• mojikanan

Eran Bröllopstårta / Bakelse!

Ni brudar som skall ha bröllopstårta / Bakelser på eran stora dag!

Hur hade ni tänkt att de ska se ut och vad vilken fyllning kommer ni att välja?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-17 16:57
    Ni brudar som har gift er får gärna berätta hur eran tårta/ bakelser såg ut med!!
  • Svar på tråden Eran Bröllopstårta / Bakelse!
  • zunzilk

Vi kommer ha en liten tårta överst för oss, lite traditionsbundna får man ju vara. :)
    Sedan kommer vi servera cupcakes till gästerna.
    Smaken kommer i huvudsak vara choklad och hallon.

• mojikanan
    zunzilk skrev 2010-09-16 18:37:59 följande:
    Vi kommer ha en liten tårta överst för oss, lite traditionsbundna får man ju vara. :)Sedan kommer vi servera cupcakes till gästerna.Smaken kommer i huvudsak vara choklad och hallon.
    Vi kommer själva att ha någe liknande!! :) 

Hur skall cupcaksen se ut?? :)

• Uttan

Vi ska ha en 5 våningstårta i vitt med röda rosor. Hallonmouse och chokladmouse i tårtan.

• 21maj

Jag ska på tårtmässa på söndag och förhoppningsvis bestämma mig då. Lutar åt en 5 våning  med vita rosor, men vi får se.. Vet iaf vad jag ska ha i... choklad mousse och stracciatella muosse.

• mojikanan
    21maj skrev 2010-09-16 19:58:49 följande:
    Jag ska på tårtmässa på söndag och förhoppningsvis bestämma mig då. Lutar åt en 5 våning  med vita rosor, men vi får se.. Vet iaf vad jag ska ha i... choklad mousse och stracciatella muosse.
    Tårtmässa!! De lät spännande!!!
  • Pärlis

Vi hade en trevånings prinsesstårta med vit sugarpaste och rosa rosor. Mycket fin och mycket god! =)

• zunzilk

mojikanan skrev 2010-09-16 18:56:49 följande:
    Vi kommer själva att ha någe liknande!! :)  Hur skall cupcaksen se ut?? :)

Tror det var choklad i botten med vit frosting och dekor och med ngn form av hallon mousse i dem.. Men jag är inte helt säker, har med varm hand överlämnat det till min vän som ska baka åt oss.

• Alorna

Jag håller på och bakar för fullt för att hitta en kombo vi gillar :)

• DoloresJenn

21maj : Tårtmässa? Var finns denna fantastiska sak?

Vi har velat fram och tillbaka om vi ska ha tårta eller ej. Traditionen vann så nu gäller det att börja komma på nåt gott och fint. Verkar vara ganska inne med olika mousse-fyllningar :)

• S2011

vi har landat i beslutet tårta - våning (alltså inte flera som klättrar runt varandra på ställningar). fyllning har vi ingen aning om, det enda som är klart är att det inte får vara choklad i.. hallon tycker jag är lite tröttsamt; det känns som att var och varannan kör hallon och jag tycker dessutom att man tröttnar på hallonsmak lite..

jag skulle gärna se rabarber eller nån exotisk frukt, men jag vet inte. bm rycker mest på axlarna så länge det ser ut som en tårta. får nog ta ett snack med tårtmakaren framöver och be om nån form av provsmakning..

Svar på tråden Eran Bröllopstårta / Bakelse!