• willyoumarryme

"Utgångslåt" - någon som valt någon annorlunda

Hej, jag undrar ifall det är någon som valt en annorlunda utgångslåt...och isåfall vilken. Funderar själv på att ta något med lite drag i som matchar hur jag tror att jag kommer att känna mig - euforisk och lycklig typ. :D

Kul att höra hur ni andra resonerar....

• Svar på tråden "Utgångslåt" - någon som valt någon annorlunda
  • pettan
    Karamellen skrev 2010-10-29 15:00:34 följande:
    Det låter lovande. Vår kyrka är också liten, dock är den byggd i trä. Vet inte om det spelar nån roll för akustiken? Hittade en bild och det verkar ju vara högtalare där uppe va?www.sebbfolk.se/Pite%C3%A5/2/Kyrkointeriorsto...
    Ja det ser ju ut som om det finns högtalare! tror nog inte det spelar roll vad kyrkan är byggd i för matrial...

Kolla bara så att dom har en cd-spelare eller om det går att koppla en till deras ljudsystem (elller data/liknande!)

Hos oss hade dom egentligen ett ljudsystem men det fanns inte så man kunde spela cd-skivor eller koppla in en cd-spelare till!

Alla blev väldigt överaskade för vi hade inte berättat för någon vad vi skulle gå ut till! Vi älskar den låten och den passar verkligen perfekt!

• La Litchi

mrsholbrook2b skrev 2010-10-29 13:16:19 följande:
    vi spelar upp den på cd  

Blir säkert bra :o)

• dojdojtrollet82

Hej hej!

Min kusin hade Lena Ph's kärleken är evig som utgångsmusik! Såå fräckt!

• Houdini

Vi pratade fram och tillbaka här om vi skulle ha något frässigt som uttågsmusik.

Men min m2b ville ha det högtidligt ända ner till utmarschen och kantorn stod på hans sida. Så för oss blit det triumfmarschen ur Aida som uttåg. och Mendelsson som intåg

• Korallbruden

The best med Tina Turner och det står även the best i min ring för det är ju det han är . Låten har en kul text som lätt förknippas med bröllop...

• Ängsblomman

Vi har många funderingar, Happy Together och We go together är nog favoriter i nuläget...

• Jessica1979

dojdojtrollet82 skrev 2010-11-01 16:54:58 följande:
    Hej hej!Min kusin hade Lena Ph's kärleken är evig som utgångsmusik! Såå fräckt!

Vi funderar också på det! Spelade de låtan från en skiva eller lät de kantorn spela den.. Kul att höra.

• Karamellen

Åh, nu dividerar blivande maken och jag om utgångsmusiken. Han är ju en filmfantast och jag har ju halkat in lite på den banan också så filmmusik skulle ju vara SÅ klockrent för oss.

Han älskar filmen Breveheart och musiken till är inte så dum:

Själv tycker jag den är helt fantastisk (filmen är också bra )

Sen gillar han idén med StarWars:

Och den är ju fantastisk, men man bör kanske bara välja en av dessa... Det är ju liskom inte direkt samma typ av film eller musik
    Om man får för prästen och kantorn alltså

• Jag han

åh vad mycket fint och härligt!
    I vår kyrka får man inte använda sig av cd spelare eller så. Lite trist. Men vi får nog till det bra ändå :)

• FruFiddeli

Har ni inte sett denna så måste ni se den.. så himla coolt=). Visserligen ingångslåt ist för utgångslåt, men så originellt!

">

• Karamellen

Ja, de hade den på "Gomorron Sverige" för några månader sedan tror jag

Haha, hur kul som helst, dock en aning långdraget. De hade inte behövt dansa in flera varv

FruFiddeli skrev 2010-11-15 20:38:15 följande:
    Har ni inte sett denna så måste ni se den.. så himla coolt=). Visserligen ingångslåt ist för utgångslåt, men så originellt! www.youtube.com/watch
  • Karamellen

Nu blir jag lite OT, men än har jag inte hittat nåt som slår denna:

Hade vi haft ett större bröllop hade jag absolut velat göra nått sånthär!

• Lucentezza

Vi kommer att ha Händel Air from water music. Vacker men lite annorlunda. Finns i youtube. :)

• rottizz1

Vet inte vad som räknas till annorlunda men vi hade Love & Marriage.

• Martinaa

Vi hade Beatles "All you need is love" på orgel och med trumpet! :)

• Triton77
    Karamellen:
    Den var ju kanonbra!! Hade varit lite småroligt att göra! Vi funderara på att "valsa" till Journey´s Dont stop beliving....den börjar ju långsmat och sedan avslutar vi med bugg
Svar på tråden "Utgångslåt" - någon som valt någon annorlunda