• Miu

De verkar som många är storbystade här så jag frågar, vad har ni för bh kupa?

Denna omröstningen är ju lite missvisande. Jag har storlek 60/F eller 65/E. Stort? Ja. Men kupan är ju samma som en 85/A Litet? Hänger du med på vad jag menar? Kupans siffra blir större ju mindre underband du har på BH:n. Aja, svårt att förklara i skrift

65/E är samma som:

70/D

75/C

80/B

85/A osv.

• Miu
    Aleta skrev 2010-10-18 21:12:00 följande:
    Det går inte att säga i kupstorlek. Är det inte skillnaden mellan måttet under bysten och rakt över bysten som kan säga vad storleken är. Och, nyfiken fråga, varför så fixerad vid bröst? Stora som små, lika snygga tycker jag. Framförallt de naturella.
    Nu blir du motsägelsefull. Varför fixerad vid bröst? stora som små? sen skriver du framförallt de naturella. 

Vadå? Bröst som bröst. naturella eller inte. Många av dom "naturella"brösten du sett och tyckt ser fina ut har säkert varit fixade. Alla som har sillikon väljer inte stora implantat. 

• Miu

Sebastiána: Underbandet ska sitta HÅRT. Där ligger över 80% av stödet. När man köper en ny bh så ska man bara precis nätt och jämt kunna knäppa den yttersta hyrskan och sedan knäppa sig inåt när bh töjs av användning och tvätt. Dom flesta köper en bh som sitter perfekt i affären och det betyder att den är för stor runt om efter i stort sätt första användningen. 

Kan ju jämföras lite med jeans. Alla vet att jeans töjer på sig, så man ska ta några som sitter liiite för tajt så blir dom perfekta efter ett par användningar.

Att 75B var den vanligaste storleken förr är nog att alla trodde att dom hade det. Nu är folk mer medvetna än för 15år sedan och blir mer medvetna hela tiden. tänk att dom 70-80% har fel storlek. Vissa borde ta 70 istället för 75 och då ökar ju kupan eftersom dom går ner i underband. Så egentligen är ju inte brösten större nuförtiden. Utan det är fler som lär sig hur bh:n ska sitta = mindre underband -> större kupa.

Äh, jag vet inte Men det får väl vara min teori :P

• Miu

Blomtroll: Då kan det vara modellen som inte passar. Allas bröst ser ju olika ut. Det bästa är helt klart att gå till en riktig butik där man kan få bli mätt och se vad som passar.

Svar på tråden De verkar som många är storbystade här så jag frågar, vad har ni för bh kupa?