riktig butik där man kan få bli mätt och se vad som passar.
    Jag gick till en riktigt bra butik med gott rykte. Köpte BH:ar för 2000:- och trodde att jag äntligen hade fått rätt. Efter några gånger så kan jag inte använda en enda av dem, de sitter så illa att brösten "kryper ut" i mitten.
  • Aleta

Jag handlade mina dyra BH:ar på just Change efter massor med rekommendationer. Som sagt, alla är helt värdelösa i storlek, de satt bra precis när vi provade, men efter att ha åkt hem tvärs över landet och haft på mig dem en dag så satt halva brösten i mitten utanför liksom.

På tal om bröst efter amning:
    Min dotter 5 år frågade varför mina bröst liksom hängde lite. Då sträckte jag stolt på mig och sa: "Jo ser du, då kan man se att jag har gett mat åt två fina flickor. Det är något att vara stolt över!"

• Aleta
    Emblas Mamma skrev 2010-10-20 19:44:57 följande:
    haha ja visst är det:) Men jag tycker ändå att det är helt okej att operera brösten om man har jättehäng och mår dåligt över det:) jag är t.ex den enda av mina vänner som fått barn och jag gissar att ingen av dom kommer få det på länge.. man känner sig som den enda i världen med hängbröst då:) haha.. inte för att jag bry mig så mycket nu, men sen kanske jag kommer göra det.. Är rätt fixerad vid kroppen, men det får absolut inte se tillgjort ut! Utan bara normalt fasta och fina i formen :) Inga jättepattar till min lilla kropp inte :)
    Precis, mår man dåligt så gör man. Jag hoppas att jag kan lägga grunden för mina döttrar att vara nöjda med sina kroppar. 

T ex så förklarar jag att brösten ändras genom hela livet och att de speglar ens liv. Antagligen så kommer de att vara jättenöjda med sina bröst och hata sina näsor eller något annat som jag har glömt bort att förklara.

• Aleta

Zelmah, jag känner igen mig så väl, fast jag har provat allt upp till G!

misscat81, jag har varit hos olika dyra butiker som alla säger är jätteduktiga (bl a Change) och har lagt tusentals kronor på BH:ar som har känts bra när vi har provat ut dem, men efter ett tag så kryper brösten ut, eller man inser att man inte kan andas, eller man får skavsår. You name it. Just nu har jag på mig en BH som jag köpte på postorder, den sitter bättre än det senaste dyrinköpet på Calvin Klein.

Svar på tråden De verkar som många är storbystade här så jag frågar, vad har ni för bh kupa?