• willyoumarryme

"Utgångslåt" - någon som valt någon annorlunda

Hej, jag undrar ifall det är någon som valt en annorlunda utgångslåt...och isåfall vilken. Funderar själv på att ta något med lite drag i som matchar hur jag tror att jag kommer att känna mig - euforisk och lycklig typ. :D

Kul att höra hur ni andra resonerar....

• Svar på tråden "Utgångslåt" - någon som valt någon annorlunda
  • pyrro

uppochhoppa>> Vi var redan ute så vi vände oss bara om:) Men min syster sjöng "Drömmen om dig en gång, drömmen om dig är sann, för alltid tillsammans....Kärleken är evig...." blev hur bra som hellst, lagom glatt och lagom annorlunda för oss och en passande text. Allt det allvarliga med vigseln släppte och det kändes som "Nu startar festen"...:)

• Karamellen

Låter kul med lite "roligare" utgångslåtar
    Ni som valt lite mer ovanliga (ex kiss - i was made for lovin yoy, star wars, happy togheter osv osv) splades dessa på orgel, framfördes de av sångare eller spelade ni upp en cd?

• Jojjo82

Vi hade en låt från starwars och spelade denna från Iphone (såklart kopplad till högtalare ). Vi hade inget kyrkobröllop utan kunde regissera det precis som vi ville. 

• Muntrik

Vi hade "I would do anything for love", spelades på piano i kyrkan väldigt fint!

• Jag han

Mariabridetobe: åh vad avis jag blir! Vi kommer ha "underbart" i form av orgel när vi går ut. Skulle hellre haft "riktiga grabbar" som spelar..

• Mariabridetobe

Jag han skrev 2010-10-18 19:36:02 följande:
    Mariabridetobe: åh vad avis jag blir! Vi kommer ha "underbart" i form av orgel när vi går ut. Skulle hellre haft "riktiga grabbar" som spelar..

Jag är uppväxt i en by med många spelmän så det kändes klockrent att ha dem i kyrkan, och "underbart" är en härlig låt som jag fastnat för mycket. Vi ska gifta oss i Leksand, där är det lätt att hitta spelmän, men kolla upp spelmän på den ort ni ska va så kan nog du hitta några du med =)

• EhjärtaE

Vi vill ha somebody to love-Keith Urban. Vi vill även att vårt band ska spela och sjunga den:)

• Triton77

Vi ska ha Kalle Moraeus som ingångslåt och sedan funderara vi på att ha melodin ifrån Trolltyg i tomteskogen som utgång: "vi gör oss klara för ett bröllop, det blir en la di da da dagen lång bröllopsfest.........."

• Jag han

Triton77 skrev 2010-10-25 19:21:00 följande:
    Vi ska ha Kalle Moraeus som ingångslåt och sedan funderara vi på att ha melodin ifrån Trolltyg i tomteskogen som utgång: "vi gör oss klara för ett bröllop, det blir en la di da da dagen lång bröllopsfest.........."

åh vad häftigt! :)

• Syrinx

Min pappa som är både orkesterviolinist och spelman ska skriva en bröllopsmarsch, alltså folklig, till oss! Vi är jätteglada för det - det blir ju dels unikt men framför allt så skriver pappa den till oss och vårt bröllop

Svar på tråden "Utgångslåt" - någon som valt någon annorlunda