• willyoumarryme

"Utgångslåt" - någon som valt någon annorlunda

Hej, jag undrar ifall det är någon som valt en annorlunda utgångslåt...och isåfall vilken. Funderar själv på att ta något med lite drag i som matchar hur jag tror att jag kommer att känna mig - euforisk och lycklig typ. :D

Kul att höra hur ni andra resonerar....

• Svar på tråden "Utgångslåt" - någon som valt någon annorlunda
  • mrsholbrook2b

Vi ska ha "higher and higher" av Jackie Wilson, den är härligt svängig, vi hoppas på att folk ska börja dansa i kyrkbänkarna

• La Litchi

mrsholbrook2b skrev 2010-10-28 20:18:50 följande:
    Vi ska ha "higher and higher" av Jackie Wilson, den är härligt svängig, vi hoppas på att folk ska börja dansa i kyrkbänkarna

Ska ni ha den som solosång, inspelad eller har ni tillgång till en hel kör?

• nsdtr

Vi ska ha Ronja Rövardotter som ingång o tror det blir Underbart med Kalle Moraeus som utgång.

• mrsholbrook2b
    La Litchi skrev 2010-10-28 20:40:08 följande:
      Ska ni ha den som solosång, inspelad eller har ni tillgång till en hel kör?
    vi spelar upp den på cd  
  • Karamellen

Om man fick till ett ordentligt bra ljud i kyrkan hade jag velat ha denna version!

• pettan

Vi hade "I´m a beliver" med Smash Mouth från Shrek!

• Karamellen

Nä? Det är ju dne jag länkade till! Hade ni den i kyrkan eller gifte ni er nån annanstans?

pettan skrev 2010-10-29 14:40:07 följande:
    Vi hade "I´m a beliver" med Smash Mouth från Shrek!
  • pettan

Vi gifte oss i kyrkan! Vi hade låten på datan (bärbara) och tog med vårt eget surround system hemifrån som vi ställde längs fram i kyrkan o så hade vi en kille som skötte datorn! Det fanns inget ljudsystem i kyrkan så det fick bli så!

Vi hade tänkt ställa högtalarna lite ner mot bänkarna men det gick inte för det var en vigsel precis innan vår! Men det hördes riktigt bra dock var vår kyrka inte jättestor!

• Karamellen

Det låter lovande. Vår kyrka är också liten, dock är den byggd i trä. Vet inte om det spelar nån roll för akustiken?

Hittade en bild och det verkar ju vara högtalare där uppe va?
    www.sebbfolk.se/Pite%C3%A5/2/Kyrkointeriorstor%20kopiera.jpg

pettan skrev 2010-10-29 14:53:31 följande:
    Vi gifte oss i kyrkan! Vi hade låten på datan (bärbara) och tog med vårt eget surround system hemifrån som vi ställde längs fram i kyrkan o så hade vi en kille som skötte datorn! Det fanns inget ljudsystem i kyrkan så det fick bli så! Vi hade tänkt ställa högtalarna lite ner mot bänkarna men det gick inte för det var en vigsel precis innan vår! Men det hördes riktigt bra dock var vår kyrka inte jättestor!
  • Mrs Sweety

Vi hade Menuet Gothique av Leon Boellmann´som utgångslåt - den är en utmärkt utgångslåt!

Det är ett klassiskt stycke med mycket känsla. Tänk på att gå lååångsamt ut ur kyrkan.

Svar på tråden "Utgångslåt" - någon som valt någon annorlunda